Vraag aan iemand met bijstand uitkering gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat snap ik.maar ze geeft zelf aan 600 over tehouden in de maanden en dus niet te werken en haar man ook niet.

ik bedoel oke je kan in de bijstand tercht komen maar dat ga je er toch voor knokken om hier weer uit te komen! en dan ga je er al zeker niet zo over praten

2. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    sommige mensen gaan er ook zeker misbruik van maken dat geloof ik best. maar het is eigenlijk BIJNA onmogelijk om dat te doen hoor.. tenminste in mijn ogen. aangezien ik door een hele papier winkel heb moeten gaan en iedere maand die kant op moet om mijn sollicitaties te bespreken, mijn vorderingen in het zoeken van nieuw werk, hoe mijn sollicitatie gesprekken zijn gegaan en ook mijn afschriften moet laten zien. alles wat je verdient met uitzendwerk word ook gewoon gekort trouwens.

dus ze houden je ZEKER in de gate, je krijgt een contact persoon van de gemeente uit, en je komt bij een reintergratie bureau als je dat wil , en een werk coache via cwi. is in mijn ogen eigenlijk onmogelijk om op je zak tegaan zitten en je hand op te houden.

ik denk dat dit een echt lang toppic word hihi.

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik ben niet al te hoog geschoolt eigenlijk heb alleen maar horeca ervaring eerlijk gezegt. en mijn vriend heeft papieren voor de bouw ( leg bijna stil nu met dat werk ) en een vrachtwagen rijbewijs.... dus ja ook neit veel mee te doen.
    en al de banen die dan over blijven dingen waar je geen diploma voor nodig heb bevoorbeeld daar is hij dan weer met zijn 27 jaar te oud voor.
    en aangezien ik 24 jaar ben , ben ik bijna een oma als ik hun moet geloven voor de horeca.. ze hebben liever ene die 16 jaar is en net van school is met het goeie papiertje.

4. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    amfy zeker ga je er voor knokken om uit die bijstand te komen !! ik denk dat niemand voor de lol daarin wil gaan zitten.

dat stukje van de 600 euro dat heb ik niet gelezen..... vraag me af hoe ze dat doet....... en waar ze dat geld dan in godsnaam vandaan haal.. want die bijstand daar kan dat volgens mij niet van tenzij ze in een kartonne doos woont. en de huur weggevallen is.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja tegenwoordig zijn de eisen ook strenger voor de aanvraag. Het zijn veelal de mensen die er al heel lang in zitten die er misbruik van maken. Maar zover bekend is zijn alle gemeentes extra hard bezig dit te achterhalen. Hier in ieder geval wel.

6. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    pino2

ja je word nog net niet in je nek gehijgt van die mensen... en ze bekijken je alles he.

als je een auto heb die meer als 10.000 waard is. dan zeggen hun verkoop eerst die auto maar en kom dan maar terug. van dat geld kan je weer een paar maand vooruit.
    als je spaargeld heb dat meer is dan 11.000 euro kan je dat eerst op maken. want bijstand krijg je dan niet.
    en als je dure spullen heb in huis geld het zelfde..

je mag ook niet meer als een bepaald vermogen hebben , spaar,waarde van de auto en dure spullen. moet dacht ik even afgerond onder de 11.000 euro zitten.
    kom je daar over krijg je geen bijstand.

daarbij geld ook de spaarrekeningen van je kinderen !!! dus als je voor hun een lekker bedrag die jaren heb gespaard ben je flink de lul !

7. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    meiden ik ga sluiten hier lees morgen wel verder niet al te veel praten wilde graag nog mee praten hihi :D

8. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Rustig maar :)
    En nee wij werken al 6 jaar niet
    Waarom?
    We vallen eigenlijk onder wajong en omdat we hebben geprobeert te werken na onze school krijgen we geen wajong
    En ja het is te doen een uitkering we hebben 600 over per maand en moeten daarvan nog eten enz
    We hebben geen schulden meer dat scheelt ook heel erg als je in de bijstand zit
    Ze korten je op alles...

En mijn :p emo was niet omdat ik er trots op ben maar omdat er gezegt was dat een moeder toen die tijd 850 euro kreeg met kinderen in huis
    Daarom mijn opmerking MET vader dan krijg je meer namelijk en klopt mijn berekening weer wel

Geen auto scheelt enorm...

Als we in de wajong zaten dan hadden we 1400 euro samen en dan waarschijnlijk geen toeslagen

En nee nogmaals niet trots
    Reageerde alleen op iemands berichtje

9. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Maar jullie krijgen geen wajong omdat jullie na school hebben geprobeerd te werken? Mag ik vragen hoe dat zit?

Een vriendin van mij zit namelijk in de wajong, en die heeft nu een aantal maal geprobeerd te werken en dat is niet gelukt, maar mag wel gewoon in de wajong blijven.
    Nu is ze begonnen met vrijwilligerswerk, omdat ze wel wat wil toevoegen aan de maatschappij.

10. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Maar als je recht zou hebben op een Wajong uitkering dan betekent het dus dat jullie niet kunnen werken? Of is het zoals het nu overkomt dat jullie niet willen werken?

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    600 overhouden zal ook wel te maken hebben met wat je vaste lasten zijn, zijn ze laag dan heb je meer over.
    voor de een is de bijstand een vetpot en voor de ander is het bijna niet rond te komen ivb met hoge lasten

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom vallen jullie onder wajong dan?

13. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    @ Whitesaber: Maar als je in de bijstand zit, heb je ook sollicitatieplicht neem ik aan? Hoe doen jullie dat dan?

14. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ik ben namelijk even een beetje aan het rondkijken geweest, maar kan daar niks over vinden. Ik weet er natuurlijk niet alles vanaf, wel van m'n vriendin, en heb ook al eens gekeken of ik miss wajong zou kunnen krijgen. Vandaar mijn vragen. Ik heb op deze site gekeken: Wat is Wajong?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Op wiens kosten zit je op internet dan?????:$

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nouja zeg...Wat belachelijk!!
    Ik weet niet of je het weet hoor, maar de staat heeft een gruwelijk geld te kort!
    En jij houdt jouw man thuis omdat jij anders geen bijstand meer KRIJGT??
    ********** Zeg...Hoezo schijnheilig je handje op houden!

En wat betreft de wajong...Daar heb je gewoon recht op hoor, of je nou een poging hebt gedaan tot werken of niet!

Edit:

En als je gewoon je eigen huishouden kan runnen en je eigen kindje kan grootbrengen kun je ook een kind van een ander opvangen.
    M.a.w:
    Kom uit die luie stoel, steek je handen uit je mouwen en word gastouder!!
    Verdien je zelf nog wat mee, je helpt andere gezinnen uit de brand en je kerel kan gewoon gaan werken! Ben je gelijk van de bijstand af en bespaar je de staat weer een kleine 15.000 euro op jaarbasis!

17. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel

Precies!! === Wat is Wajong?

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Je kan altijd laten nakijken of je met terugwerkende kracht in de wajong gezet kan worden. Dit is namelijk mogelijk!
    Een client van mij kreeg toen hij 51 was pas een wajong uitkering ondanks dat ie een paar jaar daarvoor nog een aantal maanden had gewerkt, wat uiteindelijk niet lukte!

19. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad

*maakt een buiging*

20. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, denken jullie er om wat je zegt? Er zijn mensen die niet kunnen werken, mogen werken, of gewoonweg de dupe worden van de economische crisis en hun best doen om weer een baan te vinden maar dat is in deze tijd heel erg moeilijk!

Laten we ontopic blijven en niet speculeren over redenen waarom mensen in de bijstand zitten ;)

Deel Deze Pagina