1. Hoe lag de verhouding tussen de hoeveelheid informatie die je hebt gekregen over borstvoeding en over flesvoeding? flesvoeding geen info omdat ik al borstvoeding ging geven over de borstvoeding kreeg ik veel info 2. Heb je voldoende uitleg gehad over borst- en flesvoeding zodat je zelf tot een keuze kon komen? ja 3. Indien je niet zelf tot een keuze kon komen, welke begeleiding heb je gekregen om de keuze wel te maken? kon zelf tot een keuze komen 4. Op welke soort voeding is jouw keuze uiteindelijk gevallen? borstvoeding 5. Hoe heb je de begeleiding bij de keuze voor borst- of flesvoeding ervaren? in hetziekenhuis nietecht goed bij de kraamverzorgster wel 6. Had je zelf inspraak op de momenten waarop de voeding plaats vond in het ziekenhuis? ja groetjes nicole
Hallo allemaal, Ik heb inmiddels genoeg antwoorden verzameld, dus er hoeft niet meer gereageerd te worden op dit topic. Zo te lezen is er nog heel veel dat verbeterd kan worden in de ziekenhuizen op dit gebied, dus daar gaan we mee aan de slag. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het invullen van de vragen! Bedankt! Robert
hoi robert , hieronder de antwoorden op je vragen 1. Hoe lag de verhouding tussen de hoeveelheid informatie die je hebt gekregen over borstvoeding en over flesvoeding? 70 / 30 % ze hebben liever dat je borstvoeding geeft had ik het gevoel 2. Heb je voldoende uitleg gehad over borst- en flesvoeding zodat je zelf tot een keuze kon komen? weinig uitleg , ik had meer aan de verhalen van vriendinnen etc. 3. Indien je niet zelf tot een keuze kon komen, welke begeleiding heb je gekregen om de keuze wel te maken? geen begeleiding 4. Op welke soort voeding is jouw keuze uiteindelijk gevallen? ik geef flesvoeding .. 5. Hoe heb je de begeleiding bij de keuze voor borst- of flesvoeding ervaren? zeer slecht sinds ik de keuze heb aangegeven werd er meteen gevraagd welke voedig/merk , ik d8 hallo hoe moet ik dat nou weten had graag wat meer infro gehad 6. Had je zelf inspraak op de momenten waarop de voeding plaats vond in het ziekenhuis? ja maar niet bewust, in het ziekhuis gaan ze ervan uit zodra je bevallen bent weet je wel hoe het moet, ik ben snachts bevallen en ik d8 ik zal eens een zuster laten komen ivm toilet bezoek , ik d8 ikk zal maar eens vragen waneer hij de fles moet : andwoord heeeft hij die nog niet gehad dan .. neee hij was al 5 uur oud.. ik hoop dat ik je voldoende heb kunnen helpen en wens je veel su6 met je minnor
uhm ja dat klopt er valt veeel te verbeteren in het zkh. bij pakten ze de tepel en drukten ze het in de mond van mijn kindje. kind moet toch zelf leren hoe te happen ????????? Nou dat is dus flink mislukt niels wist niet hoe te happen en hapte du smijn tepel stuk en als niet apparaatje.
Hier ook mijn ervaringen 1. Hoe lag de verhouding tussen de hoeveelheid informatie die je hebt gekregen over borstvoeding en over flesvoeding? Geen info over flesvoeding... niet vanuit de vk tenminste in het ziekenhuis heb ik helemaal geen info gekregen, daar werd alleen gevraagd fles of borst. 2. Heb je voldoende uitleg gehad over borst- en flesvoeding zodat je zelf tot een keuze kon komen? nee dus 3. Indien je niet zelf tot een keuze kon komen, welke begeleiding heb je gekregen om de keuze wel te maken? Geen begeleiding, ik heb zelf veel op het net gesnuffeld en met mijn partner overlegd wat het beste bij ons zou passen. 4. Op welke soort voeding is jouw keuze uiteindelijk gevallen? Fles 5. Hoe heb je de begeleiding bij de keuze voor borst- of flesvoeding ervaren? Slecht, er is geen begeleiding. Er wordt alleen info over borstvoeding gegeven. Als je aangeeft flesvoeding te willen gaan geven krijg je een heel verkooppraatje over borstvoeding ipv informatie over verschillende soorten voeding. 6. Had je zelf inspraak op de momenten waarop de voeding plaats vond in het ziekenhuis? Niet echt, er werd aangegeven dat er om de 3 uur gevoed zou worden. Gelukkig was ik na 2 dagen zo mobiel dat ik het zelf kon halen, dus was ik minder afhankelijk van het ziekenhuispersoneel ( die overigens hun best deden hoor) Succes ermee
1. Hoe lag de verhouding tussen de hoeveelheid informatie die je hebt gekregen over borstvoeding en over flesvoeding? - heb van geen van beide info gehad op het moment dat ik in het zkh lag. Had wel tijdens de zwangerschap al info gehad vanuit het zkh op een info avond. heel veel folders en info over bv en slechts 1 folder over fv die vervolgens vol staat met de zin dat borstvoeding eerste keus moet zijn voor je kindje. 2. Heb je voldoende uitleg gehad over borst- en flesvoeding zodat je zelf tot een keuze kon komen? - borstvoeding veel uitleg over gehad, info over flesvoeding op die ene folder na pas informatie over gehad toen door allerlei omstandigheden de bv niet lukte. 3. Indien je niet zelf tot een keuze kon komen, welke begeleiding heb je gekregen om de keuze wel te maken? 4. Op welke soort voeding is jouw keuze uiteindelijk gevallen? - ik heb zelf tijdens de zwangerschap besloten voor bv te gaan, helaas na 14 dagen op moeten geven door omstandigheden. 5. Hoe heb je de begeleiding bij de keuze voor borst- of flesvoeding ervaren? - heb niet echt begeleiding gehad. ben naar een info avond geweest in het zkh en daarna zelf keuze gemaakt. 6. Had je zelf inspraak op de momenten waarop de voeding plaats vond in het ziekenhuis? - ik lag alleen op een kamertje met mn dochter in haar wiegje bij me. direct na de bevalling was het aanleggen niet gelukt. later is er een vpk langsgeweest, zij heeft me 1 keer geholpen met aanleggen. toen heeft mn dochter heel even gedronken en viel toen in slaap. de vpk zei dat ik steeds als ze wakker werd haar aan moest leggen en als het niet lukte kon ik bellen. Aanleggen lukte me zelf niet dus op een gegeven moment gebelt, toen kwam er een andere vpk. die zei blijven proberen en als het niet lukt is het ook niet erg. de eerste 24 uur na de bevalling hebben baby's toch nog geen honger uiteindelijk is mn dochter pas voor de eerste keer goed aangelegd toen ik thuis was door de kraamverzorgster. Had in het zkh graag wat meer begeleiding gehad, vond dit erg tegenvallen. Ik ben om 15 uur in het zkh opgenomen, om 17.53 uur bevallen en de volgende dag om 11.30 uur naar huis gegaan.