vraag aan meiden die ook naar fysiotherapie gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Bij welke verzekeraar zit jij dan Bebek Istiyorum? Ik zit bij de Amersfoortse (voorheen Fortis) en ik krijg max. 21 vergoedingen met het 1 na hoogste pakket (dit veranderde niet als ik het pakket zou verhogen). Voorheen was dit dus onbeperkt. Ik kon geen verzekeraar vinden bij wie het onbeperkt zou zijn dit jaar...
    Ik had inderdaad je tekst verkeerd gelezen. Bij ons kun je je laten omzetten naar chronisch patient en ik had dat zo bij jou gelezen:)

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zit bij Delta Lloyd en krijg alles onbeperkt vergoed. Niet dat ik nu ergens last van heb maar je kan zomaar iets krijgen in de toekomst natuurlijk waardoor dat veranderd. Ik heb dan ook nooit begrepen waarom mensen geen aanvullende verzekering nemen onder het mom van "ik mankeer niets." Beetje erg kortzichtig. Het grote probleem is ook dat je meestal niet kan overstappen naar een betere aanvullende verzekering als je al een kwaal of ziekte hebt, dan zul je niet worden geaccepteerd. Verzekeringsmaatschappijen zijn ook niet gek natuurlijk.;)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zit bij fbto en krijg 1000 euro vergoed. Ik heb het wel nodig want heb veel nekklachten.

Ik snap wel dat je je niet alsnog kan verzekeren, anders nam niemand meer een aanvullende verzekering, pas als het nodig was...

fysio kost iets van 28 euro. Misschien kan je man eens per maand gaan ofzo dat het dan wel op te brengen is?

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    effe reactie van een fysio:

chronisch is volgens verzekeraars alleen een aandoening op de lijst Borst.
    Overstappen kan ip alleen per januari, al kan je bij sommige verzekeraars wel tussentijds je pakket verhogen.
    Onbeperkt fysio vergoed krijgen: er zijn nog wel een aantal verzekeraars die dit in de hoogste pakketten doen: uit mijn hoofd: menzis pakket 3 en 4, deltaloyd en ohra en de rest weet ik niet precies.

5. Tinusje

Tinusje Bekend lid

#25 Tinusje, 29 apr 2011
    Laatst bewerkt: 29 apr 2011
    Ik heb een chronisch-ziekenverklaring van mijn neuroloog gekregen (heb MS) voor fysiotherapie en heb daardoor onbeperkt fysio, maar ik heb daarvoor NIET mijn pakket om hoeven zetten en betaal dus ook niets extra. Mijn fysio heeft die verklaring en met bepaalde codes zorgt hij zelf voor de financiële afhandeling met de zorgverzekeraar. Ik ben alleen mijn eigen risico kwijt. Zelfs overstappen naar een andere fysio is geen enkel probleem. Ik vind het dus vreemd dat jij wel moest overstappen naar een duurder pakket met een chronisch-ziekenverklaring :(

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ms staat idd op de chronishe lijst en dan wordt het onbeperkt vergoed uit het basispakket. dus voor fysio niet nodig om je pakket dan aan te passen.

bij de vgz moet je ondanks dat iets op de chronische lijst staat toch een machtiging aanvragen en die is dan maar voor bijvb 2 jaar geldig, waarna het weer opnieuw moet worden aangevraagd. fijn onnodig extra werk dus ;)

7. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Deel Deze Pagina