1 jaar en slaapdrama's mama word gek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkelies10, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dag dames ik wil even me verhaal kwijt en hoop dat jullie tips hebben,
    het zal misschien wel een lang verhaal worden,

mijn dochter is 1 jaar en zins 2 weken is het echt helemaal los geslagen met het slapen van haar,
    zei heeft altijd al hazenslaapjes gehad van 20 min tot 3 kwartier
    en overdag super moelijk slapen ,, wij moesten haar eigenlijk altijd in slaap wiegen behalve savonds want dan ging ze gewoon slapen.
    later werd dit natuurlijk ook savonds en waren we steeds langer bezig,

nu waren wij begonnen met de 5 min regel dus zonder te wiegen,
    dit ging eigenlijk een weekje wel goed wel met huilen natuurlijk maar het viel nog mee,
    toen op 1 avond begon ze gelijk na de fles te huilen en wilde haar speen niet meer en haar knuffel ook niet, wij toch de 5 min regel toepassen na 1.5 uur werd ze helemaal hysterisch dus bij ons gepakt en rustig gemaakt enz. uiteindelijk zijn we tot half 1 bezig geweest voordat ze eindelijk sliep,
    zo gaat dat dus nu elke middag en avond, der speen wil ze niet meer,
    wij proberen wel vol te houden alleen het begint al als we weg lopen en het word alleen maar erger, ze huilt der eigen helemaal overstuur en hysterisch en is zeik nat van het zweet.

wat moeten we hier nu mee?
    ik ben zelf 36 weken zwanger en ik trek het echt niet meer, ik word gillend gek.

hebben jullie tips? alles is welkom

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tsja moeilijk maar het is gewoon even doorbijten. Als je weet dat ze geen vieze luier heeft, geen honger heeft oid.. dan de 10 minuten regel toe proberen te passen. En oja dat is echt wel moeilijk om dr te laten huilen, maar met een week zul je resultaat zien (bij 9 van de 10 kids dan).

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik snap dat we moeten doorbijten,
    maar we zijn dus nu bijna 3 weken bezig,
    en doordat ze der zelf zo hysterisch huilt gaat ze echt nooit van der leven slapen.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

voelt ze je komende bevalling misschien aan? is het een gevoelig meisje? misschien helpt het om uit te leggen wat er gaat gebeuren of misschien heeft ze nu even wat meer bevestiging nodig?

5. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Misschien dat het een fase/sprongetje is.

Ons zoontje is ook een erg rare slaper op dit moment. Overdag gelukkig nooit een probleem.
    Maar 's avonds is het of ruim een uur niet in slaap willen/kunnen komen en huilen tot hysterie.
    Of meteen als een blok in slaap vallen en dan na 3 kwartier (remslaap) wakker worden en niet meer willen/kunnen slapen en dan ook tot hysterie. Dan ook minstens een uur in de weer.
    En dan helpt de 10 minuten regel echt niet, die hebben we al meerdere malen geprobeerd toe te passen....
    En 's nachts doorslapen heeft hij in zijn hele jaar weinig gedaan helaas...

Wij denken of liever gezegd hopen dat het een fase is. Het schijnt ook dat als ze bezig zijn met staan en proberen te gaan lopen dat de hersenen erg druk daar mee zijn waardoor het slapen ongeregeld word zeg maar. Dus wij gooien het daar maar op.

6. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Klinkt inderdaad als een sprongetje. Ik zou ook even laten checken bij de ha of ze geen oorontsteking heeft. Je weet het tenslotte nooit bij die kleintjes.

En als dat niet zo is...Misschien iets in haar ritme veranderen? Hoe laat eet ze bijvoorbeeld? Misschien heeft ze wel een te volle maag om op te slapen (ik noem maar wat hoor), krijgt ze al halfvolle melk of nog gewone babymelk? (of ben je bijvoorbeeld overgestapt van nr 2 voeding op nr 3) . En hebben jullie een vast ritueel? Als mijn dochter naar bed gaat doen we eerst de vitamine geven, uitgebreid tanden poetsen, omkleden, dan lekker haar bedje in en spelen we nog even met haar knuffeltje (zij geeft een kusje aan het knuffeltje dan mama een kusje) en dan gaat ze lekker slapen.
    Misschien heb je hier zelf al aan gedacht hoor maar goed, het zijn maar tips ;)

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    sneeuwitje, mijn dochter is idd bezig met los lopen en het lukt haar ook iedere dag een paar meter verder,
    misschien dat dat het idd is,

kwebbels oorontsteking is het niet want we zijn al bij de ha post geweest omdat ze zo bleef huilen,maar die zagen er super uit.
    ze krijgt smorgens en savond nog gewoon voeding nr 2
    het slaapritueel is hier altijd al hetzelfde geweest en der is niets veranderd.
    ze eet trouwens om 5 uur maar dat doet ze de laatste week ook super slecht,bijna niks dus
    en savonds krijgt ze dan nog een fles van 180/6

8. kwebbels

Misschien is ze de avondfles zat. Hier ook gehad dat ze niet goed sliep toen ze nog de avondfles kreeg. Toen heb ik hem op een gegeven moment weggelaten en ze sliep weer goed.

Je zou eens kunnen proberen om een gewoon glaasje halfvolle melk te geven ipv opvolgmelk. Misschien heeft ze dan een wat minder vol gevoel en kan ze wat makkelijker in slaap komen.

9. kwebbels

Maar als ze nu is begonnen met lopen kan het ook zijn van de indrukken die allemaal op haar afkomen. Er gaat natuurlijk weer een hele nieuwe wereld voor haar open.

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja die avondfles vind ik moeilijk.
    want dan word het wel heel veel allemaal denk ik,
    in 2 weken tijd niet meer wiegen, geen speen meer,beginnen met lopen en dan ook nog de avondfles eraf

en het is ook zo net als gister bv toen heeft ze geen avondeten op
    dus het laatste wat ze had was der brood smiddags en een liga tussendoor en dan denk ik als ik doe fles niet geef dat het helemaal een ramp is,
    wat ik wel kan proberen is om hem te vervangen door gewone melk.

maar wat ik ook zo raar vind is dat als je bij haar bent dan is het goed,of als je der bij je neemt, maar zodra je de kamer uitloopt is het krijsen en dat gaat maar door,

in ieder geval bedankt voor het meedenken hoor

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan is er niks aan de hand hoor. Ja klinkt cru maar ze weet gewoon dat je toch weer komt als ze blijft huilen..

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mischien is het een idee om een paar nachtjes bij haar op de kamer te slapen en dat afbouwen door steeds eerder weer weg te gaan, is mischien niet de ideale oplossing, maar dan heb je zelf mischien ook ff een paar nachten rust..verder geen idee, wij hebben een ventje gehad die het eerste jaar niet doorsliep en nu dus wel en ik weet dat je er letterlijk gek van kan worden als je bijna geen slaap krijgt, laat staan als je ook nog eens zwanger bent. sterkte

13. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Misschien helpt het als je je kindje eens een nachtje ergens anders laat slapen (opa, oma??) Misschien wordt het ritme dan es omgegooid, in ieder geval maak jij weer eens een goede nacht.
    Succes!

14. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik weet precies wat je doormaakt. hier ook 5!! maanden ELKE nacht 8x wakker, 's avonds niet in slaap te krijgen, krijsen, gillen, kortom drama's.
    Alles geprobeerd, ook de 5 min, 10 min, etc. regel, niets hielp.
    Uiteindelijk bij een homeopaat terecht gekomen (had er niet veel vertrouwen in, maar goed; baat het niet..) en..
    hij slaapt nu IEDERE nacht door, zelfs nu hij weer tanden/kiezen erbij krijgt. Onze zoon heeft druppels gekregen waarin een stof zit die lijkt op een stof uit het vruchtwater.
    Een homeopaat vraagt je eerst helemaal uit over de hele geschiedenis en zoekt op basis van je hele verhaal een passend homeopatisch produkt. Wij hebben een veel relaxter kind gekregen sinds hij die druppels krijgt.

Heel veel sterkte.
    ps. die druppels werkten bij ons binnen een dag of 4.

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bedankt voor jullie reacties,

wonder boven wonder ging het vanavond goed,
    ik heb haar hele schema omgegooit
    normaal had zei nog 2 slaapjes 1 smorgens en 1 laat in de middag,
    nu heb ik haar vandaag maar 1 slaapje laten doen gewoon smiddags,
    het was wel moeilijk voor haar om dan wakker te blijven
    maar ik heb haar om half 7 in bad gedaan en de fles gegeven en om 7 uur sliep ze, om 7,45 werd ze wel weer wakker maar toen hebben we haar muziekje aangezet enz en ze is weer gaan slapen.

dus gisteravond 2.5 uur bezig geweest
    en vanavond niks

nouja niet te vroeg juigen want de nacht is nog niet om, en misschien loopt morgen alles wel weer anders
    maarjah we zullen zien,

16. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier hadden we ook een probleem met slapen. Had ook de 5 minuten regeling geprobeerd en nog wat van die dingen, maar als we er naar toe gingen werd het alleen maar erger.

Ik was het op de duur zo zat dat ik de babyfoon uitgezet had en was pas weer van plan om na een half uur te gaan kijken.:)
    En na 15 minuten gillen ( wat je natuurlijk toch wel hoor maar niet zo erg als dat de bayfoon aan staat) was het stil. De volgende dag was het nog maar 10 minuten en toen had hij door dat hij beter gewoon kon gaan slapen want daarna is hij gewoon gaan slapen en werd s'nachts ook niet meer gillend wakker.

En nu slaapt hij gelukkig elke nacht door :)

Deel Deze Pagina