Vraag aan Turkse dames (importeren vanuit Turkije)

Discussie in 'De lounge' gestart door Annet73, 16 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een typisch echt Turkse lamp is een TL-buis (die hebben ze echt óveral) dus dan kan je beter dit kopen ;) :D

2. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije

Hahahaha ik lig in een deuk! Maar het klopt helemaal. De tl-buis is hun 2e liefde

3. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Als je trouwens hulp nodig hebt met eventuele vertalingen in het Turks voor het email verkeer bied ik me aan :)

4. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    798
    310
    63
    In griekenland heb je ze ook. Toen wij op Kos waren, hadden ze een winkel vol met zulke lampen. Ze hadden ze ook als waxinelichtje houder

5. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    haha TL buis idd. ik moest echt hard lachen. En idd geen enkele Turk heeft zulke lampen in huis maar in toerische plekken zijn ze populair.
    Knuffelmonster, Griekenland, tja de Grieken apen alles vd Turken na. Daar kan ik ook niks aan doen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hahaha die wilde mijn man bijna ophangen in de keuken, echt no way! Ik gein ook altijd met die Turkse bruiloften in sporthal met tl licht:D

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hahaha toen we gingen verhuizen wilde mijn man ook het liefste TL-buizen in ons nieuwe huis geloof ik. Brrrr! Uiteindelijk hebben we nu witte LEDlampen, die geven bijna net zoveel licht ;) maar goed, alles beter dan dat vreselijke TL-licht.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ik had een vriendin (geen Turkse, maar Pakistaanse) die zo'n lamp had. In de woonkamer. Ik logeerde daar eens en toen deed ze die lamp aan. Kedeng! Was niet echt leuk wakker worden haha.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Sorry maar ik vind dit een beetje kinderachtig overkomen :) dan kan je ook zeggen dat Turken (incl. een heel groot deel van hun taal) 'dingen van Arabieren na-apen' (het is bv. een bekend gegeven dat veel 'Turkse' gerechten eigenlijk uit de Levant komen). Zo werkt het gewoon in een gebied van aangrenzende landen, dat er bepaalde gebruiken of culturele aspecten zijn die overeenkomen. Of hebben wij ook Belgen nageaapt met onze friet?

10. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Islah, zo werkt het ook wel ja. Ik ken weinig Arabische gerechten en heb weinig met Arabieren. De taal lijkt totaal ook niet, het schrift die gehanteerd wordt niet. Misschien de couscous wat Turken Bulgur noemen. Voor de rest vond ik het eten in bijv de VAE waar ik wel eens ben geweest beduidend anders. In West Turkije wordt in elk geval Mediteraans gegeten en niet zozeer Arabisch. De Arabieren hebben hele andere wortels en historie dan de Turken. Dus ik ben het niet (helemaal )met je eens.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Nou qua taal zijn er echt ontzettend veel Arabische leenwoorden in het Turks hoor. Echt heel veel.

De Levant is verder inderdaad heel anders dan de Golfregio.

12. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Voor wat betreft de taalvergelijking klopt het niet wat je zegt. Het Turks heeft wel aardig wat uit hett Perzisch maar Perzen zijn ook geen Arabieren. Verder komt Turks van het Ottomaans. Ottomanen komen weer vanuit Centraal azië. En de Ottomanen zijn ook in een aantal Arabische staten geweest, maar anderom niet. Dus dan zouden de Arabieren wat Turkse woorden geleend moeten hebben. Dat valt ook wel mee. Het zijn echt verschillende taalgroepen. Vanuit het geloof gebruiken we natuurlijk wel Arabische woorden maar dan weten we bewust dag het geen Turks maar Arabisch is. Net als engelse woorden, die gebruiken we ook maar daarmee is de Nederlandse taal niet bijna Engels.
    Los van alles zullen weinig Turken met Arabieren geassiocieerd willen worden, omdat Turken een eigen historie en afkomst hebben.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Turken willen sowieso met niets of iemand geassioceerd worden haha, het nationalisme is bijna om misselijk van te worden.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Haha inderdaad umm, dat van die leenwoorden willen ze dus ook niet toegeven. Snap niet wat daar zo erg aan is trouwens.

15. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    zou het je opluchten als je opmerking door een Turk bevestigd zou worden dan?

16. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Turken zijn nooit bestuurd of geregeerd door andere rassen of volkeren. Aan slavernij deden de Turken ook niet. Ik kan me de Turkse nationalisme erg goed voorstellen. Ik zou daar niet misselijk van worden. Waren alle volkeren maar zo.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Waarom zou je, in de eerste plaats zijn we allemaal mensen.

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou, op de Turkse historie valt ook genoeg aan te merken hoor, en op hun huidige levensstijl ook. Iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten. Dus nee, van mij hoeft niet de hele wereld zo te zijn. Lang leve afwisseling en variatie.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind het gewoon vreemd dat dit vrijwel altijd ontkend wordt. Het is gewoon een feit, niet iets om je voor te schamen oid. Net alsof je dat gelijk slechter maakt ofzo?

Inderdaad umm. Daarbij druist nationalisme tegen de islam in, dus ik heb daar gelukkig niks mee.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Het is trouwens het nationalisme, niet de...

Deel Deze Pagina