Wij hebben sinds we verhuist zijn nog geen nieuwe kledingkast we zitten te denken aan pax kast van ikea omdat je die zelf kan samenstellen. We twijfelen nu over de maat. Onze slaapkamer is 2.38 en de pax kast is 236 of 201. Bij 236 zou het net passen maar oogt dat dan niet heel erg vol en krap? bij de 201 past het natuurlijk sowieso maar lever je wel weer in op de kastruimte wat ook weer jammer is. Wat zouden jullie adviseren?
Komt de kast aan de kant waar de deur ook is? Want die moet natuurlijk wel open gaan. Zo nee dan zou ik de hele muur gebruiken, staat erg mooi en veel ruimte.
Wel aan de kant van de deur maar die gaat naar een andere kant van de muur naar binnen open dus geen last van de deur. Daarnaast gaat het om de lengte omhoog de breedte word ook 2meter.
Dit is ook het eerste wat ik dacht. Wij hadden iets meer ruimte maar toch mooi krassen op het plafond
Wij hebben er ook 1, ook een paar cm vanaf het plafond zo hoog. Gewoon staand in elkaar zetten! We hielden aan beide zijkanten ca 10 cm over, dus hebben de strook aan de bovenkant en beide zijkanten dichtgemaakt, en geverfd. Dan heb je dus de hele wand gevuld
Bij de 201 komt het tot ongeveer de deur en heb je nog wat meer ruimte er boven wat het misschien ruimtelijker maakt?
Ik zou toch zo hoog mogelijk doen dat staat het mooist. Dat er iets ruimte zit kun je niet voorkomen maar ik vind lage kasten vaak of goedkoop ogen of iets voor kinderen.
Dat er iets ruimte is vind ik ook niet erg maar dacht meer oogt het juist niet te krap vol als er zo weinig ruimte over is. Maar je hebt wel een punt echte maatkasten zijn ook tot aan boven aan..
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je de kast tot boven doet of tot onder, het is en blijft een groot lomp ding. En dan maar kiezen voor de mooiste optie en dat is hoog.