Peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamaleonie, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Hoi,

Ik was even benieuwd naar een aantal dingen betreffende de peuterspeelzaal.

Hoe oud was jullie kindje toen zij/hij ernaartoe ging?

Hoe vonden ze de kijkmiddag?

Hoe ging het de eerste weken?

Hoeveel dagdelen en welke tijden gaat je kindje er naartoe?

Ruben is net voor het eerst wezen kijken maar hij wou niet in de kring of meedoen met de kinderen. Hij zat te spelen in een hoekje en vond het wel best. Buiten speelde hij wel met andere kinderen en vond het erg leuk.
    Hij wou niet naar huis en liet dat gillend en op de grond gooiend weten.
    Hij gaat er op de ma-di middag van 13.00 - 15.30 en de vrij ochtend van 8.30 - 12.00 naartoe en hij is 2.5 jaar oud.

2. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Niemand?

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Mijn zoontje was ook 2,5 jaar toen hij voor het eerst ging. Hij ging en gaat wel ook 1 dag naar het kdv, dus was op zich al wel een beetje gewend aan groepen kinderen.
    Kijken/wennen doen ze hier niet aan. Wij zijn erheen geweest om hem in te schrijven, toen heeft hij terwijl wij de papieren invulden even in de klas gespeeld en wilde gelijk al niet meer mee naar huis.
    De eerste keer was hij wel een beetje verlegen en begon z;n onderlipje een beetje te trillen toen ik wegging, maar hij vindt het er zo fantastisch. Hij heeft niet gehuild en sinds die dag vraagt hij elke dag of hij weer naar de psz mag vandaag.
    Als ik hem breng vliegt hij gelijk op de autohoek af. Heel soms gaat hij aan de puzzeltafel zitten. Knutselen vindt hij maar niks, net als kleuren enzo. Vandaag kwamen we op straat een jongetje van zijn groep tegen en dat vond hij zo grappig, dat die kinderen blijkbaar buiten de psz ook bestaan, haha.

Hij gaat op dinsdagochtend van 8.45-11.15 en vrijdagmiddag van 13.00-15.30. Als hij 3 is mag hij eventueel nog in de 3+ groep op woensdagochtend, maar dan werk ik, dus dat is niet te combineren met oppas voor mij. Pech voor hem, dus.

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    * 2.5 jaar
    * Super, ze wilde niet meer mee na huis.
    * Ook super, ze vond en vind het heel leuk op school.
    * In het begin 2 dagdelen, nu 3(ma ochtend, do ochtend, vrij middag)
    Vanaf december 4 dagdelen(komt di ochtend er nog bij)

5. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen

2,5 jaar

Geen kijkdag gehad, ze konden gelijk na de zomervakantie komen en ik vond het niks om ze vóór de zomervakantie te laten kijken, dan duurde het zolang voordat ze weer mochten.

Vanaf dag 1 was het goed en is nooit meer anders geweest. Toen we ze de eerste keer brachten gingen ze gelijk leuk spelen, beiden ergens anders in het lokaal. En toen we weggingen hadden ze nauwelijks aandacht voor ons, ze wilden amper komen zwaaien bij het zwaairaam...

Maandan en donderdag ochtend van half negen tot kwart over elf. Als ze drie zijn en er is plek dan krijgen ze er de woensdagochtend bij.

6. MamaSonja

MamaSonja Bekend lid

2 aug 2009
    762
    0
    0
    -2,5 jaar

- hier alleen gekeken toen we hem gingen inschrijven en toen vond hij het leuk.

- eerste ochtend was een ramp, daarna ging het al beter, maar pas na een maandje was hij echt gewend en vond/vind hij het super leuk.

-2 ochtenden op dinsdag en vrijdag van 8.30-11.30 en hij staat op de wachtlijst voor een extra dagdeel

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

2,5 jaar

Geen kijkmiddag gehad. De leidster kwam thuis kennismaken. De eerste dag mocht ik er ook niet bijblijven. Hij is gelijk alleen gebleven.

Wonder boven wonder ging het echt uitstekend! Had verwacht dat ie zou huilen enzo. Maar hij vond het meteen heeel leuk! En luisterde ook behoorlijk goed.
    Maar ze zeiden ook dat als ie gewoon ergens mee wilde spelen in het begin en niet in de kring zitten dat dat geen enkel probleem zou zijn. Het zou vanzelf wel komen als ze eenmaal gewend zijn.

Erik gaat op dinsdag ochtend van half 8:30 tot 11 uur
    en donderdag middag van 13:15 tot 15:45

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Sara was 2 jaar en 5 maanden toen ze voor het eerst naar de peuterspeelzaal ging , ze vond het kdv vreselijk ze heeft constant gehuild en was al overstuur als we de straat inreden van het kdv . De peuterspeelzaal vond ze geweldig al gelijk vanaf dag 1 , wij hebben ook geen kijkmiddag gehad ze is gelijk daargebleven en vond het absoluut geen probleem dat ik wegging .

Het ging de eerste weken gelijk goed , ze begon zelfs iedere ochtend te vragen of ze erheen mocht :D Dit was voor mij natuurlijk helemaal geweldig i.v.m. het drama wat het kdv met zich mee bracht , tot op heden vind ze het nog steeds fantastisch het is ook nog niet voorgekomen dat ze niet wou gaan of problemen maakte dat ik weg ging .

Sara gaat op maandagochtend van 8.45 tot en met 11.15 en op dinsdag en donderdag van 13.30 tot en met 16.00 uur .

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel was 2 jaar en 2 maanden toen ze voor het eerst heen ging. De kijkdag was hier een half uurtje en ze vond het geweldig. De eerste dagen écht naar de psz was bij afscheid nemen een drama. Heel erg huilen, maar zodra ze me had uitgezwaaid ging het goed. Ze zondert zich wel vaak af en wil liever met de leiding spelen en met de oudste kindjes. Kinderen van eigen leeftijd trekken haar niet zo. Wel vindt ze het fantastisch om naar de psz toe te gaan. Nu is ze er alweer 3 maanden en doet nu overal aan mee. Zelfs verstoppen als de ouders komen doet ze nu, deed ze in het begin nooit.
    Merel gaat 2 ochtenden heen van 8.45 tot 11.45.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ging ze met 2 jaar en 3 mnd... sochtends van half 9 tot half 12 2x per week... toen ze 3 was 3x per week.

Kijkdag hebben we niet gedaan de eerste keer zijn we half uur later begonnen, ben ik er half uurtje bij gebleven en heb haar een half uur eerder opgehaald. In het begin wat huilen maar lagauw was ze het gewend.

11. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    mijn dochter ging met twee en half 2 ochtenden maandag en woensdag van 9 tot half 12
    het kijk uurtje vond ze geweldig maar toen ik haar de eerste keer er heen bracht en ik weg ging huilde ze zo erg dat ik zelf ook moest huilen haha.. mijn zoontje neemt januari haar plek over dan is hij 2 jaar en 3 maanden ik weet honderd procent zeker dat ie niet meer mee naar huis wil want als ik me dochter breng en haal heb ik altijd moeite hem mee te krijgen

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Mijn dochtertje gaat er naartoe sinds ze 2 jaar en 1 maand oud is.
    Het introductie-uurtje vond ze geweldig, wou al niet meer weg. Daarna is ze de eerste keer wat korter geweest, dat doen ze met alle nieuwe peuters en sindsdien gaat ze gewoon de volle tijd. Ze heeft nog nooit gehuild met afscheid nemen, ze gaat gelijk spelen en vraagt elke dag of ze naar de psz mag.
    Ze gaat een ochtend en een middag in de week.

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris gaat vanaf dat hij 2 is naar de psz. De kijkochtend vond hij geweldig, wilde alleen niet meedoen en alleen zelf spelen. Hij wilde ook niet meer mee naar huis.

Vanaf de eerste dag dat hij alleen ging was het een ramp. Huilen/gillen/driften. Als ik eenmaal weg was hield het nooit langer dan 5 minuten aan en deed hij lief mee. In het begin was hij heel stil, maar deed wel mee met de activiteiten.

Nu doet hij alles mee. Nog vind hij het soms moeilijk als ik wegga. Maar eenmaal weg niks meer aan de hand en doet nu echt met alles mee. Zelfs zingen wat echt een hele tijd geduurd heeft voordat hij dat deed. 's Ochtends meld hij nog dat hij niet naar school wilt. En op school moet ik hem altijd lokken om naar binnen te gaan. Maar eenmaal binnen altijd proberen om weer mee naar huis te gaan. Als ik dan zeg dat ik even boodschapjes ga doen en hem dan weer ga halen is het goed en zwaait hij me meestal lief uit. Soms moet hij nog een traantje laten! Joris gaat op de maandag en donderdagochtend.

Succes met Ruben!

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.

net 2 jaar geworden .

Geen kijkmiddag gehad. Ze werd in de zomervakantie 2 en wij vonden de periode van kijken en echt gaan te lang.

moeders had het er moeilijker mee dan dochter lief.

dinsdagmorgen van 08:30 uur tot 11:00 uur.
    donderdagmiddag 13:30 uur tot 15:30 uur.
    En als ze drie is mag ze 3 dagdelen.

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    Hoi,

Ik was even benieuwd naar een aantal dingen betreffende de peuterspeelzaal.

Hoe oud was jullie kindje toen zij/hij ernaartoe ging? noa was 2jaar en bijna 2 maanden.

Hoe vonden ze de kijkmiddag? hier is ze gelijk een ochtend gegaan en ze vond het best eng allemaal.

Hoe ging het de eerste weken? de eerste 2x heeft ze vreselijk gekrijs en zich aan mij vast geklamt toen ik wegging en wou ze ook nergens aan meedoen, ze hield zich buiten de groep. de 3de keer huilde ze wel maar mocht ik wel weg, de 4de x huilde ze miet meer en de 5de x stond ze me uit te zwaaien. het ging al vrij snel heel goed en ze deed ook snel mee met de rest/

Hoeveel dagdelen en welke tijden gaat je kindje er naartoe? ze gaat 2 ochtende van 8.45 tot 11.30. 8.45 breng ik haar en tot 9.00 mogen de ouders blijven om even mee te spelen zeg maar. vanaf haar derde verjaardag gaat ze naar 1 middag.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochyer gaat sinds deze week en 3 dagdelen. ze vind het fantastisch :). als ik zeg dat ze naar school mag weet ze nie hoesnel ze zich klaar moet maken :) ze wil zelfs niet meer mee naar huis. gelukkig vandaag wel zonder problemen maar ze was erg moe. dochterlief is nu 2 jaar en 2 mnd. ik vond het zelf veel moelijker dan haar haha. het valt me op dat ze nu al veel beter en duidelijker praat en ook der gedult wordt beter want dat had ze helemaal niet. super dus.

de 1e dag vroeg ze af entoe om mama maar was dan goed te troosten. mocht gewoon weg en ze zwaaide me dan lekker uit met een dikke handkus. 2e fdag vroeg ze nog minder om me en vandaag was ze helemaal gewent. uitzwaaien spelen en weer ophalen

hier geen oefenuurtje gehad maar meteen 2 middagen en 1 ochtend

Deel Deze Pagina