Ik heb een vraagje voor iemand die kapster is, die zijn er hier volgens mij wel. Mijn dochter wordt in maart 3. Ze heeft maar weinig/dun/kort haar. Het heeft zó lang geduurd! Het begint nu wat te groeien en het langste zal zo'n kleine 10 cm zijn. Maar het is nog niet supervol, achter bv 1 langere pluk en bovenop wat dikker. Een staartje kan nog bijna niet. Af en toe een schuifspeldje erin wel. En nu zelfs een beetje nodig omdat het bovenop naar voren groeit en dan wat lang wordt. Ik snap dat een foto duidelijker is, maar die kan ik nu niet plaatsen. Zou het verstandig zijn het eens te laten knippen, dit om het sneller te laten groeien? Mijn verstand zegt nee, ik ben zo blij dat het eindelijk wat langer wordt (ze wordt al 3 jr, hoe roze ook, regelmatig voor een jongen aan gezien ) /dus voor mijn gevoel moet je het nooit gaan knippen nu er eindelijk wat lengte in komt. Maar ik hoorde vandaag dat het sneller groeit als de dode punten er uit zouden zijn? Is dit zo? Ik vraag me af hoeveel er dan af moet, aangezien het al zo kort is...En of het wel echt zou helpen?
Door de dunne punten, die er hoogst waarschijnlijk nu zitten, lijkt het nog dunner als dat het in werkelijkheid is. Als je die er af haalt lijkt het sowieso voller. Hoeveel eraf moet kan ik niet zeggen omdat ik niet weet hoe het eruit ziet. Snap dat je het liever niet laat knippen maar uiteindelijk ziet het er wel mooier uit
Ben kapster geweest. Het haar gaat niet sneller groeien als je de dode puntjes eraf knipt. Je haar groeit vanuit je hoofd en puntjes knippen hoe kort dan ook heeft hier dus totaal geen invloed op. Zodra je haar uit je hoofd komt is het al dood.. als het levend zou zijn dan zou het letterlijk heel erg zeer doen als iemand in je haar knipt.. klinkt stom maar het is in Jip en Janneke taal zo makkelijk vertaald. Wat veel mensen (vooral tieners... haha) vergeten is regelmatig die gespleten punten te knippen.. De onderkant wordt dunner, gaat splitten/pluizen en je haar breekt ook af waardoor je dus minder overhoud aan de onderkant. Dus regelmatig knippen zorgt ervoor dat je haar mooier, voller en dus langer lijkt want ipv van die dunne puntjes aan de onderkant heb je dan een mooie volle lijn. Conclusie: Laat de dunne puntjes knippen die er nu waarschijnlijk wel op zitten en dan lijkt het al een stuk voller. Het groeien komt vanzelf. Je kan ook leuke haarbandjes in doen bij d'r met een strikje erop, als clipjes nog niet lukken.
Mijn dochter kreeg ook pas later wat langer haar, heb het vanaf 2 1/2 jaar iedere keer laten knippen (dat vlashaar en de pieken,stond zo onverzorgd vind ik), iedere keer knipte de kapster een stuk eraf, resultaat nog niet heel lang haar met bijna 6 jaar (ruim 10 cm over schouders), maar wel mooi vol en gezond....