Benieuwd of iemand dit herkent... Onze Senseo warmt sinds een week niet meer goed op. Ik merkte het eerst niet zo,tot ik echt lauwe koffie had, bah! Merkte toen ook op dat hij er heel lang over doet de koffie te laten lopen... het geluid begint wel, maar dan duurt het nog een paar seconden tot de koffie in het kopje begint te lopen. Heb gisteren getest en gezien dat hij gewoon het water niet meer opwarmt. Het is een nieuw type, pas gekocht, maar er lijkt ook iets 'scheef' te zitten in het reservoir. Alsof het verwarmingselement is verschoven (zit er een beetje 'los' in). Herkent iemand dit? En waar zit het verwarmingselement in een normale Senseo? (heb daar nooit op gelet). Kan ik dit evt zelf maken? Alvast bedankt voor de tips!
Je zegt hem pas gekocht te hebben, dan zou ik ermee terug gaan. En anders, moet hij niet ontkalkt worden? Ik merk aan de senseo dat als hij ontkalkt moet worden, hij ook slechter werkt. Misschien kun je dat eens proberen?
als je de bon hebt kun je hem gratis opsturen naar e-care. daar heb ik laatst ook mijn senseo apparaat naar opgestuurd en die kreeg ik netjes gemaakt van ze terug. (Boiler vervangen) DAt is de reparatieservice van o.a. Philips producten. Zie hier; E-care Repair Services - BeNeLux - Home Je kunt ze in elk geval even bellen over hoe of wat. (opsturen is naar een antwoordnummer en dus gratis)
Dank voor de tips, ik zal de E-carelijn eens bellen. Nu al ontkalken lijkt me sterk, we gebruiken hem niet heel vaak en hebben hem nog geen drie maanden... Het is meer dat er iets verschoven lijkt te zijn, en dat het verwarmingselement van zijn plaats is.
Met het apparaat teruggaan naar de winkel. Mijn senseo is ook in de reparatie momenteel. die zette maa rhalve bakjes.. Had hem ook nogmaar kort.
Onze Senseo was nog maar een half jaartje oud toen 'ie kuren kreeg. Het printplaatje bleek kapot. Hij wilde niet goed meer koffie zetten (raar geluid, lampje flikkerde constant ondanks volle tank en het apparaat deed vrij weinig meer). Ook opgestuurd en werd binnen 2 weekjes weer thuis bezorgd.