Osteopathie

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met osteopathie? Ons meisje is er met 6weken geweest toen ze zoveel huilde en dat hielp wel een beetje.

Nu zit ik er zelf. Ik kreeg knieklachten van het hardlopen en was bij de HA geweest. Die vond dat ik teveel klachten had (eerst bil, toen loopvorm veranderd en kreeg ik last van voeten, nu knie) en zei dat hardlopen voor de happy few was. Ik was te dik om hard te lopen. (1.72m, 66 kilo). We stappen maar over naar een HA, dit is niet het eerst rare advies. Niet dat er niet 5 kilo af mag, hoor... Maar ik ben echt niet dik, zeker niet te dik om te bewegen!

Dus, ik heb de osteopaat gebeld en die heeft eindelijk mijn klachten serieus genomen en in een groter perspectief gezet. Ik heb ook last van onderrug, bovenbenen en heupen. Gaandeweg pakte hij een plekje op mijn buik, wow... Die deed idd al jaren pijn, sinds de geboorte van onze meid, ik had het steeds weggezet als slappe spieren oid. Hij zegt dat dat gebied nogal verstrakt is en dat het een (de darm) het ander (gewricht rond de heup) beïnvloedt, waardoor verderop meer klachten ontstaan.

Ik heb er wel een goed gevoel bij, maar ben wel benieuwd of hier meer meiden zitten die er ervaring mee hebben. Ben jij ook geweest? En hielp het?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb een hele negatieve ervaring en mij zul je niet meer naar een ostheopaat zien gaan.

Ging voor m'n migraine (hormonaal), maar mijn volledige rug en nek werden gekraakt waardoor ik daar achteraf wel last van kreeg. Na 2 sessies vond hij mijn migraine niet meer belangrijk en ging hij zich op mijn darmen concentreren. Na 4 sessies heb ik het voor bekeken gehouden.

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen goede ervaringen mee helaas, manuele acties die gewoon pijn deden enz.
    Ik ben gewoon terug bij de manueel therapeut, wat een verademing.

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Te dik om te hardlopen? Wat een poep. Ik heb een hoger BMI dan jij maar kan gewoon hardlopen hoor.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh jee! Ik had eigenlijk wel betere ervaringen verwacht. Ik ben nu wel benieuwd of het me gaat helpen :(

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik heb wel goede ervaringen. Heb veel last van m'n bekken, polsen en onderrug. Na een bezoekje kan ik er weer een tijdje tegenaan.

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Vond ik ook. Het helpt niet dat onze huisarts een typetje anorexia is, ik vermoed dat ze serieus een probleem heeft. Ze hebben (is een praktijk met meerdere artsen) ook al eens een longontsteking bij onze meid gemist, slecht advies bij de waterpokken (ze had antibioticazalf nodig, ze noemden ons overbezorgd), vertelden me dat ik - aangezien ik moe was - ook maar niet moest werken. Zucht... Kent iemand nog een goede huisarts omgeving Amersfoort?

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    O, gelukkig maar :)

9. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    ik ben ooit bij een osteopaat/craniosacraal therapeut geweest
    ik zat van mijn kaakgewricht tot mijn stuitje vast
    bij mij heeft het goed geholpen al begreep ik soms echt niet wat hij nou eigenlijk deed ;)
    mocht het nodig zijn zou ik er zo weer heen gaan

10. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik heb er door mijn beroep wel eens negatieve effecten van gezien - mensen die er veel slechter aan toe waren na naar de osteopaat te zijn geweest. Daarnaast zaaien sommige osteopaten onnodige angst met verhalen over 'blokkades in hersenstammen', 'verwrongen bekkens' en inderdaad de altijd populaire 'je darmen hebben invloed op je heupgewricht', wat allemaal kwakzalverij is, dat soort zaken bestaan helemaal niet..

11. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik heb zeer positieve ervaringen met een osteopaat! Voor ons zoontje en voor mezelf. Bovendien ken ik veel mensen die er echt baat bij hebben gehad. Gewoon je gevoel volgen en beterschap! :)

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    oh.... jeetje wel een hoop wisselende verhalen hier. Ik kijk wel of het me iets brengt, maar zal ook kritisch blijven. Tot nu toe hebben de fysio en de huisarts weinig kunnen doen. De HA is sowieso niet echt uhm... capabel? De fysio (twee verschillende praktijken in de afgelopen drie jaar) was wel vriendelijk, maar ik had het gevoel dat het vooral symptoombestrijding was.

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier wel goede ervaring!
    Bij mij zat alles vast, vaak rugpijn (stress stress stress), sindsdien bijna geen rugpijn meer gehad..

14. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
  15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    1x osteopaat en mijn spuugbaby die zelfs nutriton kreeg, heeft geen druppel meer gespuugd. Ik ben fan.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Gaat het hier dan om bij een beroepsvereniging aangesloten osteopaten? Ben bij 2 osteopaten geweest en loop zelf nog bij 1. Met mijn zoontje bij de ander geweest en allebei top, maar wel aangesloten bij een beroepsvereniging.

Vind je post wat overdreven gesteld. Ken ook genoeg mensen die onzin verklaard krijgen door de reguliere geneeskunde en daar slechter vandaan komen dan ze gingen, maar die mogen wel onzin verkondigen?
    Een tekortkoming van de moderne geneeskunde als je het mij vraagt...alleen datgene verklaren dat op papier verklaard kan worden in plaats van kijken naar de individuele persoon.

Voor mezelf, ik had RSI fase 2 en niemand kon wat doen. Jaren bij de fysio gelopen en zolang ik maar 2 in de week ging was de pijn hanteerbaar. Zo niet, dan huilde ik weer van de pijn. Na 3 behandelingen door de osteopaat was de pijn nagenoeg weg. En ik zat al snel op een behandeling in de 9 weken ipv 2x per week. Ook had ik chronische holteontsteking en die is ook nagenoeg weg.
    En weet je, bij mij bleek mijn RSI te wijten aan een probleem rondom mijn longen/ribbenkast.

Overigens heeft mijn osteopaat me nog nooit zo'n pijn gedaan als de fysio en de manueel therapeut deden.

Een craniosacraal therapeut zou ik nooit naartoe gaan. Daar zijn idd rare dingen gebeurd met oa babietjes.

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Verschil in osteopaten zal er zeker zijn. Hier in de omgeving een prima osteopaat, geeft het ook aan wanneer hij niets met je kan.

Met Eva geweest, had vnl. haar schouder flink in de knel, naderhand een wereld van verschil.

Zelf ook geweest in december, had na mijn zwangerschap en bevalling nog steeds last van mijn heup en staartbeen, kon nog geen tien minuten zitten. Twee maal geweest, geen klachten meer!

Ik weet het wel wanneer ik weer klachten heb, niet tien behandelingen fysio die voor geen meter helpen, maar een bezoekje osteopaat.

Deel Deze Pagina