Help! Niet meer doorslapen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    We waren lekker verwend want ze sliep tot een uurtje of zeven door, alleen een maand of twee geleden begon het steeds vroeger te worden, half zeven, zes uur, half zes.. We hebben een paar weken haar in bed een fles gegeven zo vroeg en dan sliep ze weer door maarreuh helaas gaat die vlieger niet meer op. Inmiddels zitten we op vijf uur wakker worden en niet meer willen slapen. Vannacht zelfs vier uur.

Van alles hebben we al geprobeerd, meer voeding, minder voeding, andere voeding, fles weer geven om 23 uur, later naar bed, eerder naar bed, rekken met speentje, bij ons bed, overdag minder slapen, overdag meer slapen..

Ik weet het niet meer en zit er zo langzamerhand echt helemaal doorheen door het slaapgebrek, iemand nog briljante tips?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Herkenbaar meid.. weet je zeker dat je kindje niks heeft? Ziek, tandjes/kiezen, dat soort dingen? En hoe lang laat je haar huilen voordat je er naar toe gaat? Ik weet nl dat ons zoontje wakker werd 's ochtends en ik er dan direct heen ging.. Nu laat ik hem soms 5 minuutjes huilen en dan slaapt hij weer.
    Wat wij nu doen (want hij is anderhalf jaar inmiddels!!) is er naast gaan zitten en rustig zien te krijgen. Dan vanlieverlee de kamer weer af gaan en zeggen dat je nog een keertje komt kijken. Het is echt heel lastig, vooral als je niet weet waaróm je kindje wakker wordt.
    Sterkte in ieder geval! Ik hoop dat er snel een oplossing komt!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    tandjes zijn allemaal door (8) dus wij dachten dan zal het wel overgaan.. niet dus..

We hanteren in principe de 10 minutenregel, erbij gaan zitten werkt niet echt, ze stopt pas met huilen als ik haar eruit haal, wat ik dus maar doe na anderhalf uur omdat ze dan compleet overstuur gaat..

4. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik herken het zo...Nu wil mijn dochter altijd nog wel slapen na haar fles dus dat probleem heb ik niet!
    Wat ik lees is dat je veel geprobeerd hebt...tip : doe altijd hetzelfde met hetzelfde ritme, dit geeft haar duidelijkheid.
    Het zou ook een sprongetje in haar ontwikkeling kan zijn. Mijn dochter is dan ook uit haar doen en wil dan ineens midden in de nacht een fles! lastig he, je wil het zo graag begrijpen...

veel succes ermee, het kan echt slopend zijn:$

en nog een tip : ga slapen als je kindje ook slaapt...ik doe het nog steeds regelmatig (heeft mijn zwangerschap geen invloed op):D

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Hier heeft het Co-sleepen echt ons nachtrust gegeven.
    Nu pas slaapt ze (door) in dr eigen bedje
    Daarvoor sliep ze altijd al door maar wel bij ons.
    DUs als ze wakker werd was het snel speentje erin of aai of BV en ze sliep weer. En wij ook.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    sprongetje duurt toch geen twee maanden? :D

ik slaap inderdaad 's middags een uurtje, is wel lekker maar soms gaat dat niet..

7. fafje

fafje Niet meer actief

mss het bedje ergens anders zetten!!! Bedenk me nu dat mn zoontje (die zoals je weet altijd wel goed sliep/slaapt)..maar toen ik zn bedje ergens anders zette, sliep ie veel rustiger en nog wat vaster!

En heb wel vaker gelezen dat sommige kindjes daar goed op reageren!

Deel Deze Pagina