Spelagoog aanwezig of ervaring met de opleiding in Utrecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door miepverhuis, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepverhuis

25 nov 2010
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik overweeg om de Post-HBO opleiding voor Spelagoog te gaan doen in Utrecht, maar twijfel nog....

Ben nu bijna 12 jaar werkzaam als leerkracht en heb vóór de Pabo ook de SPW4 opleiding gedaan en dus 2 diploma's op zak. Omdat ook bij ons de crisis voelbaar is, verdwijnen er banen en de mijne is er één van; ik kan binnen het bestuur blijven maar niet op de school waar ik al bijna 10 jaar werk...Dat heeft me aan het denken gezet. Omdat ik toch al wat langer de behoefte voelde om met kleinere groepjes kinderen te werken en dan meer op het sociale dan op het didactische vlak zeg maar, ben ik op zoek gegaan. Heb vorig jaar de cursus voor Sociale Vaardigheidstrainer gevolgd en zou nu dus wel heel graag de opleiding voor Spelagoog willen doen. Er zijn wat dingen die me doen aarzelen; het niet geringe lesgeld van bijna €5000 (voor 2 jaar), de combinatie met mijn gezinnetje (2 kindjes onder de 5) en natuurlijk mijn werk van 3 dagen pw....

Ik heb niet de illusie dat er voor Spelagogen op zich de banen nu voor het oprapen liggen, maar wellicht dat het in combinatie met mijn PABO en SPW mijn cv aantrekkelijker maakt om het zo maar te zeggen én dat ik zo eventueel een goede basis kan leggen om ooit iets voor mezelf te beginnen.

Mijn vragen concreet (om een lang verhaal af te ronden :))

-Zijn er hier Spelagogen aanwezig die mij wat meer over hun werk kunnen vertellen? Ik zou heel graag willen weten of het beeld wat ik ervan heb, ook overeen komt met de werkelijkheid voor ik de opleiding aanga...
    -En zijn er mensen die momenteel of recentelijk de opleiding in Utrecht volgen / gevolgd hebben en die mij wat meer kunnen vertellen hierover?

Bedankt alvast voor het lezen!

2. miepverhuis

25 nov 2010
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Geen ervaring, maar ik verwacht met je werkervaring, de diploma's wat je al hebt een goede indruk zult maken. Waarom specifiek spelagoog? Denk dat je als pedagoog/ orthopedagoog eerder een baan zult krijgen. ;)

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zelf heb er geen ervaring mee echter mijn moeder heeft 4 jaar geleden de opleiding nog gedaan. Zij beschrijft het als volgt , zij ziet het als een aanvulling echt een baan erin vinden is lastig. Echter heeft zij net als jij meerdere diploma's en dat maakt het aantrekkelijker om aangenomen te worden.

5. miepverhuis

25 nov 2010
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

@ MamavEsmee; Thanx! Juist het principe spelen, de spelontwikkeling en het werken met diverse spelmaterialen lijken me interessant. Ik heb kort de opleidingsinformatie over (ortho)pedagogiek gezien en wat ik ervan begrijp, is dat je meer bezig bent met de kant van het opvoeden en de problemen daaromtrent, dan spreekt spelontwikkeling me meer aan.

@ Vivian; heeft je moeder hem ook in Utrecht gedaan? Zo ja, hoe vond zij de inhoud en de begeleiding e.d? En de combinatie van studeren / stage lopen en werken/gezin? En werkt ze nu toevallig ook ergens waarbij ze deze kennis kan gebruiken?

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja ze is zeer te spreken over de opleiding zelf. Mijn moeder heeft twee banen. Ze werkt zowel voor de kinderbescherming ( zeer veelzijdige functie ) en als omgangsbegeleidster. Beide komt ze in aanraking met om het zo te noemen "beschadigde kinderen ".

Sorry dat ik het zo verwoord maar daarbij kan ze het zeer goed gebruiken! En combinatie gezin was makkelijker omdat wij al het huis uit waren ;)

Succes!

7. miepverhuis

25 nov 2010
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Er is 21 mei een informatie avond in Utrecht dus denk dat ik daar eens ga kijken. Was afgelopen week in Utrecht en heb gekeken waar de Hogeschool was, maar natuurlijk nog niemand gezien of gesproken. Misschien kan dat die avond wel. Interessant werk doet je moeder! Kan me wel voorstellen ja, dat ze de kennis uit deze opleiding dan goed kan gebruiken. Mijn kindjes zijn nog jong, de oudste gaat net naar school en de jongste is 1,5 maar met ouderschapsverlof inzetten en onder schooltijd / in het weekend dingen doen kan ik al een hoop regelen....

8. miepverhuis

25 nov 2010
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nog even up! Meer ervaringen welkom!

Deel Deze Pagina