Heb een vraagje aan de meiden die al in de mmm zitten. Vandaag ben ik naar de gyn geweest en vanaf nu moet ik dus op bepaalde tijden naar de gyn om mijn cyclus te volgen. Wat zeggen jullie op je werk? Ik wil namelijk niet dat ze het weten, maar moet nu natuurlijk wel steeds voor die onderzoeken naar het ziekenhuis en die dagen heb ik niet zelf voor het uitkiezen.
Ik heb het gewoon verteld aan mijn leidinggevende. Odanks dat ik werk heb waar je niet zomaar even iemand kan missen hebben ze er nooit een probleem van gemaakt. Ik probeerde wel de meest gunstige tijden af te spreken zodat ze er op werk zo min mogelijk last van hadden.
Ik heb het toendertijd ook gezegd tegen mijn leidinggevende. Dat maakt het veel makkelijker, kwam ook geen problemen hierin tegen. Tegen collega's heb ik het niet gezegd trouwens, weet ook eigenlijk niet meer wat ik toen zei. Denk iets heel algemeens, als ik moet naar de dokter of zelfs alleen maar: ik ben wat later dan en dan. Ik plande het ook elke keer aan het begin van de ochtend (moest toen voor follikelmetingen een paar keer achter elkaar).
Ik heb het ook gewoon gezegd...scheelde een hoop stress en vragen en kreeg veel begrip. Ik sta voor de klas, dus er moest ook altijd een vervanger zijn, vandaar dat ik het ook niet voor me kon houden, maar ik schaamde me ook nergens voor! Succes! Liefs
Ik heb op een gegeven moment ook gekozen om het te vertellen aan leiding gevende. Op een gegeven moment zijn de 'smoesjes' op. Het werd heel positief opgevat en er wordt geen probleem van gemaakt. Mijn collega's weten het niet en dat hou ik ook eerst zo Ik denk dat je wel vaker heen moet voor echo, tenminste heb ik zelf (nu ik gestart ben met provera en clomid) dus dan is het het wel het handigste.. Suc6
Ik heb een paar keer een smoes verzonnen (moeder naar het ziekenhuis brengen, heel slecht, voel me dan ook wel een beetje schuldig), maar meestal kan ik het wel zo schuiven met werktijden dat ik in mijn vrije tijd naar het ziekenhuis kan. Ik zie het voorlopig nog absoluut niet zitten om collega's of de directeur in te lichten!
Ik geef les op een basisschool en ik heb het aanvankelijk tegen mijn directeur gezegd. Die is daar heel discreet mee omgegaan. Maar na 4 of 5 x bij de gyn. te zijn geweest heb ik het ook tegen alle andere collega's gezegd. Want ik moest steeds een smoes verzinnen; dan naar de tandarts, met mijn moeder naar de dokter of met de hond naar de dierenarts. Dat vond ik niks... Ik heb wel even lopen brullen, maar ik ben blij dat ze het nu weten. Ook moet steeds iemand anders mijn klas overnemen. Officieel staat in onze CAO dat je daar 'vrij' voor moet krijgen. Op mijn vriend zijn werk weten ook een aantal mensen het. Want bij uitslaggesprekken of vervelende onderzoeken (zoals vandaag het HSG-onderzoek!) gaat hij altijd mee. Daar is het ook geen probleem gelukkig... Sterkte, groetjes jufaman
Ik heb het ook verteld. Aan mijn directe collega's (die daarvoor ook al wisten dat we bezig waren voor een tweede en enorm meeleven met elke stap) En sinds ik bij de gyn ben geweest ook aan mijn baas. Dat maakt het zoveel gemakkelijker om vrij te nemen ervoor. Mijn baas reageerde ook heel positief en begrijpend. Het scheelt denk ik dat ze zelf ook drie jonge kinderen heeft.
bedankt voor alle reacties. Ik ga het voorlopig nog even proberen met iets anders verzinnen. Als ik denk dat het te veel wordt dan vertel ik het misschien wel, maar liever niet. Ik vind het toch te intiem, terwijl mijn collega's wel altijd belangstellend zijn dus ik denk niet dat ik het lang verborgen kan houden. Houd het denk ik eerst maar even op fysio, daar ben ik al wel vaker geweest en ook dan moet ik meerdere keren achter elkaar.
Ik heb het aan mijn directeur vertelt ( ik sta voor de klas)Je kunt moeilijk je klas zonder juf laten elke Keer zonder goede reden. Hij begreep het goed en was erg aardig en begripvol. Het gaf mij ook wel rust. Uiteindelijk heb ik nog een paar naaste collega s in vertrouwen genomen omdat zij mijn groep overnamen en ik voor het hsg onderzoek zelfs een hele ochtend weg bleef. Had ik niet hoeven doen maar ik voelde mezelf anders zo rot... Vertellen lucht wel op. Ik merk wel dat er collega's zijn die me aankijken zo van wat zou er zijn maar ze vragen het niet haha... Als ze het vragen zeg ik het misschien wel. Is niet anders het gaat hoe dan ook opvallen. Ik zou het liefst iedereen verrassen dat gaat nu niet meer maar ja...
Ik kan me goed voorstellen dat je het voorlopig nog niet wilt zeggen omdat het toch iets heel persoonlijks is. Ik heb het echter na enige tijd toch verteld aan mijn collega's en leidinggevende, gewoon omdat ik er zo moe van werd steeds smoezen te bedenken.
Ik heb het verteld. Je krijgt al met meer dan genoeg stress te maken om ook nog eens smoesjes te moeten verzinnen. Op een geven moment ben je al genoeg naar dokter, tandarts etc. geweest. Klinkt heel raar, maar het geeft een stukje rust en geeft ook een verklaring waarom je je soms op een bepaalde manier kan gedragen vanwege hormonen, verdriet, frustratie e.d. Ik hoef me iig qua werk geen zorgen te maken.
Ik zit dus met dezelfde vraag. Loop sinds deze maand ook bij de gynaecoloog. Een aantal directe collega's zijn ervan op de hoogte. Maar iets houdt me tegen om mijn leidinggevende in te lichten. Ik heb een vast contract, maar de werkplek waar ik werk is tijdelijk (tot eind dit jaar). Ik ben bang dat als mijn leidinggevende weet dat ik hiermee bezig ben, mijn tijdelijke werkplek niet verlengd zal worden... Wat denken jullie deaarvan?
Huh dit snap ik niet. Vast is voor onbepaalde tijd en tijdelijk is voor bepaalde tijd. Als je contract tot einde van het jaar loopt, is het toch tijdelijk? Zit in wel beetje in zelfde situatie. Mijn contract loopt ook einde van het jaar af...dus ik denk daar ook wel eens aan hoe dat zal gaan. Gelukkig heeft de gyn waar ik zit ook di-avond spreekuur. Maar als we in het najaar verder gaan (nu eerst nog zelf proberen) kunnen niet alle onderzoeken 's avonds plaats vinden (neem ik aan).
Niet alle onderzoeken zijn idd 's avonds te doen of op eenzelfde dag van de week. Als je cyclus goed in de gaten wordt gehouden en je krijgt inwendige echo's, dan kijken ze naar cyclusdag. Dus krijg je bijv. een echo op dag 14 (ligt maar net aan je cyclus). Bij een samenlevingstest moet je vooraf gemeenschap hebben, maar niet langer dan 12 uur geleden en die onderzoeken plannen ze bij ons meestal 's ochtends (dan kan je de avond ervoor klussen!) Dus houd er rekening mee dat je echt wel eens onder je werk weg moet!
Ik heb het vandaag toch maar verteld aan mijn baas. Ik moet namelijk vrijdag en dit kan op mijn werk eigenlijk niet. Normaal gesproken zou ik dan dus nooit een dokterafspraak of fysio inplannen. Nu weet hij het en snapt hij ook waarom ik echt vrijdag moet. Heb ook gelijk aangegeven dat het op dagen kan zijn dat echt niet uitkomt op het werk en dat snapt hij. Ik ben eigenlijk best opgelucht, hij kan af en toe best een hork zijn, maar reageerde heel lief. Hij zei ook dat hij hoopt dat het snel raak is. Voor de rest van mijn collega's hou ik het voorlopig wel even op fysio. Misschien zetten ze daar wel vraagtekens bij, maar dat maakt mij niet uit.
Fijn dat je baas begripvol reageerde! Ja weet ik ook wel. Bij mij zal het op zich niet zo'n probleem zijn, afh waar ik mee bezig ben kan ik ook thuis werken . Maar structureel willen ze liever niet en als het veel wordt valt het ook weer op...vooral bij collega's. Ben gewoon altijd beetje bang dat werkgevers vrouwen met een kinderwens en zwangere vrouwen maar lastig vinden.
Mijn baas schuift het niet onder stoelen of banken dat hij zwangerschap maar lastig vindt ivm het verlof en dat de meeste mensen partime terugkomen. Was dus best wel een beetje bang voor zijn reactie, maar die was dus positief. Dus misschien valt het bij jou ook wel mee
Gewoon situatie uitgelegd. Ook aan andere collega's. Ik heb 2 miskramen gehad. Nu mallemolen. Ben er eigenlijk heel open over. Als ik anders zou mankeren zou ik het ook zeggen. Sta ook voor de klas. Dus vervanging is lastig. Openheid is op de lange termijn alleen maar fijn. Ook tegenover je collega's. Scheelt misschien ook in welke branche je werkt...