ik probeer bij mijn ventje van 3 weken een ritme te kweken,wat nog niet helemaal soepel loopt overigens is het verstandig om hem rond een uur of 19.00 op bed te leggen zodat hij al kan wennen voor als hij ouder is,of maakt dat niet zoveel uit en is het zielig om hem de hele avond en nacht in de slaapkamer te houden? en klopt het dat bijna elk kindje een huiluurtje heeft? die van mij komt `s avonds maar moeilijk in slaap,doet zeker een uurtje moeilijk met jengelen etc. iemand tips hierover? alvast bedankt!
Ik probeerde het ook al heel vroeg maar ben er achter gekomen dat het met die kleintjes niet echt lukt, soms wilde hij b.v alleen maar in slaap vallen op mijn schoot en als hij dan vast sliep hevelde ik hem over in zijn bedje. Wel heb ik hem aangewend dat ik zijn laatste voeding altijd op zijn kamer gaf ( dus niet weer naar beneden het 'lawaai' in) Pas toen hij een maand of 3/4 was 'snapte' hij het ritme wel en is hij er heel makkelijk in meegegaan en nog steeds ligt hij om 20 uur gewoon lekker in bed. Groetjes Anita
ja ik laat hem wel na zijn flesje op mijn schoot in slaap vallen,en dan leg ik hem in bed,want als ik hem er zo in leg begint hij sowieso te krijsen!
Op die leeftijd deed ik nog niet aan bedtijd hoor... beide kids waren savonds veel wakker en ik ging daar dan gewoon in mee. Als ik naar bed ging gingen hun ook. Mn dochter kreeg met 7 maand een bedtijd en mn zoon met 5 maand. In het begin 8u en langzaam aan is dat 7u geworden. Nu gaat eerst mn dochter en aansluitend mn zoon.
Deborah sliep de eerste periode in haar wagenbak. 's avonds lag ze in de kamer en na de avond voeding nam ik haar mee (ze sliep tot de vijfde week bij ons op de kamer). Toen ik de voeding ging afbouwen (denk ongeveer 6 weken) ging ze 's avonds naar boven en deed ik de avondvoeding van 11 uur op mijn kamer en legde ik haar weer neer.
Rick gaat de laatste week pas rond 19.00 uur naar bed. Hij komt dan nog wel 1x voor een fles. Voor die tijd was het heel wisselend. Maar met 3 weken sliep hij eigenlijk altijd tegen me aan in de woonkamer..
tot een maand of 4 was ze 's avonds nog veel wakker en viel bij ons op schoot. zodra ze in haar bedje werd gelegd werd ze al heel snel weer wakker. we hielden haar dus gewoon lekker bij ons. toen ik weer begon met werken zijn we gaan wennen aan om 8 uur naar bed. duurde een tijdje, maar ze is er aan gewend geraakt. nu gaat ze nog steeds half 8/8uur naar bed.
gewoon je kindje zelf het ritme laten bepalen, dan komt het allemaal vanzelf, mijn zoontje is nu bijna 5 maand oud en heeft nu eigenlijk pas een 'vast ritme' .. ongeveer rond 21.30 de laatste fles en dan rond een uur of 22.30 weer naar bed.. en dan slaapt hij tot een uur of 8.00 de volgende dag..das wel heerlijk! en het klopt dat jonge kindje vaak huiluurtjes hebben.. wij hebben dat op verschillende tijden gehad eerst vaak s'ochtends...en later ook wel s'middags en s'avond..het maakt je heel onzeker, maar het gaat echt vanzelf weer over, niet te veel aan toegeven gewoon even laten huilen, ze moeten ook hun energie kwijt en dat doen ze door te huilen, ze kunnen nog niks anders.. Seff huild nu echt nooit meer! echt gewoon nooit! ja alleen als het volgens meneer wat te lang duurd net zn flesje! haha liefs Emmie
op die leftijd hadden wij nog geen bedtijd! Je kindje is og maar net op de wereld, en heeft gewoon even tijd nodig! Je kleintje geft vanzelf wel aan wanneer het tijd is om naar bedje te gaan! HIer ging het ook opeens snel! van 5 naar de 4 flessen van ingebakerd naar ongebakerd! van half 11 naar 7 uur! geduld is een schone zaak... En geloof me je staat versteld als ze ineens om 7 uur op bedje liggen en tot de volgende dag slapen! succes!
okeej! maar krijgt hij dan als hij in de huiskamer blijft niet teveel indrukken van bv de tv etc? dat hij dan niet aan rust toe komt? ik heb hem om 19.00 op bed gelegd,wat goed ging hij sliep goed,om 21.00 uur weer een fles gehad en nu wil hij niet meer slapen. is onrustig...
"s avonds lijkt het me juist ook nog best gezellig om 'm even bij je in de buurt te hebben na de drukte van de dag, samen geniet, beetje spelen. Volgens mij zijn kindjes die zo klein zijn ook nog niet te verwennen/verpesten dus volgens mij heeft dat geen gevolgen voor later.
Ik heb jesper altijd op zijn kamertje slapen. Van veel gepraat en de tv aan enz. wordt hij altijd erg onrustig. Hij slaapt dus gewoon in zijn eigen bedje boven en tussendoor spelen/knuffelen we hem beneden. Hier absoluut nog geen vaste tijden, want dat lukt gewoon nog niet met hem. De flesjes krijgt hij nu meestal wel rond dezelfde tijd, maar dat wil nog wel eens een uurtje wisselen.
Emir ging toen (in het begin)laat naar bed zo rond 22.30 tot de volgende ochtend maar toen deed hij vaak middagdutjes. Al zeker 2 maanden gaat ie 20.30 naar bed en slaapt tot 07.30. Niet vaak middagdutjes.
Toen Joris zo jong was keek ik gewoon naar zijn behoefte qua slapen/rust. Toen hij 3 weken was sliep hij in de kinderwagenbak onder in de box. Dat was de enige plek waar hij sliep. Na een tijdje zijn we toen gaan proberen hem boven te leggen en met succes. Sindsdien sliep hij vanaf ongeveer 19:00 uur boven in zijn wiegje. Maar hij sliep dan meestal altijd tussen de voedingen door. Was na 19:00 uur nooit echt langer wakker om hem bv onder te houden. Maar om echt een tijd te zeggen als "bedtijd" gaat je volgens mij niet echt lukken, daar is de kleine nog echt te klein voor. Gewoon kijken naar de behoefte... Die slaaptijd komt vanzelf!
Hoi, 's Ochtends krijgt Pete rond half 11 een flesje, daarna leg ik hem boven in zijn wiegje. Meestal slaapt hij dan nog 1 a 2 uurtjes en heb ik even de tijd om wat dingetjes te doen en te lunchen. Als hij dan wakker word, dan neem ik hem mee naar beneden en leg ik hem in de box. Rond half 3 krijgt hij dan een flesje, daarna gaan we meestal een stukje wandelen of naar de winkel voor wat boodschappen. In de kinderwagen valt hij vaak weer in slaap en als we dan thuiskomen, laat ik hem daar gewoon liggen tot hij wakker wordt. Rond half 7 krijgt hij weer een flesje, daarna leg ik hem boven in zijn wiegje en kunnen wij ook gaan eten. De andere avond- en (eventueel) nachtflesje krijg hij gewoon beneden op de bank en gaat daarna weer in zijn wieg slapen. Groetjes Saskia
bij aidan had ik pas rond de 3 maanden een 'echt' slaapritme waarbij hij rond 8 uur naar bed ging en dan om 11 uu rnog een x voor een fles kwam. dit is nu inmiddels half 10 geworden omdat hij nu op 4 flessen zit. maar in het begin zat er echt geen ritme in. hoe ik het ook probeerde, maakte niks uit. die zijn nu nog zo afhankelijk van jou als moeder en van de meerdere voedingen op een dag.
Volgens mij geven ze het zelf best wel aan; bij mij in ieder geval ging het steeds elke week een half uurtje vroeger totdat rond de 3 maanden ze er tussen 7 en 8 uur inlag en dat doen we nu (bijna 8 mnd) nog steeds. In het begin ging ze pas echt om 01.00 slapen, toen lang 11.00 toen 10.00 toen 09.00 etc etc
Hier had Bram met ongeveer 2,5-3 maanden een 'bedtijd'. Hij gaat nu tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Daarvoor was hij 's avonds tussen 19.00 en 22.00 altijd wat huilerig en dan hield ik hem lekker bij me beneden. Op schoot, in de box of in de zitzak. Daar deed hij dan een paar hazeslaapjes. Dan ging hij na de voeding van 22.30 zijn bed in. Dat werkte perfect. Opeens wilde hij wel slapen in zijn bed 's avonds. Nu slaapt hij de klok rond. Moraal van dit verhaal: het komt allemaal goed, probeer je kindje niet te veel in een ritme te dwingen, dit komt vanzelf.