toch lichte vorm van koemelkallergie, maar op Pepti verbeterde hij dus niet...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    nou dames: hier een update van mijn mannetje:

wij gister met Julian naar het WKZ. vorige week al hadden ze bloed afgenomen en nu voor de uitslag. Blijkt dus gewoon dat hij toch licht op de koemelk reageert. Wel typisch dat zijn klachten niet verergert zijn nu we Standaard geven. Eczeem is t zelfde gebleven (erg) en spugen enkrampen heeft hij niet gekregen van de Standaard...We zijn zelfs met Losec en JBPM gestopt en ook dit gaat prima.
    Maar goed, wat ik wel wist en ik ook al op internet had gelezen, vaak is Pepti niet sterk genoeg voor de eczeem. Toch ben ik blij dat ik het niet zelf heb geprobeeerd, die Nutrimagen, ik dacht namelijk echt op een gegeven moment dat ik spoken zag.......maar t is wel altijd blijven knagen...ik had eigenlijk gewoon verwacht dat zijn klachten erger zouden worden met Standaard hahahahaa....
    Je hebt dus ook kma patientjes die alleen eczeem hebben en geen andere klachten(dat wist ik wel, maar ja...je hebt genoeg kindjes met eczeem zonder kma)
    Julian had wel wat andere klachten, maar toen was hij flink jonger, nu gaat het op zijn eczeem na eigenlijk heel goed.
    We krijgen nu Nutrimagen voor 2 maanden, daarna provoceren, voornamelijk omdat het uit zijn bloed niet heel heel ernstig naar voren komt...maar dat het uberhaupt te zien isi n zijn bloed is al de reden om dit te gaan doen. Ik ben voor natuurlijk, maar omdat zijn klachten niet verergerden op de Standaard hadden we dit dus echt niet verwacht.

Natuurlijk ook flink met hormoonzalf gaan zalven, wat dat betreft doet de huisarts ook maar wat...hopen dat we het nu goed onder controle gaan krijgen (nu na 3 dagen zalven is t 2 dagen rustig, maar dan begint het alweer en dan moeten we 2 dagen wachtne omdat we maar 3 dagen pweek mogen zalven...volgens de huisarts).
    We moeten nu eerst elke dag gaan smeren, indien nodig 2x per dag om het ECHT rustig te krijgen en houden en dan heel langzaam afbouwen met zalven, in de verwachting dat het rustig blijft...en niet zoals nu weer binnen 2 dagen terugkomt.

ps...via de huisarts krijg ik nu een briefje dat ik dus ook de Pepti kan terugvorderen.....en terrecht vind ik...die Pepti hebben we uiteindelijk echt niet voor niets geprobeerd blijkt wel weer....

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, fijn dat er duidelijkheid is!
    Hier is de eczeem weg sinds we een smeerperiode met de hormoonzalf hebben gedaan EN echt volledig koemelkvrij zijn.
    Wie weet helpt het bij jullie ook :)
    (En idd: de hormoonzalf van de huisarts hielp hier ook geen fluit).

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou wat een verassende uitkomst! Maar fijn dat je nu toch bevestiging hebt, of nou ja fijn is het niet, maar je moedergevoel zat er iig niet naast...
    sterkte met smeren, hoop dat je het onder controle kan gaan krijgen.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    fijn dat jullie nu weten dat het toch een lichte vorm van kma is, hopelijk slaat de nutrimigen aan en helpt het smeren, succes!

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0

hoi,
    hoe doe jij dat met Soya als ingredient.
    ik wil bijv wel liga 1e stap gaan geven, maar zit Soya in. En gezien de eiwitten van Soya veel lijken op de koemelkeiwitten wordt er soms aangeraden ook geen soya te geven....(maar volgens mij zit soya overal in...)
    Hoe streng ga jij hier mee om?

Deel Deze Pagina