Hallo! Bij de eerste ben ik thuis bevallen maar ontwikkelde ik tijdens de bevalling HELLP én had ik een vastzittende placenta waardoor ik naar het zkh moest. Hierna had ik voor de tweede een medische indicatie en heb ik dus de hele zwangerschap en de bevalling in het zkh gedaan. Nu vraag ik me af hoe lang je zo'n medische indicatie behoudt? De tweede zwangerschaps is helemaal goed gegaan en de bevalling ook. Overigens heb ik deze vraag bij het 'evaluatiegesprek' na de bevalling ook gesteld aan de vk in het zkh, maar die wist het niet... Maar ik weet nu dus niet of ik bij een volgende zws contact met het zkh moet opnemen, of met de vk hier in de buurt (die ik niet meer vertrouw na de eerste bevalling). Iemand ervaring toevallig?
Geen ervaring, maar ik was wel benieuwd naar de antwoorden.... Ik lees dus graag mee wanneer er gereageerd wordt.
Ik heb bij de 1e zwangerschap een medische indicatie gehad. Deze ging mis bij 10 wk Bij de 2e zwangerschap weer medische indicatie, omdat nog onbekend was hoe de hele zwangerschap zou verlopen Bij een evt volgende moet ik me weer melden in het ziekenhuis in 1e instantie en dan wordt het opnieuw beoordeeld
Heb bij de eerste zwangerschap medische indicatie gehad. Was een tweeling en cholestase. En uiteindelijk en vroeggeboorte. Dus voor nu wel het advies gekregen in het ziekenhuis te komen. Maar ze konden toen niks vinden wat voor een volgende keer belangrijk zou zijn op de cholestase na. Maar dat is de vraag of en wanneer. Dus ik ben hier naar de gyn geweest op pre conceptie consult. En nu ik zwanger ben bij de verloskundige voor gelegd. Ze hebben overleg gehad. En ik kan zo lang he goed gaat bij de verloskundige blijven. Doorsturen kan altijd nog Kijk vooral wat je zelf prettig vind. Heb ook andere verloskundige uit een andere plaatst dan hier.
Zover ik weet behoud je gewoon de medische indicatie voor al de volgende zwangerschappen....HELLP en vastzittend placenta zijn daar een goede reden voor...
Als je HELLP hebt gehad blijf je voor volgende zwangerschappen een medische indicatie. Dat zal niet meer veranderen, daarvoor is het risico te groot en het eventuele beeld wat kan ontstaan te complex en risicovol voor
Hier altijd medische indicatie ivm baarmoeder vorm afwijking en veel operaties aan mn baarmoeder. Bij de bevalling van mn zoontje een fluxus van 3L gehad wat hierdoor veroorzaakt werd dus vandaar de mediche indicatie.