Schouderklachten - Verkalking

Discussie in 'De lounge' gestart door Kramertje, 30 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Aantal maanden geleden opende ik een topic over schouderklachten. Ik liep toen al bij de fysio en ik had een afspraak voor Dry Needling. Hier ben ik uiteindelijk 5x geweest maar ook dat werkte helaas niet.

Nu maanden later heb ik de klachten nog steeds en worden ze erger. Ik kan niet meer op die schouder slapen en mijn arm heffen doet enorm zeer. Afgelopen week bij de huisarts geweest en doorverwijzing gekregen voor een echo en röntgenfoto.

Gisteren in het ziekenhuis geweest en hier kwam de oorzaak meteen in beeld. Ik blijk een verkalking op mijn schouder te hebben van 0.9 mm groot wat bij elke beweging langs mijn slijmbeurs schuurt wat de pijn veroorzaakt. Tevens een lichte slijmbeursontsteking.

Ik heb nu een verwijzing voor de orthopeed. Waarschijnlijk zal ik een barbotage krijgen. Is er iemand hier die ook ooit gehad heeft en mij kan vertellen of je toen van je pijnklachten af was?

Overigens blij dat ik naar de huisarts ben gegaan want deze klacht zou middels fysio niet overgaan.

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb hier ooit een topic over geopend, misschien kun je het terugvinden. Ik heb ook kalk en terugkerende slijmbeursontsteking (en artrose) in een schouder. Ben er nog niet aan toegekomen er wat fatsoenlijks mee te doen (mede omdat ik gehoord heb dat mensen lang last hebben gehad na barbotage), orthopeed heeft paar x injectie gegeven.

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Oh wat vervelend. Heb je er ook zo’n last van?
    Ik mag in het nieuwe jaar naar de orthopeed dus ben benieuwd.
    Heb je al vaak een injectie gehad? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat maximaal 2x doen?

Deel Deze Pagina