Lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daan22, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames...
    ik heb deze vraag al eerder gesteld...
    maar doe het toch nog een keer
    mijn dochter is nu 1 jaar en 8,5 maand.
    Ze loopt goed stevig overal langs en achter en aan, ze gaat los staan vanuit zit dus naar staand... staat ook los naast me of bij de tafel stoele e.d.. maar los lopen doet ze dus nog steeds niet...
    ik moet zeggen dat ik me er niet zo ongerust over ben,, ik denk als ze los kan staan en loopt langs alles heen dan kan ze het ook los.... als ze dus durft....

het cb verwacht dit ook en ze denken omdat ze loenst ( Scheel kijkt met een oog ) dat dit er ook mee te maken heeft...

wel krijg ik dus van anderen een bult commentaar dat ze 'erg' achter loopt, of er iets mis is met haar e.d

wat moet ik hier nu mee?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    wow dat commentaar vind ik een beetje apart (zacht uitgedrukt). "hey wat is er mis met je kind?"
    on topic, misschien is haar zicht niet goed genoeg waardoor ze zekerheid van iets vasthouden nodig heeft? Je zou evt even contact op kunnen nemen met je ha en evt naar een kinder(oog)arts kunnen?

3. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    jaa echt. ik word er heel verdrietig van als ik dat hoor...
    ik ben zo trots op mijn kanjer en dan hoor je vragen als dit...
    we lopen idd bij de oogarts al sinds ze net 1 is. we moeten elke dag haar goede oog een half uur afplakken zodat het luie oog gaat werken. dit gaat erg goed en tussen haar 2e en 2,5 jaar word haar luie oog operatief recht gezet... ik hoop natuurlijk dat ze eerder al gaat lopen en anders snel haha...

ik heb ook geen idee hoe ik haar 'moet' laten lopen...
    zodra ik en haar vader op een afstandje zitten en we moedigen haar aan om naar de ander te gaan, dan gaat ze snel zitten en kruipen en bij de ander weer opstaan....

4. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    qua andere dingen denk ik niet dat ze achter loopt trouwens,,, ze kan al een aantal woorden: Papa, mama, Mee, nee , ja, baby, happen, woef, toet, baily, opa, oma zulke woordjes zeg maar.
    ook lijkt ze fantasie spelletjes te spelen. zoals zogenaamd eten uit een bakje of doos ( hier zit dan niks in). ook laat ze haar popje lopen of geeft haar popje eten of de pop gaat in de loopauto of wipper van haar zusje... zulke dingen

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier afgelopen weekend voor het eerst een paar losse stapjes gezet, ik kan eerlijk gezegd gewoon niet wachten tot het echt zover is! Maar druk maak ik me niet, wat ik als commentaar krijg is dan weer dat jongetjes zoveel later zijn dan meisjes. Dát excuus ;). Ik heb inmiddels in de gaten dat hij pas dingen doet als hij zéker weet dat ie het kan, hij is gewoon wat onzeker (ondanks dat we hem enorm vaak prijzen ;)). En hij weet zich gewoon op een andere manier heel goed en snel te verplaatsen, dus ja, waarom lopen???
    Ik ken in mijn omgeving kindjes die met 9 maanden al liepen, maar ook kindjes die 'pas' na hun tweede verjaardag de eerste stapjes zetten. Er is niet voor niks zoiets als een 'gemiddelde'.

6. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter loensde ook met 1 oog. Zij had moeite met diepte zien. Ze vond het moeilijk om over drempels en strepen te lopen. Het kan dius inderdaad te maken hebben met haar ogen dat ze nog niet los loopt. Bij mijn dochter kreeg ik al voor haar eerste verjaardag vragen over lopen en verbaasde gezichten dat ze toen nog niet liep. Mensen hebben snel hun mening klaar. Ik denk dat jou dochter zich prima ontwikkeld. Trek het je niet aan. Je kunt wel haar ogen laten controleren bij de oogarts. Je kunt ook nog even wachten.

7. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    wondertjes1114. ik ben inderdaad al bij de oogarts geweest. hij kan dit echter niet met 100 procent zekerheid zeggen, daarom ben ik blij als de operatie snel plaatsvind... ik denk zelf ook dat ze diepte niet ziet. als ik haar vast houd met lopen en over een drempeltje van hooguit 2cm tilt ze haar binnen op alsof er een grote tas staat waar ze overheen moet klimmen zeg maar.....

ik vind het alleen zooooooo frustrerent dat er zo over mijn mooie meid gepraat word.... daarom hoop ik voor haar dat ze snel durft te lopen

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kan een kindje niet dwingen te lopen. En laat? Ik vind het relatief meevallen, maar onze jongste liep met 23 maanden voor het eerst los.

Wat je kan doen is spelletjes doen om het los staan te motieveren.
    Ik liet hem dan bijv even per ongeluk (express ;) ) even los. Als hij het doorhad snel weer vast pakken en enthousiast doen.
    Hem zo veel mogelijk aan mijn handen laten lopen waarbij ik eerst 2 handen gaf, later 1 hand en steeds minder steun.

Wat hier ook hielp was;
    Hem tegen een muur aan te zetten en voor hem zitten. Hij hoefde alleen zijn armen uit te strekken en had mij vast. En dan stiekem iets naar achteren schuiven zodat er een mini stapje gezet moest worden. En dan steeds iets verder naar achteren. Later ook tussen mij en partner hetzelfde.
    Hiermee leer je het vertrouwen te winnen. Doe het gewoon echt maar even en hou het als iets leuks.
    Ohja wel opletten dat ze zich niet naar voren stort ;)

Een kindje wat langzamer loopt is niet minder (of meer) dan een kindje die al snel loopt. Jouw kindjes zijn voor jou de mooiste, beste, leukste. Wees trots op wat ze wel kunnen, hoe moeilijk het ook is als je weer de vraag krijgt of ze al wel losloopt en weer de opmerkind dat ze traag is.

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Trouwens!
    Wat wij deden is we gaven haar in ieder handje iets (twee bakjes, wasknijpers, lepel whatever) zodat ze het idee had dat ze iets vast hield. haar eerste losse stapjes deed ze dan ook met volle handen ^^

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter was wel vrij snel met lopen, dus heb zo geen tips. Heb je een loopkarretje voor haar? Dan heeft ze wat steun. Onze dochter ging oefenen naast haar buggy(zo'n heel simpel inklapding), en owee als je wou helpen! hihi.
    Ga gewoon lekker oefenen, het komt vast wel goed!

11. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    los lopen is vooral een kwestie van durven! als je ziet hoe ver ze al is hoef je je echt geen zorgen te maken dat er iets mis is, ze zal los gaan lopen als ze daaraan toe is. het loensen zal inderdaad niet helpen omdat ze minder diepte ziet, maar daar is op korte termijn niet veel aan te doen. mijn dochter is ruim 7 maanden blijven hangen in de fase waarin jouw dochter nu zit, als ze verder weg wilde dan ging ze weer kruipen. opeens kreeg ze de geest en wilde ze aan de hand meelopen en een paar weken later liep ze helemaal los. het komt echt goed, en probeer het suffe commentaar van anderen naast je neer te leggen, alles komt op zijn tijd.

12. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter stond ook met 8 maanden maar echt lopen lopen met 16 maanden. Ze durfde ook niet. Ze heeft leren lopen op de trampoline, vallen deed geen pijn, toen ze hrt vertrouwen had liep ze ook buiten de trampoline.

13. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    thx voor je reactie, we hebben idd een loopkarretje, buggy stoelen met wieltjes haha. ze loopt overal achter en duwt alles voor zich uit. het gaat echt alleen om het los lopen...

14. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. ook zelf denk ik dat als ze echt niet lopen kon dat ze ook niet liep achter dingen. bij mijn man loopt ze met twee handjes vast samen met hem. soms kan hij 1 hand loslaten maar word het iets wiebeliger... bij mij wil ze het helemaal niet haha eigenwijze poeperd hebben we he... ik moet binnen kort naar de oogarts met haar ik zal het de arts eens vragen of het daar aan kan liggen. ik denk zelf van wel.... ze gaat wel zelf los staan maar dan durft ze geen stap te zetten ik denk dat ze niet goed ziet waar haar voeten dan terrecht komen ofzo.... ik zou zoooooo trots zijn op haar als ze strx durft los te lopen

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Als ik dit lees... ik word af en toe zo ontzettend moe van het CB. Hoe ze het doen weet ik niet, maar ik hoor echt van iedereen (geen uitzonderingen!) dat ze zich beroerd voelen door een opmerking daar. Bij mij zou mijn dochter vaker op de buik moeten liggen (nek was niet sterk genoeg bij 2 maanden. Dat ze een slaapje over had geslagen en dus heel moe was en ook nog honger had en dus heel erg huilerig was, werd niet meegerekend.) Een maand later was het opeens heel erg goed dat ze al van buik naar rug rolde. Was ze heel vroeg mee. Heb ik mij een maand lang rot gevoeld omdat ik het niet goed zou doen. Waarom? Om niks!
    Mijn nichtje moet met haar zoontje naar logopedie van het CB. Hij is 2 en praat niet voldoende. Hij kon dingen niet benoemen, maar dat waren dingen die ze ook niet met hem had geoefend. Dat hij heel goed is met lopen, blokken stapelen etc wordt even vergeten.

Jouw kindje staat en loopt wel aan de hand, dus is toch prima? Het gemiddelde met lopen is 18 maanden. Dat is niet voor niks een gemiddelde. Er zijn kinderen die bij 8 maanden al gaan lopen en dus ook kinderen die veel later dan die 18 maanden beginnen. Anders krijg je dat gemiddelde niet op 18 maanden. Als ze er aan toe is, gaat ze echt wel los lopen. Met andere dingen in de ontwikkeling zal ze juist wel weer snel zijn (en trots ben je toch wel. Er zijn zoveel dingen waar je trots op kunt zijn!).

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl liep met 15 maanden goed los daarvoor durfde ze niet echt en hadden we allebei een uiteinde van een pollepel vast.
    vind het nou niet extreem laat hoor dat je kindje nog niet zelfstandig los wil/durft lopen.
    een neefje van me was al heel bijna 2 toen hij het eindelijk kon.
    niet elk kind is even snel.
    het cb moet niet net doen of alles wat zij zeggen waarheid is en zo moet het zijn.
    het cb kan je een indicatie geven meer niet.
    zo hebben ze tegen een moeder die ik ken eens gezegd dat haar kindje wel heel klein was voor zijn leeftijd.
    uh ja zit aziatisch bloed in!
    hoe overtuigend ze soms proberen over te komen het is een indicatie meer niet.

17. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik moet zeggen dat cb eigenlijk helemaal niet moeilijk doet. doe vrouw vond haar stevig staan en had het idee dat het idd ook om lef ging... ik krijg juist opmerkingen van familie en vrienden en mensen die ik heeeeeel soms zie

18. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Euh... niks van aantrekken? Ik heb een grote denkbeeldige kast met een stevig hangslot, daar berg ik alle idiote opmerkingen in op. Moet je ook eens proberen, heel heilzaam:p

Jouw kindje is misschien weer heel vlot met andere zaken? (praten o.i.d.)

Ik liep zelf pas ná mijn 2e verjaardag los. Ik kon 't wel (volgens mij ouders) maar vertikte 't;), en inmiddels loop ik al weer heel wat jaartjes "los" en dat gaat prima hoor:D

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het met loenzen te maken heeft?
    Mijn dochtertje is hier namelijk voor onder controle bij de oogarts, maar liep los rond 12 mnd? (maar is dus met andere dingen weer wat langzamer / onzekerder)

Kindjes ontwikkelen zich veelal (tenzij er iets aan de hand is natuurlijk) in hun eigen tempo, prima toch?

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ze loopt toch? Dus ik snap het probleem niet. Ja ze loopt met hulp maar ze loopt. (Meer gericht naar de vrienden en familie niet naar jou)

Het is heeel moeilijk dat weet ik maar probeer die opmerkingen naast je te leggen! Knuffel!

20. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Mijn tweeling wordt over 2,5 week 2 en vandaag (!!!!) besloot mijn zoontje dat hij kon lopen. Eerder hebben ze beiden wel eens twee of drie stapjes los gezet, maar vandaag stond hij op en liep. Alsof het kwartje viel. Dochterlief zal wel snel volgen verwacht ik. Niet druk om maken, opmerkingen vergeten en vooral geen druk op leggen. Ik neem overigens als ik niet alleen ben geen buggy meer mee. Beetje extra prikkel zeg maar. Dingen als monkeytown of ballorig kan ook een extra prikkel geven.

Deel Deze Pagina