Dag dames Ik heb een vraag: Hoe heet zo'n prachtige sieraad die je op je voorhoofd draagt zoals in India? En hoe zet je dat vast? Een linkje zou mooi zijn Alvast bedankt!
Volgensmij heet dat een Bindhi. Ik heb ze weleens gehad, uit zo'n klein sieradenwinkeltje waar het naar wierook ruikt . Volgensmij heeft het ook wel met een bepaald geloof te maken. Edit: Bindi (decoration) - Wikipedia, the free encyclopedia
Nee dat is een "stickertje" vaak. Ik bedoel echt een sieraad zoals een ketting, armband ed Maar bedankt voor je reactie
Ik weet niet waar jij woont, maar het beste is om naar een indiase winkel te gaan, waar ze sari's e.d. verkopen, daar verkopen ze ook alle sieraden e.d...
Nou, ik zou zelf zoiets wel willen ontwerpen in mijn eigen stijl Vind het zulke mooie sieraden, altijd al (op een of andere manier heb ik wat met India, ben er nog nooit geweest hahaha, maar met de klederdracht, sieraden ed) Eigenlijk jammer dat het hier niet gedragen wordt, behalve dan waarschijnlijk bij traditie's
Je kan het idd zelf maken, is niet zo moeilijk.. de klerendracht wordt idd meer gedragen op bepaalde gelegenheden, maar sommige dragen het ook thuis ook, mijn dochters dragen het dus thuis en ik ook wel eens af en toe.. Ik ben nog niet naar India geweest, maar het is wel mijn droom en intentie om er ooit naartoe te gaan..
Kom je zelf oorspronkelijk uit India? Hoe maken jullie hem vast dan als ik vragen mag? Met het haakje vastzetten en de rest met speciale lijm of zo?