snelle bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by EvdP, Mar 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EvdP

EvdP Actief lid

Jun 23, 2007
    108
    0
    0
    van mijn eerste zoontje ben ik 1,5 jaar geleden in nog geen anderhalf uur bevallen, erg snel dus , 5 minuten persen en hij was er..Ik ga bijna bevallen van mijn 2e zoontje en vraag me af of dat echt sneller zal gaan? Dan moet ik nog opschieten om in het ziekenhuis te komen denk ik...

groetjes

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    zeker weten doe je het nooit natuurlijk,maar vaak gaat het met de 2e wel sneller.
    dus zou alvast die kant op gaan :D

3. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    wat heb je afgesproken met je verloskundige of gynaecoloog?

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ons dochtertje is in 2,5 uur geboren, geteld vanaf de allereerste wee. Ze waarschuwden ons al in het ziekenhuis dat als we weer zwanger mochten worden, dat we de snelle bevalling dan wel bij de gyn of vk moeten melden van tevoren. Bij een tweede gaat het vaak nog sneller... Dus ik zou zeker bepaalde maatregelen nemen zoals je tas en alle spulletjes klaarzetten zodat je dat dan niet meer hoeft te doen, afspraken met je man maken en eventuele oppas voor je zoontje tijdens de bevalling, enz.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

5. mama33

mama33 Actief lid

Sep 11, 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    reken er maar op! Mijn eerste in 4 uur, mijn tweede in 2 uur en de derde in 3 uur. Gewoon rekening mee houden. Mijn vk heeft me op het hart gedrukt om meteen te bellen. In ieder geval niet wachten met bellen tot je ze snel achter elkaar hebt. Dat uur om de 5 minuten zul jij ook niet halen. Gaat waarschijnlijk veel sneller!

Succes!

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb dit ook al kenbaar gemaakt dat Daan nog eerder geboren had geweest als er geen keizersnede had moeten plaats vinden.
    Wij moeten gelijk naar het ziekenhuis bellen en we kunnen dan direct komen.
    incl keizersneder heeft me bevalling 3 uur en 15 min geduurt.

7. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik heb zelf maar een dochtertje maar die bevalling was wel binnen drie uurtjes.
    Dus waarschijnlijk dat de tweede nog sneller zal zijn.

Mijn moeder heeft over de eerste (mijn broer) vijf uurtjes gedaan en over mij maar twee en een half uur dus dat was ook erg snel.
    Het is altijd afwachten natuurlijk maar de kans is wel heel groot dat het sneller gaat dan bij een eerste.

8. acire

acire Fanatiek lid

je hoort wel vaak dat het dan sneller gaat he, maar het is jammer genoeg geen garantie.
    een vriendin van mijn vriend was zo klaar met de eerste en ging er wel vanuit dat de tweede nog makkelijker zou gaan, maar dat viel zwaar tegen volgens haar

9. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn hele bevalling duurde maar 3 kwartier! de Vk zegt straks ook gelijk te bellen wanneer ik ook maar enigsins een harde buik met regelmaat krijg.

10. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    Wat heb je afgesproken met de verloskundige/gynaecoloog?

Meestal is de afspraak als mensen bij een eerder kind zo snel zijn bevallen dat ze direct moeten bellen als ze denken dat het zover is. Niks een uur weeën afwachten. Laat de verloskundige beter een keer te veel komen dan te laat ;) Meldt aan de telefoon ook dat je van de vorige zo snel bent bevallen.

11. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

Sep 2, 2007
    1,437
    0
    0
    Jeetje wat bevallen sommige snel ;) Mijn eerste wee begon s'nachts om 4 uur en 26 uur later was ons meisje er pas. Ze is uiteindelijk ook geboren met een vacuumverlossing en ik ben ingeknipt..

12. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

Sep 2, 2007
    1,437
    0
    0
    Maar ben super trots op mijn kleine meisje ze is een schatje

13. margriet20

Apr 23, 2006
    33
    0
    0
    Eerste bevalling van begin tot einde: 4 uur en 15 min
    Tweede bevalling van begin tot einde: 3,5 uur
    Derde bevalling van begin tot einde: 11 min (!) Was een stortbevalling waardoor mij man er jammergenoeg niet op tijd bij kon zijn.......

14. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Mijn 2e bevalling duurde 2 keer zo lang als mijn 1e:
    de eerste in 3,5 uur, de 2e in 7,5 uur!
    Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik bij de 1e spontaan (en in stuit!) bevallen ben(van het breken van de vliezen tot ze er was duurde 3,5 uur), en bij de 2e om medische redenen ingeleid ben (wat niet aan wilde slaan). Nadat er 4 dagen lang tabletjes toegediend zijn, zijn op de 5e dag kunstmatig mijn vliezen geboren en de weeen opgewekt. Vanaf het breken van de vliezen tot hij er was duurde 7,5 uur.

15. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn dochter had ook zo'n haast.
    om twaalf uur snachts begonnen de weeen en om 1.43 is ze geboren. Verloskundige kwam om 1.30 binnen hollen en toen legde ze haar spullen klaar en mocht meteen gaan persen. Voordat ze er was had ik al zeker een kwartier persweeen..

Heb dus ook een aardige weeenstorm gehad... Ben ook aardig bang voor de komende bevalling. Iedereen zegt dat ik een fantastische bevalling heb moeten hebben, maar het heeft bij mij nog steeds geen plaatsje gekregen hoor! ben nog nooit in mijn leven zooo bang geweest!

16. liebrando

liebrando Niet meer actief

de eerste was 24uur lang maar wel te doen
    de tweede was 1,5uur te snel hahah....
    nu ik zwanger ben van de derde ben ik ook als de dood voor de bevalling die komen gaat. Ben bang dat ik het alleen moet doen door de snelheid. Maar goed ik heb nog heeel lang om erover te dobben

17. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    jeetje wat bevallen jullie snel
    hier er 17 uur en 17 min overgedaan
    vanaf de 1ste wee wel binnen 20 min persen :)

jeetje.. 11 min zag ik woww
    dat is snel..
    voor het zelfde geld loop je in de supermarkt hihi

18. Immele

Immele Nieuw lid

Apr 8, 2008
    4
    0
    0
    GastOuder & Fulltime Mamma
    Capelle a/d ijssel
    Mijn zoontje is in 1.30 geboren om 2 uur weeen en om half 4 bevallen..

Had weeen om de 15 min.. Maar waren krachtig dus heb vk gebeld en die kwam kijken en had 5 cm naar ziekenhuis gegaan en om 3 uur 9 cm en om 15.25 bevallen

Share This Page