ovulatie test als zwangerschapstest???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Debbie81, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Debbie81, 14 dec 2012
    Laatst bewerkt: 14 dec 2012
    Damens help!! Moet eff mn verhaal kwijt!

hier staat dat het kan...
    Kun je een ovulatietest als zwangerschapstest gebruiken?

aangezien ik nog voldoende ovulatietesten in huis had en 1 zwangerschaptest dacht ik laat ik het maar proberen en die zwangerschapstest nog eff te bewaren.

Nu moet ik morgen eigenlijk weer ong worden.
    maar die ovulatie test gaf gisteren een heel licht positief streepje aan.
    Nu weet ik zeker dat ik 2 weken geleden mn eisprong heb gehad dus het kon ook geen verlate eisprong zijn dacht ik zo.

Dus nu moest toch mn laatste zwangerschapstest eraan geloven >>>negatief.
    En nu weet ik het dus even niet meer.
    Weet het, maak het erg verwarrend voor mij zelf, maar vind het ook zo moeilijk om het af te wachten allemaal.
    Ik wacht morgen wel eff af en dan zal ik wel zien.

2. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

er zijn ov testen die reageren op het zwangerschaphormoon.
    maar het feit blijft een zw test een ander hormoon test, dan de ov test.

maar bij mij persoonlijk bleef de ov test positief testen toen ik zwanger was.

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Een ovu test kan ook reageren op bijv. infecties (naar het schijnt een zw. test trouwens ook). Ik zou over een paar daagjes nogmaals testen met een zw. test, en indien die negatief is en je ongi weg blijft, zou ik een bloedtest laten doen (die biedt 100% zekerheid dat je niks anders test).

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    een ovulatie test reageert op het lh hormoon, dit heeft een vrouw altijd in haar lichaam,

daarom is er 9 van de 10 keer vaak op de ovu test wel een heeeel licht streepje te zien, een ovu test is dus daarom ook pas positief wanneer beide strepen knallen.

daarom denk ik dus ook dat wanneer je na je ei en net voor je mentruatie een enorme knaller hebt van een ovu dat je eventueel zwanger kunt zijn.

maar hee wie ben ik ik heb er ook de ballen verstand niet van haha :p ik begin zelf nu pas voor het eerst met ovu testen :p:p:p

ik hoop iig voor je dat je zwanger bent !

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een heel licht positieve ovulatietest bestaat niet.

Een ovulatietest is pas positief als beide strepen even donker zijn of als het teststreepje donkerder is dan de controlestreep.
    Zoals mijn voorgangster ook al zei: bij veel vrouwen geeft een ovulatietest de hele cyclus door wel een licht tweede streepje.

Een echt knallende ovulatietest (die dus echt positief is) kan inderdaad duiden op een zwangerschap. Kan. Maar hoeft niet.

Om onzekerheden uit de weg te gaan, zou ik ovulatietesten gebruiken waarvoor ze zijn (om een eisprong op te sporen) en zwangerschapstesten gebruiken waarvoor ze zijn (het aantonen van een zwangerschap.)

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Precies wat be happy zegt. Je kunt pas spreken van een positieve ovulatie test wanneer deze knalt, dus of even donker is als de teststreep of donkerder.

En ik ben een voorbeeld over het altijd licht positief testen, heb namelijk elke dag op zo'n ovulatietest een licht streepje. En naarmate mn eisprong nadert wordt die steeds donkerder.

Hopelijk ben je zwanger meid, succes!!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.505
    113
    Vrouw
    Zoals de rest al zegt, een licht streepje zegt weinig tot niks. Hij moet echt positief zijn.
    Ik heb voor nod met cb digital getest en die liet een smiley zien. Nu na 3 wken nog steeds.

8. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    moest vandaag ong worden, ben het nog steeds niet. vanmorgen neg zwangerschapstest, dus afwachten maar...

9. Sakura

Sakura Niet meer actief

Mijn ovutest geeft ook een redelijk duidelijke 2de streep aan maar de zwtest niks dus nee je kan het niet als zwtest gebruiken. Daar zijn ze ook niet voor

10. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat weet ik wel, heb er alleen maar mee getest omdat ik had gelezen dat het evt wel mogelijk is... en aangezien ik er daarvan nog genoeg had liggen wilde ik daarmee mn laatste zwangerschapstest nog even bewaren.
    Die zijn overigens ook weer aangevuld dus test over een paar dagen wel weer met een zwangersch test als ik nog niet ong ben geworden.
    Ben benieuwd.

Deel Deze Pagina