Vraag aftrekbare zakelijke kosten

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 7 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63

nee het klopt dat ik nog geen controle heb gehad dus weet het inderdaad niet helemaal zeker. (doe het wel nu al ruim 8 jaar op deze manier)

tuc vindt dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    En wat zegt je accountant? Dat is waar ik altijd vanuit ga.
    Ikzelf zou geneigd zijn het toch zoveel mogelijk gescheiden te houden, zowel qua inkopen (dus je zakelijke boodschappen ook gelijk zakelijk afrekenen) als zo mogelijk ook fysiek. Dan is het maar duidelijk.

tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja die zegt ook zoveel mogelijk gescheiden. Of je in de winkel apart afrekent of 2x laat bezorgen maakt niet uit zegt hij. We hebben daarom ook voor de opvang een aparte rekening. Komen mn inkomsten op binnen en daar gaan de facturen ook vanaf. Ik weet dat dat ook niet alle go doen, maar hij adviseerde dat ook, omdat je bij een controle enkel zakelijk hoeft te laten zien en ze hoeven dan niet tussen je prive rekeningen te duiken.

GossipGirlxoxo, Amarens en sidmick vinden dit leuk.
  4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.199
    113
    Sluit me hier geheel bij aan, beide opties zijn toegestaan maar ik heb als accountant toch vooral de voorkeur voor optie 2 indien mogelijk.
    Controle vind tegenwoordig veel minder vaak plaats dan vroeger maar zonder onderliggende bonnen kan je boekhouding verworpen worden door de inspecteur

tuc en Amarens vinden dit leuk.
  5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.199
    113
    Wat een onzin!

Deel Deze Pagina