Hallo, Ik zit hier behoorlijk in de stress. Ik krijg namelijk altijd grote baby s. Vacuumpomp, knip en schouderdystocie is hier van toepassing. Ik heb geen zwangerschapssuiker. Mijn glucose zit tussen de 4,5 / 5,0 nuchter na het eten of tijdens eten etc. Ik hou niet van prikdrinken, snoep of koek. Ik ben dol op fruit, brood met kaas oid, alles wat gezond is. Ik heb absoluut geen overgewicht. Nu zei mijn verloskundige dat ik misschien minder koolhydraten moet gaan eten. En daar zit de stress, ik eet al gezond mogelijk, maar nu durf ik niet meer te eten, want koolhydraten zitten overal in. Ik ben zelfs afgevallen de laatste maand. Ook dit kindje loopt voor. Is het niet zo dat als ik geen zwangerschapsdiabetes heb en eigenlijk al zo gezond eet het niet zoveel uit maakt dat ik nog meer ga letten op mn voeding?? En stel ik zondig wel eem keer in de week met twee kleine chocolaatjes (meer eet ik echt niet) dit gelijk lijd tot 200gram meer babygewicht??
Hoi Brusje, ik snap je onzekerheid hoor, aar ik denk echt niet dat je heel veel kunt veranderen en dat een keer een chocolaatje er direct voor zorgt dat jouw kindje enorm aankomt. Er zijn vrouwen die gewoon genetisch grotere kinderen maken. Je zou eventueel een diëtiste kunnen raadplegen. Niet om te gaan diëten ofzo, maar om eens mee te denken met je of je bv bepaalde voedingsmiddelen kunt vervangen door andere. Misschien komt er wel uit dat je het precies goed doet, maar misschien heeft hij.zij nog handige tips. Probeer niet te streng te zijn voor jezelf, want je hebt wel energie nodig om lekker zwanger te zijn. En je doet zo te lezen niets waardoor ik denk dat jij nu invloed hebt op het hogere geboortegewicht van de kinderen. Groetjes Brigitte