Is dit een fase? Opeens eetdrama's...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Suzanne75, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ons zoontje is altijd een goede en grote eter geweest. Tot een week of 2 geleden at hij met smaak 3 tot 4 sneeën brood per dag met allerlei soorten beleg en warm eten vrijwel met de pot mee. Zeker 250 gram en dan nog een toetje na. Nu wil hij zowel geen brood als warm eten meer. Brood wil hij niet meer, wil alleen maar het beleg er vanaf eten en bij smeerbeleg eet hij soms gewoon niks. Ook warm eten wil hij niet meer. Soms wil hij niet eens proeven, soms eet hij een paar hapjes en gaat dan drama's maken. Hij weigert gewoon, schreeuwt, duwt mijn handen weg, spuugt het met een heel brutaal gezicht uit etc. Hij is overigens niet ziek of zo.

Dames, vertel mij aub dat dit een fase is?!? En dat het vanzelf weer over gaat?

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik zit momenteel niet meer in die leeftijd en zal het over een jaar weer meemaken waarschijnlijk, maar soms gaan kinderen ook al slecht eten voordat ze ziek worden. Mijn ervaring met mijn oudste dochter is in elk geval wel zo. Wanneer zij ineens weer nog slechter ging eten dan dat ze altijd al deed, werd ze meestal een week later ofzo ziek.

Maar het kan ook een fase zijn. Bij jongere kinderen merk je sowieso vaak dat ze weer een sprongetje gaan maken en ze kunnen dan op allerlei gebieden vervelend zijn. Meestal trekt dat gedrag later weer bij en merk je ook dat ze weer iets nieuws hebben geleerd, dat ze daarvoor nog niet konden.

;) Frieda

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dat is echt de leeftijd hoor. Ooit zou het wel weer beter gaan.. ;)

4. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ooit gaat t wel over, ik weet niet wanneer. wij zitten hier al maanden in die fase. zelf laten ete wil ook niet?

5. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Hier een maand of wat ook in een fase gekomen dat dochterlief geen brood meer wil eten. Eerst lekker 2 boterhammen zonder zeuren opeten en nu helemaal geen stukje brood meer :( . Bij mij duurt de fase nu al zo'n maand, pas wel weer brood geprobeerd, maar drama! Ik hoop dat het snel over is.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook hoor, echt een fase, onze kleine man heeft het al vaker gehad.
    Geen drama van maken, is de beste tip, iedere keer aanbieden, eet die het niet, niks forseren
    In het voedings topic zijn er ook al paar onderwerpen van, misschien daar ook even kijken voor meer ervaringen

Wij hebben deze fase nu ong 6 weken

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hihihi, alsof je het over m'n oudste zoon hebt!
    D'r was geen grotere eter dan hij, altijd huilen als de fles leeg was, nooit had meneertje genoeg. Toen hij aan het vaste voedsel ging, bleef dit zo, altijd huilen als het op was, altijd nog meer willen. Eten, drinken, maakte niet uit, alles ging er in no-time in. Ik ergerde me er wel es aan, het was echt niet leuk meer, zo kon hij tekeer gaan als z'n bord leeg was. Ik maakte me er best zorgen over.
    Totdat hij (ongeveer) een jaar en twee maand werd. Zo van de één op de andere dag weigerde hij z'n brood. En 's avonds wilde hij ook z'n warme eten niet! Pffffff, toen maakte ik me nog méér zorgen dan toen hij nog zoveel at!
    Gelukkig dronk hij wel goed, dus we hebben het maar z'n beloop gelaten.
    Het heeft een paar weken geduurd. Hij was afgevallen joh, z'n dikke beentjes en buikje waren echt een stuk minder.
    Op een dag begon hij mondjesmaat weer te eten.
    En nog een paar weken later at hij weer gewoon z'n boterhammetje en z'n warme eten. Maar zo'n schrokop is hij nooit weer geworden.

Inmiddels istie al 24, een kerel van ruim 1.90 m, en hij eet nog steeds normaal. 8)
    Dus 't komt allemaal goed!

8. loesje

loesje Bekend lid

Mar 1, 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    ze gaan dit doen zodra ze zich bewust worden van de macht die ze kunnen uitoefenen door niet te eten, krijgen aandacht omdat je meestal alles uit de kast haalt om hem weer te laten eten en zo kom je in een negatieve spiraal.

Bij ons hielp het het beste door weer gezamelijk aan tafel te gaan eten (was minder door dat ik net bevallen was) en er helemaal geen aandacht eraan te schenken en zijn bordje niet te vol te scheppen. Het gaat nog niet van harte maar iets is nog altijd beter dan niets ;)
    succes

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ben wel blij om te horen dat het dus niet abnormaal is hihi. Vanavond wilde hij niet eens proeven. Zelfs met appelmoes erbij niet, helemaal niks. Geen warm eten gehad dus.

Hoe doen jullie dat? Hij moet toch iéts eten? Wel gewoon toetje geven? Want dat eet hij namelijk wel en blijf ik ook gewoon geven. Normaal magere yoghurt met een beetje diksap erin. Vanavond bij oma heeft hij 300 gram fruityoghurt gegeten!

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja hoor, gewoon een toetje geven.

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Je kan echt niet dwingen, het eet gebeuren moet geen negatief effect worden

Wij zetten gewoon een bordje met eten voor hem neer,
    Bieden hem 1x met een hapje aan, als hij weigerd laten we het gewoon staan en wij gaan gewoon verder eten en houden het gezellig, normaal gezellig.
    Soms neemt hij dan een hapje als we niet kijken, stiekemerd.

Toetje geven we ok gewoon, maar niet meer als anders.

Ze gaan echt wel weer eten hoor, geef het de tijd, soms duurd het maar een weekje, en soms langer, zoals bij ons dus nu,
    Maar wij hebben het al vaker gehad dus we weten hoe we er nu wel een beetje mee om te gaan

12. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Ons meisje is nu 15 maanden en heeft ongeveer dezelfde kuren :D .
    Alleen eet ze wel, als je er niet mee bemoeit.
    Dus nu al : alles zelf doen.
    Zet dan ook een bordje voor haar neer met bestek en dan eet ze dus wel.
    Moet daarna wel aan de grote schoonmaak, maar goed het gaat wel elke dag beter.

Share This Page