Mijn dochtertje is morgen 1 maand oud. Ze drinkt nu meestal 6 flessen van 120+4(heel soms 7, maar dat is een kleine fles) soms laat ze wat staan. Overdag zit er 3,5 of 4 uur tussen de flessen. Ze weegt 4660 gram. We moeten haar voor de laatste fles tussen 22.00 uur en 23.00 uur wakker maken, want als we dat niet doen komt ze om 1.00 uur en dan om 5.00 uur, dus 2 keer 's nachts. Als we haar wakker maken komt ze tussen 2.00 uur en 3.00 uur en dan tussen 6.00 uur en 7.00 uur. Ze slaapt dus 's avonds vanaf 20.00 uur tot 1.00 uur terwijl ze die 5 uur dus eigenlijk 's nachts moet maken. Heeft u tips voor mij hoe ik dit zou kunnen veranderen en doen we het goed door haar wakker te maken?
Hoi, Gezien de leeftijd van je kindje is het prima om haar wakker te maken. Het wordt straks makkelijker als je meer voeding per flesje kunt gaan geven, dan laat je kindje waarschijnlijk vanzelf meer tijd tussen de voedingen in. Wanneer je nu standaard voeding geeft, kan het ook helpen om voor de avond en/of nacht voeding voor hongerige kindjes te proberen. Groetjes Eveline