prematuur tgv vruchtwaterpunctie?

Discussie in 'Prematuur' gestart door sunnyke, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

    sunnyke Actief lid

    20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

    graag zou ik willen weten of het veel voorkomt dat mensen die een vwp hebben laten doen, meestal een kindje krijgen dat te vroeg geboren wordt...
    Ikzelf heb op 17 weken een vwp gehad omdat we een slechte uitslag hadden op de combinatietest ivm Down. Gelukkig bleek alles achteraf wel OK, maar er werd ons wel verteld dat we meer risico hadden op een vroeggeboorte vanaf 32 weken doordat de vliezen eigenlijk wel wat te lijden hebben gehad door die prik.
    Nu ben ik stilaan die termijn aan het naderen (nu 29 weken),en begin ik me dus wel zorgen te maken over dit feit.
    Zijn er hier misschien meiden die dit meegemaakt hebben, of weten of je nou echt meer kans hebt op een vroeggeboorte?

    Alvast bedankt!
    Sunnyke
     
  2. Jipper

    Jipper Fanatiek lid

    22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Beste sunnyke,

    Op je vraag kan ik niet antwoorden, maar ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk zijn er andere meiden die jouw vragen kunnen beantwoorden.

    Voor nu heel veel sterkte en probeer ondanks de spanning te genieten van je zwangerschap.
     
  3. MamavanMischa

    MamavanMischa Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik heb dit ook niet meegemaakt. Bij mij was de vroeggeboorte spontaan. Waarschijnlijk doordat ik een zwangerschapsvergiftiging had, maar het is niet 100% zeker dat het verband heeft.

    Ik heb wel een vriendin waarvan ik weet dat ze een vruchtwaterpunctie heeft laten doen en die heeft haar kindje netjes tot week 40 in haar buik gehad. Toen heeft ze een geplande keizersnede gehad i.v.m. stuitligging van het kindje.

    Succes! Probeer je niet teveel zorgen te maken want dat is juist niet bevorderlijk. ;) Lekker genieten van je zwangerschap!
     
  4. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    Hier een spontane vroeggeboorte. geen vruchtwaterpunctie gehad.
    ik ben op internet opzoek gegaan, maar kon niet echt info hierover vinden, behalve dat het direct na de vruchtwaterpuntie tot een vroeggeboorte kwam.
    zoals die stukje:Mijn neefje is met 26 weken geboren door een fout van de gyn, tijdens een vruchtwaterpunctie heeft hij de placenta aangeprikt en was de bevalling niet tegen te houden.

    groetjes
     
  5. Jipper

    Jipper Fanatiek lid

    22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Denk niet dat sunnyke nu op dit soort informatie zit te wachten...
     
  6. M28

    M28 Fanatiek lid

    20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ken het ook niet sunnyke, maar je bent al 29 wkn, dus gaat hartstikke goed.

    Ik denk dat ons kleintje bedoeld dat het dan gelijk na de punctie gebeurd en niet pas weken erna. en dat is bij jou gelukkig niet gebeurd
     
  7. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    eum ja dat bedoelde ik inderdaad, anders had ik het niet zo gebracht. Ik bedoelde dat het of direct is, maar daarna niet meer.
    groetjes
     
  8. Jipper

    Jipper Fanatiek lid

    22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sorry, dan begreep ik het verkeerd...:) In dat geval hoop ik dat het sunnyke wel kan geruststellen.
     
  9. sunnyke

    sunnyke Actief lid

    20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi iedereen,

    bedankt voor alle reacties! Blijkbaar komt het dan toch niet zo vaak voor, of is het niet zo gekend. Ik vond het wel raar dat dit bij ons echt expliciet vernoemd werd voorafgaand aan de punctie... Nuja, op dat moment heb je zoiets van "we willen gewoon weten of ons beebje gezond is" en wil je nog niet aan het volgende denken, maar nu kwam het me weer helemaal voor de geest. Toen ik vroeg aan mijn gyn hoe dit dan zou komen, zei hij droogjes "tja, een zwangerschap dient niet om in te prikken he":(, ik voelde me al gelijk schuldig!
    Nuja, ik moet me inderdaad maar niet teveel in mijn hoofd steken en vertrouwen op mijn lichaam.
    Ik hoop dat het met alle prematuurkindjes hier prima gaat en ben er zeker van dat jullie supermama's zijn ;)

    Liefs,
    Sunnyke
     
  10. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    hoi Sunnyke,
    hopelijk ben je nu wat gerustgesteld,
    geniet verder van je zwangerschap, het komt vast allemaal goed! groetjes
     

Deel Deze Pagina