vraagje (lang verhaal)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angeliq, 12 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angeliq

    angeliq Actief lid

    16 dec 2005
    110
    0
    0
    hoi
    ik heb een vraagje we zijn nu 1 jaar bezig om zwanger te worden maar het helaas nog niet gelukt. ik heb eigenlijk best een onregelmatige cyclus.de kortse was 31 dagen (net gestopt met de pil)en de langste was 57 dagen. de laatste keer in december was ik 10 dagen overtijd en niet zwanger toen heeft de huisarts me orgametril tabletjes voor 10 dagen voorgeschreven om vervolgens ongesteld te worden hier ben ik 15 dec mee begonnen en vanaf 20 dec bruinverlies gehad enben denk ik 27 dec ongesteld geworden. ik begin eigenlijk een beetje angstig te worden ivm met die lange/onregelmatige syclussen kan dit ten nadelen zijn om zwanger te worden? de huisarts zei dat als ik in jan niet zwanger zou zijn dat ze dan verder gaan kijken.........wat kan ik hier bij verwachten en/of moet ik het nog wat langer tijd geven.........

    hopelijk heb je wat tips of derglelijke
    alvast bedankt
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Angeliq,

    Jouw cyclus is inderdaad aan de lange kant. Het komt vaker voor dat na pilgebruik de cyclus een poos erg onregelmatig is. Als jouw cyclus voor je aan de pil begon ook onregelmatig was, dan past dit blijkbaar bij jouw lichaam. Er zijn vrij grote verschillen in cycluslengte zonder dat daar verklaringen voor zijn; dit zijn de "normale" afwijkingen. Er kunnen ook oorzaken voor de lange cylus zijn, bijvoorbeeld op hormonaal gebied.
    Een onregelmatige cyclus heeft ook op een onregelmatig moment de eisprong, daardoor kun je lastiger plannen met vrijen als je zwanger wilt worden. Soms is er helemaal geen eisprong.
    In Nederland zijn de afspraken als volgt: als je een jaar hebt geprobeerd om zwanger te worden en het is dan niet gelukt, dan kom je in aanmerking voor oriënterend onderzoek. Wat je hierbij kunt verwachten kun je lezen in het forum vruchtbaarheidsbehandelingen, dan kies je links, vervolgens geeft onder andere de website kinderwens.nl goede informatie over het basaal onderzoek bij de huisarts en oriënterend onderzoek bij de gynaecoloog/fertiliteitsarts.

    Mirjam
     
  3. angeliq

    angeliq Actief lid

    16 dec 2005
    110
    0
    0
    bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!! :D
     

Deel Deze Pagina