Pf ze woont toch in nl? Niet in turkije (ja sorry ik bedoel er niks mee) en als ze hier woont gelden gewoon de nl wetten lijkt mij. Als die man haar kindje niet heeft aangegeven krijgt het kindje toch de vrouw d'r achter naam. Alleen dan moet die vrouw haar paspoort meenemen of meegeven aan degene die het kindje meld na de geboorte. Xxxxxx
Als je in NL bevalt wel. Vriendin van mij is vorige week op vakantie in Duitsland ( 7 weken te vroeg ) bevallen en het kindje heeft nu de Duitse Nationaliteit. Edit hier in NL geld dit niet. Net ff op rijksoverheid gekeken en als de moeder een andere nationaliteit heeft dan krijgt het kindje automatisch de nationaliteit van de moeder tenzij de vader zijn kind erkent heeft. Kind kan tot zijn 7e jaar erkend worden. Tot die tijd kan het kind dus geen Nederlandse nationaliteit krijgen Nationaliteit door geboorte of familiebanden | Nederlandse nationaliteit | Rijksoverheid.nl
Zij is Turks, haar ex ook en de vader van de baby ook, al woont hij wel in Turkije. Ze is hier legaal en heeft net de inburgeringscursus gedaan.
Umm ik geloof van wel. Want een kennis van ons is 3 maanden geleden bevallen. (zij was met haar partner bezig voor de mvv te regelen) en dat kindje heeft nl nationaliteit gekregen.
Ben je wel zeker, Want dan kan het kind de dubbele nationaliteit hebben. Mocht ik momenteel bevallen in duitsland dan krijgt het kind de duitse nationalitei zogezegd, maar mijn echtgenoot (tot 300 dagen na scheiding) is belg, dus is het kind ook belg voor belgische wetgeveing. Best navragen (als ex turkse nationaliteit heeft) hij kan dan het kind in turkije houden als ze daar ooit eens op vakantie gaan oid (als hij echt moeilijk wil doen)
De Nederlandse wet zegt het volgende: site van de rijksoverheid Als zij in Nederland woont en in de geboorteplaats aangifte doet gaat de Nederlandse wet er dus niet vanuit dat haar ex-partner de vader van het kind is. Maar om zeker te zijn hoe het zit bij aangifte, gezien de nationaliteit van moeder, zou ik de rechtbank bellen, familiezaken, om zeker te zijn van de regels en de wetgeving. Mijn ervaring is dat de gemeente's hier over het algemeen veel te weinig vanaf weten en je vaak op het verkeerde been zetten. De rechtbank heeft correcte informatie en kan je van tevoren al helpen om zaken uitgezocht te hebben.
als her kind in NL wordt geboren krijgt het automatisch NL nationaliteit. dus gelden de regels van NL dwz dat de moeder zelf de achternaam kiezen. mijn oudste is in NL gebore en heeft NL nationaliteit ik mocht toen kiezen voor de achternaam. het is zelfs zo dat als ze baby vaders achternaam krijgt dat moeder moet tekenen en als moeder dit niet wilt het kind automatisch moeders naam krijgt. mijn jongste is in BE geboren en heeft BE nationaliteit. hij kreeg wel automatisch vaders achternaam ma dat komt omdat onze oudste ook zijn naam draagr. je vriendin hoeft zich geen zorgen re maken. mijn man is ook turks en dat had geen enkele invloed.
Ohw ik lees net dat zowel zij, als ex-partner als biologische vader geen Nederlandse nationaliteit hebben, dan zou ik het idd even goed navragen want over toekenning van de Nederlandse Nationaliteit zegt de rijksoverheid volgend: site van de rijksoverheid
Nooit geweten. Dacht dat ook al hebben beide ouders geen NL nationaliteit dat het kindje dat in NL geboren is wel de NL nationaliteit kreeg
Er wordt hier verteld dat kinderen automatisch de nationaliteit van het geboorteland krijgen, dat is niet altijd waar hoor! De nationaliteit van de ouders telt hier in ook mee. Mijn jongste dochter is geboren in Duitsland uit twee NLe ouders, maar heeft toch echt alleen maar de NLe nationaliteit en géén Duitse, zoals hierboven eerder werd genoemd. Wel hebben wij de mogelijkheid na, ik meen, 5 jaar ons te laten nationaliseren. Heeft een kind ouders met twee verschillende nationaliteiten, dan krijgt het tot zijn/haar`18e die twee nationaliteiten mee en zal dan kunnen kiezen. En er zijn idd ook landen die geven direct de nationaliteit mee (qua geboorteland)
Nee, dat is niet zo, soms zelfs jammer genoeg. De aanname daarvan zorgt vaak voor verwarring en onduidelijkheid, het kindje krijgt wel automatisch een BSN-nummer etc, maar dat heeft niets met de nationaliteit te maken. Meer info staat hier: Nationaliteit door geboorte of familiebanden (rijksoverheid)
@TS: je ziet de verschillende meningen hierboven, dus ik zou goed advies gaan inwinne. PS: in belgie moet je als vader je kind niet erkennen als het in een huwelijk of tot 300 dagen later geboren wordt. Je bent automatisch de vader, je moet er niet naar omkijken of niets, de burgelijke stand doet dat voor jou . Ook de achternaam van de moeder is in belgie niet mogelijk (tenzij de moeder ongehuwd is EN de vader het kind niet erkend heeft voor de geboorte; in bitter weinig gevallen dus) Zoveel landen, zoveel wetgevingen dus
mijn zoontje is in italie geboren maar heeft ook niet de italiaanse nationaliteit gekregen dus ik denk dat het kindje alleen de nederlandse nationaliteit krijgt als 1 van de ouders nederlands is. maar ik weet natuurlijk niet zeker of dat ook zo is
Nee klopt niet, ik ben geboren in Nederland en mijn ouders in het buitenland. Ik kreeg 2 nationaliteiten toen ik geboren werd. De nationaliteit van Nederland en de nationaliteit van mijn vader.
volgens mij niet. Het kind krijgt automatisch dezelfde nationaliteit van de moeder. Ik woon in duitsland en onze kindjes zijn hier geboren. Ze hebben gewoon de nederlandse nationaliteit omdat ik nederlandse ben.