Ja klopt, hij krijgt geen ziektetarief. En in deze tijden met slechte melkprijzen ben ja natuurlijk al blij dat het niet te vaak nodig is Maar het is toch jammer dat je je er nu zo druk om maakt. Misschien beval je wel gewoon midden op de dag, of juist 's nachts, en knap je het karweitje gewoon even op tussen de melkerstijden. Probeer toch maar lekker te genieten van je zwangerschap hoor. Ik ben twee keer in het ziekenhuis bevallen, en één keer thuis, maar er is weinig verschil hoor. Ok, thuis is wat ontspannender, maar in het ziekenhuis zijn ze ook heel lief en maken ze je het in alle opzichten naar de zin hoor. Heel veel sterkte ermee!
hiii. Ik kreeg ook te horen dat ik waarschijnlijk in t zkh moet gaan bevallen. Tranen stonden in me ogen. Ze ging het allemaal even voor me napluizen. En me dit vrijdag vertellen. Ik ben blij dat de VK dit me verteld. Tuurlijk het is niet leuk! Vind dat echt niet maar ik denk dat ik tegen die tijd meer zoiets heb van: Als ie maar geboren wordt en gezond is dat is wat telt.!
Heej Janny.. Dankje voor je reactie.. Herkenbaar punt.. dat spontaan zwanger worden.. Ik ben augustus met de pil gestopt 1 keer een normale ( echte) mens. gehad en oktober was t meteen raak.. ( slik vanaf mn 17e de pil, dronk regelmatig cola en idd flink overgewicht dus dit overtrof mijn verwachting wel..) Op een Belgische gezondheidsite heb ik e.e.a.gevonden aan risico's nadat te hebben gelezen snap ik t wel.. Maar ga nog wel even praten om med. indicatie te krijgen.. Toch denk ik dat mn bloeddruk nog een deel van t verhaal uit gaat maken en t daardoor een verwijzing naar de gyn word en dan sowieso med. indicatie is.. Maar voor t geval mn bloeddruk wel goed blijft.. Ik ga de volgende keer daar even flink voor praten om een indicatie.. Snap best dat er iets van een eigen bedrage gevraagd word maar ik vind bijna 300 euro te veel.. Dat heb ik niet liggen iig
Het is mij bij de 1e afspraak gelijk verteld, hopelijk voor jou idd een incident. Als je bmi boven de 35 komt, heb je een medische indicatie omdat de kans op veel bloedverlies bij 'ons' groter is dan bij mensen waarvan de bmi er onder zit. Daarnaast wegen de arbo regels voor de ambu ook mee, maar gaat voornamelijk om je eigen veiligheid en gezondheid.
Ik heb hier al eerder een topic over geopend. Ik ben ook boven 100 kilo. met een bmi van 34,8. Ik mag gewoon thuis bevallen ook op de 1e verdieping. Mijn verloskundige heeft dit specifiek nagevraagd. Kan me voorstellen dat het rauw op je dak valt. Het verschilt heel erg per regio. Extra goed navraag doen dus. Zoek anders mijn vorige topic maar eens op. xx
ik weet ook vanaf het begin dat het een medische indicatie wordt voor mij. jammer, ik had graag thuis bevallen, maar mijn priorteit ligt bij een gezond kindje en bevallen met zo min mogelijk risico's. Als dat betekent dat ik naar het ziekenhuis moet, dan is dat zo. Ik baal alleen wel, dat je daar niet echt je eigen zin kunt doen..
Je hebt gelijk hoor; ik vind 300 eurie ook geen kattenpis! Of je vk stuurt je door naar de gyn en die bepaalt of je medisch wordt of niet of je vk moet haar mondje dicht houden, want zij is dus geen arts en kan dus ook niet bepalen of je medisch wordt! Je weet het he meid; ik weeg zwaarder dan jij en ik mag gewoon thuisbevallen. Boven in m'n eigen bed! Heeft je boer geen knecht oid? Of een goede buur die een keer kan melken? Succes ermee!
het gaat toch niet om wat jij prettig vind? (vind ik) maar om je kindje dat je gezond ter wereld wilt brengen als jij het risico neemt om met overgewicht zwanger te worden (heb ik zelf ook gedaan) dan moet je gewoon niet zo zeuren en gewoon doen wat het beste is en anders had je eerder actie moeten ondernemen denk ik dan. Klinkt heel hard maar we weten toch allemaal dat een te hoog BMI niet gezond is en complicaties kan veroorzaken? als je dan in het ziekenhuis moet bevallen en die kosten daarvoor moet betalen (als je je goed verzekerd had niet gehoeven had) than so be it... als je kindje maar de beste kansen krijgt je zou het jezelf niet vergeven als er wat gebeurd (door evt complicaties) en jezelf te eigenwijs was om naar het ziekenhuis te gaan toch? Ik MAG gewoon thuis bevallen met mijn BMI maar toch vind ik het een te groot risico en hoe ik beval doet me niets (is ook niet belangrijk) als het maar goed gaat..
Hey Meiden, Ik heb dus een bmi van 34,6 geloof ik. Zit dus nog echt op het randje. Mag dus technisch gezien thuis bevallen. Maar dat net op het randje zitten zat me wel een beetje dwars. Ik wil het beste voor mijn kindje en voor mij. Nu zit aan beide bevallingen voor en nadelen. Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar een thuisbevalling maar ziekenhuis zou ik ook prima vinden. Vanmorgen naar de vk geweest en ik heb het met haar besproken. Die regel van een bmi is een lijn die ze moeten trekken. Er zijn vrouwen geweest die eerst nog thuis mochten bevallen en dat ook deden zonder problemen, die nu naar het ziekenhuis moeten. Dan is het wat zuur. Wij hebben afgesproken dat we het nu nog openlaten en dat we verder in de zwangerschap gaan bespreken wat het beste voor mij is. Dus dan gaan we alles op en rijtje zetten. Wat die verzekering betreft. Ik heb bij mijn verzekering het beste pakket genomen maar de ziekenhuis bevalling wordt nooit helemaal vergoed als er geen indicatie is. Dus het is wel per verzekeraar anders. En je kan niet zomaar gedurende het jaar overstappen. Verhogen van pakket volgensmij wel (misschien een optie voor sommigen) Wat de kosten aan gaat. Ja het is idd veel geld. Maar als je nu al vast wat aan de kant zet? Eigenlijk zou geld geen rol mogen spelen maar helaas is dit in de werkelijkheid wel zo.
Nee de vk stuurt me niet door.. het is een verplaatste thuisbevalling.. Als de gyn er aan te pas komt, dan is t klaar.. maar als de hele bevalling door de vk gedaan word krijg ik zelf die rekeing van 294 euro gepresenteerd.. Ik vermoed dat mn bloeddruk nog wel omhoog gaat en dus dan naar de gyn. word door gestuurt.. Het zal jullie niet verbazen dat mn gevoel over en bij deze vk niet echt heel prettig meer is.. Nee geen knecht.. Alles word zelf gedaan of t loonbedrijf word ingeschakeld.. Tegen die tijd vraagt hij een buurman of hij stand by wil staan voor t geval dat..