Om nog een stukje toe te voegen. Hij heeft uit goed fatsoen een box gekocht bij babypark online betaald en naar haar laten verzenden. En vandaag zien we hem nieuw in de doos op marktplaats
Als vader ben je altijd alimentatieplichtig. Nu is het natuurlijk wel zo, dat als nergens vermeld staat dat hij de vader is, dat het dan lastig wordt voor haar om alimentatie te vragen. Sowieso zou het heel onverstandig van hem zijn om dit onderling met haar te regelen. Laat haar maar een verzoekschrift bij de rechtbank indienen. Hij kan overigens, als zij echt weigert hem te laten erkennen, ook aan de rechter vervangende toestemming voor de erkenning vragen. Als zij niet ontkend dat hij de vader is, en dat doet ze dus niet, want ze vraagt immers alimentatie, dan is de kans groot dat de rechter vervangende toestemming verleend.
Hij kan omgang afdwingen bij de rechter. Die zal eerst een DNA test laten uitvoeren, die overigens vergoed wordt mocht blijken dat hij de vader van het kind is. Meen me te herinneren dat de mediator die ik ooit sprak zelfs zei dat de kosten dan verhaald worden op de tegenwerkende partij, maar dat weet ik niet zeker. Mocht hij dan de vader zijn zal de rechter een omgangsregeling bepalen.
Ik dus ook niet zijn net klaar bij het juridisch loket straks even verslag daarvan. Nu eerst even bijkomen met hem en eten ( dat doet hij ook al dagen niet)
Als hij de ongeboren vrucht (zoals ze het bij de gemeente omschrijven) niet erkend dan heeft zij geen poot om op te staan. Dan kan zij eisen wat ze wilt. Want zolang hij nooit officieel heeft gezegd het is inderdaad van mij, kan het toch net zo goed van een ander zijn
Denkt ze dat een 5-ling krijgt dan haha Nee maar ze zijn tegenwoordig een stuk strenger geworden hierin. De vader heeft meer rechten, dit ook door alle familie drama's mede door vaders van wie hun kind weggehouden word.. Als het kindje echt van hem is, heeft hij er recht op om het kindje te zien. Hoevaak dat is zal besproken moeten worden, want ik denk dat hij er met haar niet uitkomt als dat nu al zo gaat. Aan de hand daarvan word alimentatie bepaald ( draagkracht ) Vette mep is het tegenwoordig niet meer, ook door alle veranderingen met de belasting als alleenstaand ouder. En alimentatie is niet meer aftrekbaar bij de belasting dus voor de man word daar ook rekening mee gehouden. Ik denk dat als ze 150 pm krijgt een vreugdedans mag maken
Als zij alimentatie wil, is er ook een erkenning. En dus kan hij ook bezoekrecht vragen. Anders kan zij ook gaan voor geen erkenning. Maar dan krijgt ze in eerste instantie ook geen alimentatie. Pas als hij dan een juridische procedure opstart om toch erkend te worden als vader én bezoekrecht te krijgen, komt er alimentatie aan te pas. Als het duidelijk is dat ze uit elkaar zijn én dat zij het smerig wil spelen (wel geld willen, maar vader niks rechten geven) zou ik die vriend wel duidelijk maken dat hij haar (voorlopig) geen grote "geschenken" meer moet kopen. Hoe jammer dat ook is ... Ze gaat die immers toch nooit gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Hij kan dan zijn krachten en zijn geld beter sparen voor een eventuele rechtszaak en voor bijvoorbeeld spullen bij hem als hij effectief bezoekrecht krijgt. Ik zou ook nooit zomaar alimentatie betalen als er niets op papier staat. Want dan eet zij van 2 walletjes en doet ze uiteindelijk nog haar zin.
Wat een heks zeg. Als ik dit zo lees, gaan ze er samen nooit uit komen. Hopelijk heeft het gesprek bij het juridisch loket wat duidelijkheid gebracht. De plicht voor alimentatie staat los van wel of geen omgangsregeling (alimentatie is geen kijk- en luistergeld). Het vaderschap moet wel bewezen/erkend zijn. In deze situatie zou ik dat altijd via een DNA test laten doen, ex is niet te vertrouwen. Ik zou jouw maatje aanraden alle communicatie "op papier" te laten doen. (Whatsapp gesprek wekelijks naar jezelf mailen is ook een fijne manier om e.e.a. zwart-op-wit te hebben). In een evt. rechtzaak blijkt daar dan gelijk haar, maar ook zijn, houding en gedrag uit.
Ik kan je niet helpen, maar wil wel even reageren. Top hoe jij hem helpt! Echt daar heb ik nou respect voor.
Allimentatie en een kind mogen zien staat los van elkaar: het betreft namelijk geen 'kijk en luistergeld'. Als het kindje echt van hem is zou ik als ik hem was dossier opbouw gaan doen, zodat hij sterker straks staat als hij de boel gaat aanvechten bij de rechter.
Ik zou meteen een advocaat in handen nemen als ik hem was.. Heeft met zijn salaris (naar wat ik denk) zelfs recht op toevoeging.. Zorgen dat zijn thuissiutatie geschikt is voor een kind om in te komen.. en aanvechten! In dit geval heeft hij inderdaad de dollars en zij niet en daar kun je hiermee dan ook voordeel uit halen. Het is fijn ook dat zij nog niet zo heel ver is en dat hij zich nu kan voorbereiden. Ik zeg zorgen voor een goede situatie.. Ik weet niet Of hij nog meer kinderen heeft, maar ook verklaringen van bijv. scholen en dergelijke instanties, als zij kunnen verklaren dat hij een prima vader is maakt ie zelfs kans op gedeeltelijke voogdij.. Heb zulke zaken meer meegemaakt en toevallig heeft mijn vriend voogdij over zijn kinderen (ook verdiende voogdij hoor, dus niet vanwege de dollars! dat ff voorop).. Niet overheen laten lopen, gaat ook om het welzijn van het kind die recht heeft op een vader die er graag is. Er zijn al genoeg vaders die er NIET willen zijn..!
Dit lijkt me zo naar van man zijn. Dat iemand zo maar kan zeggen van ik ben zwanger van jou. Nou ja 'zo maar', er moet natuurlijk wel wat gebeurd zijn, maar voor hetzelfde geld is het kind inderdaad van een andere man. Ik zou dat eerst laten uitzoeken voor iets te betalen. Volgens mij is de alimentatieregels ook naar beneden gegaan. Inderdaad omdat het niet meer aftrekbaar is voor de vader, en de alleenstaande moeder wordt al gecompenseerd doordat zij meer Kind Gebonden Budget ontvangt. Daarnaast met een bijstandsuitkering wordt het gekort. Dus 650 euro slaat echt helemaal nergens op. En zonder omgang al helemaal. Wel betalen en niks mogen. Ik zou het juridisch aanpakken, lijkt niet of jullie hier samen uitkomen als ze zo onrealistisch is. Wel top hoe jij je man steunt hierin! Lijkt me een erg nare situatie.