Ik ben in Januarie al gestopt met de pil. Heb afgelopen maanden onregelmatige ciclus gehad. Dan 4 weken dan weer 6 weken. De laaste keer was ik op 12 juni ongesteld. En nu... Nu gebeurt er maar niets. Ik kan niet echt symptonen ontdekken. Behalve dat ik s'avond in bed een beetje misselijk ben. Maar dat is toch altijd s'Ochtends? Ik heb nog geen test gedaan, omdat ik niet echt kan geloven dat ik zwanger zou kunnen zijn. We werken er wel aan, maar toch. Ik voel niets? Zijn er meer mensen die toch zwanger zijn en eigenlijk geen symptonen kunnen waarnemen?
Je hoeft niet persé zwangerschapsverschijnselen te hebben om zwanger te zijn. Ik zou voor de zekerheid toch maar een testje doen! Lonneke
Ging ik gisterenavond toch een testje doen, was ik toch ineens ongesteld geworden. Zal je net zien Eerst een klein beetje oud bloed, daar na een druppel vers bloed. Aangezien ik zoch zekerheid wilde heb ik vanmorgen toch maar een testje gedaan. Uitslag: negatief. Maar ik was inmidddels al 57 niet meer ongesteld geweest? Wat betekend dit nu? Was ik dan zwanger? Of is mijn ciclus nu zo lang? We kunnen er geen touw meer aan vastknopen. De periodes tussen ongesteld wordt steeds langer. En op het moment dat we denken dat het raak is wordt ik ongesteld. We weten nu ook niet meer wanneer de eisprong kan zijn. Normaal is dat na 2 weken bij een ciclus van 4 weken, maar hoe zit dat nu bij mij? Dit waren mijn data's dat ik ongesteld ben geworden. 9 feb (38 dagen) 19 mrt (37 dagen) 25 april (48 dagen) 12 juni (56 dagen) 8 aug Weten jullie soms wanneer dan ongeveer die eisprong plaats moet gaan vinden. Overigens was ik voor dat ik aan de pil begon (in de puberteit) altijd heel regelmatig om de 4 weken. Ter info nog 30 juni had ik een barmoeder onderzoek laten doen. Dat was allemaal prima.
Dat is heel moeilijk te zeggen, wanneer je eisprong is, aangezien blijkt dat het lang niet bij iedere vrouw ongeveer halverwege de cylcus is. Soms eerder, soms later. Dat is zo verschillend. Je kunt zelf proberen het in de gaten te houden middels temperaturen, je afscheiding in de gaten houden (meer slijmverlies rond de eisprong) en eventueel ovulatietesten doen... Lonneke