Hee meiden, Vraagje. Ik hb een tijd terug mn voorlopige aanslag 2013 aangevraagd. MAAAAAR.. nu krijg ik een brief word uitbetaald of verrekend door ontvanger Belastingdienst/Noord, zelfde geld voor mn teruggave. Ik heb geen schuld bij de belastingdienst maar ik zie ook niks op mn rekening verschijnen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ga sowieso morgen bellen hoor! Want tja.. das momenteel mn enige inkomen samen met de toeslagen.. dus heb het echt nodig tot uitkering eindelijk eens rond is. Liefs,
Misschien open staande boetes? of andere rekeningen? Een aanvraag duurt zo wie zo 6 weken tot het verwerkt is, en vaak gaat er dan nog een paar weken overheen voordat je het eerste deel krijgt van je voorlopige teruggave.
Ja maar heb al 2x zo'n brief gehad en nu met de teruggave van vorig jaar is t al 3x.. zover ik weet geen boetes. (paar maanden geen adres gehad dus ben de helft van post kwijt maar belastingdienst, ovrheidsgebondenbedrijven weten me gewoon te vinden. Dus als ik een boete zou hebben moet ik die ook binnen hebben lijkt mij.
Als het allemaal rond is en je hebt geen schuld bij de BD dan maken ze het rond de 15e van de maand over, geloof ik.
Okee dankjewel! Kga morgen sowieso ff vragen hoe of wat. Maar vind t gewoon vreemd heb nog nooit eerder zulke brieven gehad
Nja k was ze heel dankbaar nog vorige maand maar als dit mn straf is haha. (kreeg van sept t/m april kgb in 1x )
Hmm k heb t nooit eerder gezien, en de brief komt vanuit de centrale administratie. Tis niet zo'n gekleurde brief. Compleet zwart wit is ie
Dan wordt het door jouw belastingkantoor beoordeeld. Het centrale kantoor heeft dan akkoord gegeven en het regionale kantoor gaat kijken of je nog iets hebt openstaan en zo nodig verrekenen en indien er niets openstaat betalen ze het uit. Wij hebben regelmatig die brieven gehad. Vaak gebeurd het in periodes dat het erg druk is en ze het centraal niet aankunnen. Daarom sturen ze die brief. De verwerking duurt dan vaak 1-2 weken langer.
Maar als je een paar maanden geen adres gehad hebt dan kan je alsnog boetes gemist hebben. Maakt niet uit of die instanties je nu wel kunnen vinden... Ik was door een fout van de gemeente een tijd nergens ingeschreven. (Wist ik niet).Toen dat weer goed geregeld was ben ik door de politie van de weg geplukt voor een openstaande boete..... Boete bleek uit de periode te zijn dat ik nergens ingeschreven stond en ik stond op de lijst van personen zonder vaste woon en verblijfp.aats Ik moest ter plekke betalen anders werd mn auto in beslag genomen....l En het stomme was, ik kreeg recente boete's en brieven van instanties wel weer binnen dus je zou verwachten dat ze nu mn adres hadden. Niet dus. Zo werkt het bij hun niet. Dus het zou best kunnen zijn dat j boetes of naheffingen of zo gehad hebt die in de post kwijt zijn geraakt en die nu verrekend worden.
Dat staat er standaard op dus als jij geen schulden hebt bij de belastingdienst word het gewoon uitbetaald