Hallo allen, Ons zoontje rolt van rug naar buik vanaf 4 mnd. Ik heb sinds gisteren gemerkt dat hij het volgende doet: ( en vroeg me af of dit nou een soort van kruipen is of wat anders ) Hij ligt dan op zijn buikje, gaat dan op zijn knieeen zitten en komt een paar cm vooruit, dit doet hij vooral als er wat voor hem ligt (speelgoed etc.) Ik vroeg me dus af is dit nou kruipen of iets dergelijks, zijn armen die blijven wel gewoon met ellebogen op de grond.
Kruipen is een te groot woord maar hij is wel in beweging.. een vorm van tijgeren kan je het misschien noemen. Het is in ieder geval bewust!
Herkenbaar! Mijn dochter kon ook met 3,5 maand omrollen (kon ze tv kijken ) en snel daarna " kruipen" . Het was eigenlijk meer zichzelf naar voren trekken en daarna kwam met 6 maanden pas het kruipen op handen en knieen.
@ Zwaantje, ik vond kruipen idd wel een beetje te vroeg zeg maar, vandaag ik het maar ff 'kruipen' heb genoemd, wist het niet anders. Maar tijgeren dus oke haha, het is wel een heel mooi gezicht hihi, vandaag heeft hij het ook gedaan in de box heel hoog met zijn billetjes en ja hoor een heel stuk vooruit en een schik dat hij dan heeft hahahah.
Haha hier ook een tv kijkertje hihi, wel een lief gezicht he als ze dat zo gaan doen, vind kruipen ook zo lief als baby's dat gaan doen.
Eva deed dit ook heel vroeg, volgens mij met 2 maanden al, tijgerde ze zo het aankleedkussen af. Echt bizar vond ik dat! Maar het was pas met 6 maanden dat ze echt ging tijgeren, eerst achteruit en met 7 maanden vooruit.
Zo lief ziet dat eruit he dat tijgeren! Mijn kleine deed het ook maar nu ineens niet meer jammer genoeg.
Hallo, Thijs doet dit ook al een paar weken. Hij gaat echt vooruit en als hij zich af kan zetten tegen mijn handen gaat hij enorm snel vooruit. Hij vindt het nog leuk ook. Volgens het CB is Thijs hier erg vroeg mee. Dat wordt nog wat (hahaha).
hier een beetje tijgeren (6mnd maar spreidbroekje aan) ze is dus ook tv gek, maar vind vooral de afstandsbediening het alle mooist en heel fijn om op de sabbelen/kauwen hhiihi dus kind op de bank op haar buik of op speelkleed afstandbediening buiten bereik leggen, en daar gaat madam. en zaterdag deed ze het ook in het zwembadje, op haar buik richting de wegdrijvende eendjes, heel lief om te zien haha