Fee: Huisartsen moeten volgens mij ook onderling weer afspraken maken over de vakanties zodat er altijd iemand kan waarnemen in de vakantieperiodes
Ik ben ook dokters assistente en dit is inderdaad zoals het gaat. Toen ik zwanger was van de jongste ging mijn verlof (6 weken) in toen ook hier de zomervakantie begon. Wij zijn in mijn verlof 2 weken met vakantie geweest. Ik had 6 weken voor en 10 weken na en heb daar toen nog 3 vakantieweken achteraan geplakt en is nooit een issue geweest of dit wel of niet kon. Lijkt mij ook het meest logische.
Ik ben geen ass maar werk wel in een hoed. Je hebt recht op 5 weken vakantie. Dat staat in jouw CAO. Dat jij er 7 hebt is fijn maar geen recht. Wel heb je recht op 3 aaneengesloten weken in overeenstemming met jouw werkgever. Dan heb je er officieel dus nog 2 over. Ik had verlof met kerst. Heb er totaal niet over na gedacht om de kerstvakantie van mijn werkgever achter mijn verlof te plakken.
Ja, zo heeft elke baan wel wat he. Daarom heb je dus ook nog recht op 3 eigen gekozen weken. Maar hier gaat het in overleg met ons, hij beslist niet zelf zo van: en dan en dan hebben we vakantie.
Je vakantiedagen behoud je. De werkgever is niet verplicht ze achter je verlof aan te plakken als het niet uitkomt. Je mag het aanvragen en hun mogen weigeren.
Je kunt niet tegelijkertijd twee verlofsoorten 'genieten'. Wanneer jij met zwangerschaps/bevallingsverlof bent en de praktijk heeft in die periode drie weken vakantie... dan ben je met zwangerschapsverlof... en kan je niet ook nog drie weken vakantie opnemen (is zelfs wettelijk geregeld ) Dus die drie weken vakantie blijven gewoon staan voor jou, je bent ze niet kwijt. Het opnemen van je vakantiedagen is altijd in overleg met je werkgever, men kan inderdaad weigeren dat je je vakantie aansluitend aan je zwangerschapsverlof opneemt. Wel lijkt het mij dat men een vervanger voor je aanneemt gedurende je verlof periode... dan is het voor je werkgever juist handig wanneer je aansluitend vakantie op zou nemen. Je vervanger kan dan gewoon nog drie weken langer blijven.
Ik werk in een privé kliniek maat ik heb het precies zo gedaan. Heb achter mijn verlof vakantie erachteraan geplakt het is aan jou de keus iom je werkgever of dit mogelijk is..
Oke! Nou dan ga ik het gewoon met mijn baas bespreken. Lijkt me inderdaad handiger als ze toch al een vervanger voor mij hebben, dat die eventueel gelijk mijn vakantie weken kan vervangen. Om even terug te komen op sommige vragen, bij ons in de praktijk wordt niet tot nauwelijks met de assistentes overlegd wie wanneer vakantie wil. We proberen het wel te regelen in de toekomst dat we voortaan zelf onze vakantie mogen plannen en datvwe voor elkaar invallen, maar helaas wil niet iedereen voor een andere arts werken. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad, omdat ik bijvoorbeeld niet aan school vakanties gebonden ben. Maar straks met de kinderen wordt het misschien wel lastig, want ik woon best wel een afstand van mijn werk. Deze praktijk is 12 jaar een Hoed. Daarvoor waren het allemaal solo praktijken, vandaar dat de assistente gelijk vakantie had met de arts. Dit hebben ze zp gehouden toen ze met elkaar in 1 pand gingen. Als er een praktijk dicht is, dan nemen de andere praktijken waar.