bijna 11 weken en nog slapen in woonkamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yara3626, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Mijn dochter is bijna 11 weken, en slaapt overdag tot aan laatste voeding om 22,00 nog ik kinderwagen in woonkamer.
    Omdat ik het echt niet voor elkaar krijg nog overdag in eigen bedje wat ik ook probeer
    Dan is het al gauw overstuur en huillen en niet te troosten
    Ik woonkamer gaat goed, ze slaapt dan op zij in zo'n speciaal kussen vnwege voorkeurshouding
    Maar in eigen bedje durf ik dat niet omdat ze ook is ingebakerd en dan heb ik dus geen zicht op haar
    Snachts gewoon op rug ingebakerd en slaapt ze keurig door ons prinsesje

Maar kan het kwaad dat ze nog in de woonkamer ligt?????

2. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

onze dochter sliep overdag volgens mij nog tot 16 weken in de bak!
    toen ze er geen ruimte meer in had hebben we haar echt boven moeten leggen,wat ze eerst niet zo leuk vond natuurlijk. maar het is dan even doorzetten en na een weekje of zo sliep ze overdag ook in haar eigen bedje!
    trouwens ze is nu bijna 2 en ze slaapt heel goed in haar eigen bed zowel s'nachts als overdag!
    dus niet te druk maken en doen waar jullie je goed bij voelen!

3. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Fijn te horen :)
    Soms hoor je dingen om je heen dan denk ik gelijk doe ik het wel goed.
    Slapen overdag gaat gewoon goed nu en s avonds ook in kamer
    ze slaapt rustig en we kunnen altijd naar haar kijken

Blij om te horen dat er meer zijn die dat doen, over een tijdje inderdaad maar weer proberen moet toch een keer maar voorlopig lekker bij ons

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Waarom zou het kwaad kunnen? Als ze 's nachts goed slaapt, moet je lekker doen wat goed voelt.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij hebben het hier ook gehad. We zijn eerst gaan wennen. Slapen boven in haar kinderwagenbak op onze kamer en dan ging ik ook op bed liggen. Dan heb ik een week zo gedaan en steeds vaker ging ik eerder weg terwijl zij nog sliep. Uiteindleijk slaapt ze nu in haar eigen ledikantje, wel bij ons op de kamer maar dat is ook omdat ik em daar prettig bij voel (en dan blijft ook nog wel even zo ;))

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ter preventie van wiegendood wordt geadviseerd je kindje dag en nacht in jouw buurt te laten slapen. :)

7. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Onze zoons sliepen/slapen in de box in de woonkamer :) Bij de oudste heb ik dit net zolang gedaan tot hij minder slaap nodig had. Toen begon ik hem na het broodje onder de middag naar bed te doen en dit ging goed.

8. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Lekker doen, ik heb het ook mijn hele verloftijd, dus zo'n 14 weken, gedaan. Vond het heerlijk om snel even te kunnen kijken naar mijn mannetje als hij lag te slapen. Het wennen aan zijn eigen bedje ging eigenlijk heel makkelijk, daar sliep hij ook zo zonder problemen. Zolang het goed voelt is het super, je kindje zo dicht bij je.

9. Hester

Hester Niet meer actief

De mijne slaapt - als ik een vrije dag heb - altijd overdag in de box!
    Hij heeft overdag nog nooit in zijn eigen ledikantje geslapen, slaapt er 's nachts wel in en dan slaapt hij heerlijk.

We hebben wel een boxmatras onder het boxkleed, dus het ligt heel goed.

Ik vind het heerlijk om hem bij me te hebben als ik thuis ben. Zou niet weten waarom dat niet goed zou zijn.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb mijn dochter maanden lang dag en nacht bij me gehouden, op een gegeven moment merkte ik dat ze overdag minder goed kon slapen en toen ben ik haar steeds vaker in bedje gaan leggen dit was tussen de 5 en 6 maanden. Als jullie je er zo allebei goed bij voelen is het toch goed.

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    lekker doen

12. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Mijn zoontje van 12 weken slaapt overdag ook altijd in box of in zijn wipper, kinderwagenbak. Eigenlijk overal behalve in zijn kamer. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd met hij krijst de heleboel bij elkaar. Dan kan ik 10x naar boven lopen en is hij zo wakker dat hij helemaal niet meer slaapt.

Als hij tijdens het spelen in slaapt valt laat ik hem daar lekker liggen.

Heel gek maar sávonds tussen 19.00 / 20.00 uur gaat hij altijd naar bed en dan hoor ik hem niet meer tot de volgende ochtend 07.30 uur.

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hier ligt er ook nog steeds iemand in de bak overdag..ligt ze intussen wel bijna klem dus erg lang zou het niet meer kunnen.
    's avonds gaat ze naar dr bedje en knort dan heerlijk door tot de volgende ochtend.

14. misa

misa Niet meer actief

Kun je de bak niet op de slaapkamer zetten en op die manier een beetje veranderen?

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier tot 13 weken altijd beneden in de box geslapen, toen ging dat minder goed en werd hij onrustig en heb ik hem in zijn ledikantje gelegd. Echt niets mis mee, je kindje in je buurt houden zolang jullie dat prettig vinden!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb ook wel eens de tip gelezen om de bak in het ledikantje te zetten overdag en zo te laten wennen. Maar zou ik alleen doen als je zelf graag wil dat je kindje boven slaapt.

17. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier wel 5 maanden in de kamer in de kinderwagen, maar dat omdat ik het fijn vond en niet wilde dat ze alleen boven lag. Niks mis mee hoor, zolang ze wel óók in hun bedje willen!

18. Chai

Chai Niet meer actief

De eerste maand heeft ze alleen bij mij in mijn armen geslapen overdag. En nu ze 4 maanden is slaapt ze graag soms overdag even in der box. Ze ligt dan lekker te spelen en inneens ZZzzzzZZ... Als ik haar waag weg te leggen gaat ze piepen en wil ze niet meer verder slapen dus ik laat haar maar lekker liggen zoals nu. Verder slaapt ze snachts ook lekker in haar bedje. Volgensmij kan het helemaal geen kwaad. :)

19. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Ben in ieder geval niet de enige
    Ze slaapt keurig in de kinderwagen ben toch alleen met haar overdag meestal.
    en na de laatste fles om 22.00 gaat ze naar haar bedje en dan maakt niet uit of ze slaapt of nog wakker is ,ze valt wel in slaap en slaapt tot 6.00-7.00 heerlijk toch

Laat haar dus nog maar lekker in kamer bij mij hihi

20. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    in ieder geval bedankt voor jullie reacties :D

Deel Deze Pagina