Cervix kweek is schoon, toch vieze geurtjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mama Larissa, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hoi!

In het begin van mijn zwangerschap heb ik 1x last gehad van vieze geurtjes en toen kwam er uit de cervix kweek dat ik een bacteriele infectie had. Die is toen behandeld met zalf die ik een week lang inwendig moest inbrengen.
    Nu heb ik sinds een paar weken weer last van nare geurtjes, dus opnieuw een kweek gedaan, maar dit keer kwam daar niks uit. Geen schimmel of bacteriele infectie dus.
    Maar hoe kom ik dan aan dit vieze luchtje en belangrijker, hoe kom ik er vanaf?
    Ik douche elke dag en spoel dan goed met water, omdat ik weet dat Lactacyd oid wat omstreden is, maar het helpt weinig. Ook draag ik schoon katoenen ondergoed en soms 'snachts niks, om het broeien wat te verminderen. Verder gebruik ik om diezelfde reden geen inlegkruisjes.
    Wat kan ik nog meer doen? Ik voel me zo vies en schaam me dood als ik hiermee moet bevallen straks!

Groetjes,
    Caitlin

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Caitlin.

Laat het over een week nogmaals controleren want het kan zijn dat er iets zit te wringen.

De dingen die je doet is al prima, evt. 2x douche en dan goed spoelen met water.

In de zwangerschap veranderd de zuurtegraad in de vagina, waardoor je meer last van afscheiding kan hebben en dit kan ook de geur van de afscheiding laten veranderen.

Groetjes Ineke.

3. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Bedankt voor de reactie! Ik heb het idee dat de sterkte van de nare geur per dag verschillend is. Ik kijk het nog even aan en anders laat ik alsnog een nieuwe kweek doen.

Groetjes,
    Caitlin

Deel Deze Pagina