6 maanden, nog steeds hazenslaapjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nele87, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    hoi,

Mijn dochtertje doet nog steeds erg korte slaapjes. De eerste maanden sliep ze 45 minuten aan 1 stuk. Nu is dit steeds nog maar 30 minuten.
    Zo doet ze 4 slaapjes op een dag.
    Sochtends leg ik haar vaak wakker in bed en valt ze rustig in slaap. Maar de volgende slaapjes lukt dit niet meer.
    Ik wieg haar dan in slaap, ofwel wandelen we even een rondje en valt ze in slaap in de wandelwagen.

In de crèche leggen ze haar ook niet in bed, daar valt ze gewoon in de box in slaap, ook steeds voor 30 minuten.

Snachts slaapt ze wel goed.

Ik dacht dat de slaapcyclussen langzaam langer werden bij baby's? Hier niet blijkbaar...

Bij wie nog?
    Betert dit ooit nog?

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Mijn zoontje deed precies hetzelfde, slaapjes niet langer dan 40 minuten, dus hij deed veel korte slaapjes op een dag. Sinds een paar weken zijn ze eindelijk langer en doet hij slaapjes van 1 tot soms 2 uur. Ik denk dat dat precies met 6 maanden was, na zo'n sprong. Dus het zou goed kunnen dat het bij jouw kindje ook niet lang meer zal duren.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Hier pas met 11 maand echt een langer slaapje smiddags.
    Met 6,5 maand kwam er een soort ritme in, met 3 slaapjes van 45 minuten. Met 7,5 maand werd dit 2x 45 en met 9,5 maand werd dit 1 slaapje, wel iets langer dan 45 minuten volgens mij, misschien max 1,5 uur.
    Met 11 maand ging hij kruipen en deed niks anders dan rondstappen langs tafel en bank, vanaf toen ging hij 2,5 uur slapen tussen de middag.

Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, hij is altijd vrolijk en zodra hij moe was, ging hij weer naar bed.

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Hier eigenlijk tot 1,5 week geleden ook maar 30-45min slaapjes en de laatste maand zelfs maar 1 per dag, ze doet nu eindelijk de meeste tijd 1,5 uur min en als we mazzel hebben 2 uur. Verder sliep ze al vanaf 6 weken door in de nacht dus wat dat betreft hadden we niks te klagen.

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Oh jee ik heb mijn hoop ook op die langere slaapcyclussen gericht. Hier steeds 4 slaapjes van 30 tot 45min.
    Vorige week ineens 1.5u en 2.5u dus wij juichen, maar dat feest is weer voorbij.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Pas met 12 mnd toen ze naar 1 slaapje ging werd het beter. Af en toe ging het langer en dan was ik blij maar toen was het een foutje van haar :p

Accepteren is het beste wat je kan doen :)

Deel Deze Pagina