Ik loop al een tijd met hele erge kaak- hals en oorpijn en er is nog geen echte oorzaak gevonden. De fysiotherapeut is de volgende optie.. Ik zat eerst aan een overdosis paracetamol en toen ibuprofen. Zonder hoge dosis is het ondraaglijk en ben ik niet in staat normaal te functioneren. Nu heb ik van de huisarts diclofenac voorgeschreven gekregen maar inmiddels vind mijn maag het niet meer leuk. Het voelt alsof er een steen inzit en het eten binnenhouden lukt wel maar voelt heel onprettig. Morgen kan ik waarschijnlijk maagbeschermers krijgen op recept maar nu moet ik t nog even zonder doen. Heeft iemand een idee wat de maagpijn een beetje kan verlichten?
Heb je überhaupt diclofenac ZONDER maagbeschermers meegekregen? Ik ben verbaasd.... Die troep moet je altijd met maagbeschermers voorgeschreven krijgen, moeten ze bij de apotheek volgens mij ook wel weten. Als het kan zou ik nog even wachten met andere middelen, straks krijg je wisselwerkingen o.i.d. en dan ben je verder van huis. Helpt het als je het met eten (vet eten ofzo) inneemt?
Maagbeschermers moeten verplicht worden gegeven in de apotheek vanaf een bepaalde leeftijd, of icm bepaalde medicijnen. Gelukkig is Omeprazol ook in de vrije verkoop, dat helpt goed tegen maagpijn.
Bedankt voor jullie reacties. Heb net een vette hap op wat wel wat verlichting heeft gegeven alleen door t eten is de "gewone" pijn (kaak) teruggekeerd . De huisarts was nogal haastig (is een vervanger want die van mij is op vakantie) en ondanks dat ik zei dat ik al maagpijn had heb ik haar niet over beschermers gehoord. Bij de apotheek bedacht ik me dat t wel handig zou zijn maar zij wilden niks geven zonder recept. Assistente van de huisarts wilde ook eerst overleggen en dus moet ik tot morgen wachten ..