Contract beindiging tijdens mijn zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Zainab, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zainab

Zainab Nieuw lid

8 jan 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV,

Door een recent aangekondigde reorganisatie wordt mijn contract helaas niet verlengd en loopt af op 31 Maart 2014.

Helaas komt het niet zo goed uit, omdat ik op dit moment zwanger ben van mijn eerste kindje. Ik ben uitgerekend op 27 February 2014, en zal 4 weken ervoor, dus op 30 January 2014 mijn zwangerschapsverlof opnemen.

Ik weet dat de WAZO doorloopt tot 31 Maart 2014 en dat dit door de UWV wordt betaald, maar heb geen flauw idee hoe de overige 8 weken na 31 Maart worden berekend.

Daarnaast zou het fijn zijn om de begrijpen welke stappen ik moet ondernemen en wat kan ik verwachten na het aflopen van mijn contract?

Alvast bedankt.
    Met vriendelijke groet, Zainab

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Zainab,

Wat jammer dat je contact niet wordt verlengd.
    Voor de duur van je zwangerschapsverlof maakt het echter geen verschil; je houdt recht op in totaal zestien weken zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Je werkgever kan op het aanvraagformulier al vermelden dat je contract eindigt tijdens het verlof. Dan kan UWV het verlof vanaf het einde van je dienstverband rechtstreeks aan jou betalen. Je kunt er ook voor kiezen de WAZO-uitkering meteen zelf te ontvangen. Er is dan geen onderbreking in de betalingen op het moment dat je contract stopt.

Ben je na afloop van het verlof weer in staat om te werken, maar heb je nog geen ander werk gevonden? Dan kun je vanaf dan een WW-uitkering aanvragen.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina