Goedemorgen meiden, Ik ben voor het eerst op dit forum dus ik hoop niet dat ik een bestaand gesprek in de war gooi. Mijn naam is Paulien en ik ben 24 jaar. Mijn vriend en ik hebben afgelopen maand (Juli) besloten om te stoppen met de pil. Ik ben halverwege de strip gestopt en ben na 3 dagen (zwaar!) ongesteld geworden. Nu heb ik momenteel heel erg veel 'kwaaltjes' waarvan ik eigenlijk vermoed dat het met een zwangerschap te maken heb maar het is nog te vroeg om een zwangerschapstest te doen. Ik ben nog niet eens 'echt' ongesteld geweest!! Jullie zullen (net als mij) wel denken; jahoor, binnen 3 weken kun je echt nog niet zwanger raken.. maar ik zou graag willen weten of het dan misschien het ont-pillen zou kunnen zijn? Ik ga even (hoe schaamteloos het ook is haha) mijn kwaaltjes opnoemen... Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. - winderigheid - rommelige/opgezette buik - stinkende urine - klein propje bruine ontlasting/bloed verloren - erg moe ( ik heb gisteren van 12:00 - 16:00 geslapen en daarna om 23:00 naar bed tot vanmorgen 10:00) - alleen de allereerste dag na de eerste keer 'zonder-pil-sex' last gehad van ochtendmisselijkheid - bijna alle smaak is weg - Iedere avond hoofdpijn .......... ??? Groetjes Paulien
Hoi Pauline, Dit is misschien meer een vraag voor het zwanger worden forum. Het stoppen met hormonen kan inderdaad veel klachten geven die lijken op een zwangerschap. Je lichaam moet zich weer resetten en de eigen cyclus moet op gang gaan komen. Dit kan even duren. Bovendien beginnen de zwangerschapsklachten meestal pas na de innesteling omdat het vruchtje dan HCG gaat maken. Dus eind week 3 begin week 4 op z'n vroegst. Je kunt natuurlijk al zwanger zijn. Sommige vrouwen zijn zulke geluksvogels maar ik zou er niet op rekenen. Succes!
als je een pil vergeet in week 1 en niet meer inneemt kun je al zwanger worden. alles kan afwachten dus
Het zijn een hoop kwaaltjes, maar die kunnen inderdaad allemaal komen door het ontpillen. Natuurlijk zijn er soms mazzelaars die de eerste cyclus al zwanger raken, maar je kan er beter vanuit gaan dat het ontpillen is. Zodra je een paar dagen na nod zit en er is nog steeds geen bloed kan je wel een testje wagen. De eerste cyclus na de pil is erg onvoorspelbaar en ik vond ook dat ik een hoop kwaaltjes had vergeleken met mijn huidige cyclus. Nu heb ik weer andere kwaaltjes en ga ik ook weer opnieuw denken of ik misschien zwanger ben, haha zo blijft het toch gaan totdat je een positieve zw test in handen hebt en het zeker weet
Ik denk dat je waarschijnlijk aan het ontpillen bent, maar wat hierboven ook staat, alles kan Ik ben ook in juli gestopt met de pil en 3 aug. ongesteld geworden. Ik herken bijna al je kwaaltjes, ik ben hier ook flink aan het ontpillen haha. hele dag hoofdpijn, erg moe, gezwollen rommelige darmen, winderigheid, misselijk en duizelig, pukkeltjes, continu trek in dingen die ik normaal niet hoef etc. Had dat vorige keer toen ik stopte ook. (Alleen toen ook pijnlijke borsten) Heb er ongeveer een maand last van gehad, dus hoop dat het ontpillen nu weer met een maand over is. Hoop dat je lichaam weer snel normaal doet (Als je stiekem toch zwanger bent laat je ht dan weten?)
Het kan best dat je deze maand al zwanger raakt, maar als het te vroeg is voor een test is het meestal ook te vroeg voor klachten.
Ik zeg altijd maar: symptomen zeggen helemaal niks. Daar kun je helaas niet uit afleiden of je zwanger bent. Het kan net zo goed wijzen op een eisprong (waar je ook veel klachten van kunt krijgen) of een naderende menstruatie. En die eerste menstruatie die je hebt gehad, was nog gewoon een (heftige) pilbloeding zoals je die altijd krijgt na het stoppen van de pil in de stopweek. Je hebt nog geen natuurlijke menstruatie gehad. Je cyclus moet nog weer op gang komen na het stoppen met het slikken van pilhormonen. Ik vermoed dat je nog maar net rond je eisprong zit nu. Over een week kun je eens een testje wagen. En niet meteen denken dat je wel zwanger moet zijn als je op dag 28 na het stoppen nog niet ongesteld bent. Want je weet immers niet hoe lang je eerste cyclus na pilstop gaat duren? In de meeste gevallen is dit namelijk niet weer keurig 28 dagen. De meeste vrouwen hebben na pilstop eerst een langere cyclus helaas. Mijn advies: Blijf het gezellig maken in bed (of elders ) Doe af en toe een zwangerschapstestje. Negatief is vaak echt negatief. Let niet teveel op symptomen. Doordat je graag zwanger wilt zijn, ga je van alles en nog wat voelen.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik ben benieuwd of de menstruatie doorzet aan het eind vd maand!
En als dat wel uitblijft, betekent dat helaas dus niet automatisch een zwangerschap. Je cyclus kan dus nog op de hobbel zijn na pilstop. Toch hoop ik dat je een van de mazzelaars bent die gelijk zwanger is na pilstop!
Hallo dames, Ik had weer even een vraagje aan jullie! De afgelopen 2 dagen heb ik heel erg veel last gehad van een doorzichtig soort ´afscheiding´?! Het was enorm slijmerig en plakkerig en het bleef maar komen.... Sorry voor de details haha maar ik weet echt niet wat me overkomt.... Wie weet hier meer van af?
Dat is vruchtbaar slijm en betekend dat je eisprong eraan komt! De dag waarop je t meeste slijm verliest valt n dag voor je eisprong!
Ik heb trouwens al sinds gisteren (en vandaag de hele dag) al last van krampen in de linkerkant van mijn buik. Dit zal dan nu de eisprong wel zijn?
Ik had idd precies hetzelfde.. witte afscheiding en pijn/kramp links onderin m'n buik. 2 dagen last van gehad en 3e dag had ik een pos. Ovu test dus dat was me ovulatie. Maar dit betekend dus dat je over 14 dagen kan testen. 😉
Wat spannend! Maar zou het nu te laat zijn om nog sex te hebben met de kans om daarbij zwanger te raken?
In zal vandaag zoizo klussen en misschien morgen. 😉 om de dag klussen is perfect. Het moet eigenlijk klaar liggen voordat je ei springt. Misschien volgende x ovu testen.
Ik sluit trouwens niet uit dat als het niet al 'klaar ligt' dat je niet zwanger word. Er worden zat vrouwen zwanger van na de eisprong klussen. Succes 😉
Hoi pauliene, Je kunt zwanger zijn hoor, ik was ook 2 weken na stoppen met de pil zwanger. 5 wk na stoppen met de pil nog een innestelling bloeding gehad (dacht ongesteld) maar achteraf toch zwanger. Ik hoop het voor je, maar maak jezelf niet gek. Daar kun je zo onzeker en teleurgesteld van worden succes en spannend allemaal!