Beste verloskundige, Ik ben vandaag 40,3 zwanger en daar ik het redelijk beu ben heeft de verloskundige geprobeerd me te strippen. Ze zou dit alleen doen als ze goed met 2 vingers erbij kon. Helaas zat het nog dicht of was er een te kleine opening. Kortom niet mogelijk. Dit was vanmiddag Om 3 uur. Sindsdien heb ik af en toe harde buiken, menstruatie achtige kramp en sinds net beetje rugpijn. Is dit van het wroeten om het zo maar te noemen? Of kan het zijn dat het voorwerk nu toch is begonnen doordat ze bij de baarmoedermond heeft gezeten. Op m'n zwangerschapsketting staat: gesl St. Portio weet niet of dit iets betekend Alvast bedankt!
Hoi Kirsten1988, misschien ben je al wel aan het bevallen, maar als antwoord op je vraag; als er staat staande gesloten portio (baarmoedermond), wil dat zeggen dat de baarmoedermond nog niet rijp was op dat moment en er dus ook nog geen ontsluiting was. Je kunt dan niet strippen, alleen een beetje masseren. Je kunt daar inderdaad wel wat gerommel van in je buik krijgen. MIsschein dat je je snel weer kunt proberen te laten strippen; overleg gewoon even met je vk. Groeten Brigitte