Lieve meiden, Ik heb even een vraag m.b.t. de kosten die een man moet maken tijdens het IVF traject. Ik kreeg zojuist de rekening van mijn verzekering en mijn man krijgt €255 euro gefactureerd aan eigen risico. Dat zou dan zijn (wat ik denk want het staat niet gespecificeerd) - 1x semenonderzoek - 1x bloedprikken om ziektes uit te sluiten - 1x semen aanleveren IVF 1 - 1x zaad aanleveren IVF 2 Klopt het dat ze hem dit bedrag in rekening brengen? Of wat zijn jullie ervaringen bij jullie zorgverzekeraar?
Hier destijds ook eigen risico. De zaad en bloed onderzoeken komen op zijn verzekering en vallen onder de basisverzekering en dus heb je eigen risico. Het overige grote deel is bij de vrouw. En die krijgt vervolgens ook nog haar eigen risico.
Hoi sorry dat ik hier even inbreekt, zit namelijk met een vraag hierover. Staat er ook bij hoeveel het kost per onderdeel? Mijn partner heeft het semenonderzoek al gehad namelijk dus vraag me af, mochten we volgend jaar met ivf moeten beginnen , welke kosten overblijven. Waarschijnlijk alleen "zaad aanleveren ivf 1" mogelijk bloedonderzoek nog. (Als dat niet zo'n hoog bedrag is kunnen we voor hem max eigen risico aanhouden)
Als je een intake hebt bij de gyn./fertiliteitsarts, wordt er ook bij hem een consult in rekening gebracht als je met z'n tween komt. Ook voor een tp na een geslaagd traject moest manlief verplicht mee.
Oh dat ook nog, dat gaat wel in de honderden euro's lopen dan denk ik. Dan misschien beter laagste eigen risico nemen. We hebben intake bij fert. Arts al gehad en zaadonderzoek maar moeten nog wel op intake voor ivf. Het ziekenhuis zelf geeft niet echt duidelijk antwoord. De financiële afdeling zegt dat er waarschijnlijk niets meer gedeclareerd wordt maar van de secretarre op de poli begrijp ik waarschijnlijk wel (en dat ik op de zaken vooruit loop maar ja je moet nu beslissen wat je met zorgverz doet)
Bij SFG moest hij de kosten betalen, omdat zijn zorgverzekering geen contract heeft met SFG daarom kreeg hij alleen 70% vergoeding. Bij MCK kreeg hij dus wel 100% vergoeding, omdat zijn zorgverzekering wel contract heeft met MCK.