Oftewel anaal fissuur, scheurtje/kloofje in anus. Een heel fijn onderwerp maar gelukkig ben ik hier anoniem 3 weken geleden na ontlasting had ik vreselijk veel pijn en dat ging maar niet weg, ook de uren na ontlasting niet, pas tegen de avond ging het beter. En zo ging dat elke dag, echt niet uit te houden pijn. Bij de huisarts geweest en heb vaseline/lidocaine zalf gekregen en zakjes om ontlasting zacht te houden. Er zijn beter werkende zalfjes maar die mag ik niet omdat ik zwanger ben. Het leek eerst niet beter te gaan (kon niet zitten, autorijden, liggen, alleen lopen ging wel) Maar het lijkt nu beter te gaan! De ergste pijn is weg en ook geen pijn of bloed meer bij ontlasting. Alleen nog af en toe wat stakerig en vooral jeuk (genezing?) Ik vraag me nu wel af hoe lang ik door moet gaan met de zakjes, de zalf enz. Ben als de dood dat het weer open of kapot gaat en lees op internet vooral horrorverhalen over mensen die hier jaren mee lopen en operaties enzo nodig hebben.. :x Huisarts zei dat het vaak voorkomt maar het is natuurlijk niet iets waar je gezellig op een verjaardag over gaat zitten kletsen. Dus vraag ik me af of hier mensen zijn met ervaring en hoe lang het duurde voordat het helemaal over was, en of het later nog terug gekomen is?
Ik heb het gehad na een antibioticakuur. Dat deed inderdaad echt heel veel pijn! Heb toen alleen die lidocaine zalf gekregen, want mijn ontlasting was verder prima. Heb denk ik een week of 2 moeten smeren en toen was het over. Heb het daarna nooit meer gehad gelukkig.
Dat zijn de betere berichten, ik kan mezelf zo gek maken met google, dat ik al helemaal voor me zie dat ik de komende 20 jaar met pijn moet leven ofzo Fijn dat het bij jou zo snel over is gegaan!
Ik heb het gehad na de geboorte van de jongste. Weken mee rondgelopen en op een gegeven moment calendulan gesmeerd. Toen was het na een dag of 4 over. Ben niet naar de huisarts geweest. Bij mij was het vooral pijn op de wc en een paar uur daarna. Maar ook de wc vol bloed. Daarna nooit weer gehad.
Ik heb het zelf niet gehad.. Maar heb er wel van gehoord in mijn werk.. Ik zou tot dot het helemaal genezen is de zakjes voor de ontlasting gebruiken.. daar blijft het soepel door, als je weer harde ontlasting hebt kan de kloof weer open scheuren.. na het gebruik van de zakjes voldoende drinken en vezels eten.. Je kunt ook zinkzalf gebruiken, dat houdt de viezigheid buiten en droogt de kloof in..