waarom snachts altijd piekeren :(

Discussie in 'De lounge' gestart door peekaboo, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    en kan weer niet slapen ik pieker constant over vanalles en nog wat :(
    waarom altijd als je moet slapen ?
    en dat gaat dus ook over de belachelijkste dingen he wat we morgen gaan eten ofzo ;)
    hebben meerdere meiden dit ?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Omdat als je in bed ligt je hersenen tot rust moeten komen. Je bent de hele dag druk geweest en in bed, stilte, rust, komen de gedachten pas.

3. peekaboo

echt lastig

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heb er eigenlijk nooit geen last meer van.
    Wel heel lang en vaak gehad toen ik nog jong was.
    Nu probeer ik die gedachten 'uit te zetten', want je kunt er op dat moment toch weinig aan doen.
    Maar ik denk dat ik daar wel vort geoefend in ben, dus weet ook niet hoe je je dat aan kunt leren.

5. peekaboo

ik heb dit ook al van kinds af aan als ik probeer de gedachten uit te zetten komen er alleen maar bij (ja ik zit raar ineen ) en ik kan dus ook niet blijven liggen ik moet gewoon opstaan dan

6. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    nou hier nog een haha ik ben ook opgestaan en probeer nu slaap te vatten achter de pc. Meestal wordt ik daar wel moe van. Ik ben blij dat het herfstvakantie is en ik niet morgenvroeg de kinderen naar school hoef te brengen

7. peekaboo

ja ik zit dan ook wat op de pc in de hoop daar moe genoeg van te worden om te kunnen slapen :)

8. Female

Female Niet meer actief

Ja ik denk dat iedereen dat heeft. 's nachts kunnen dingen je echt aanvliegen, helemaal als je je ergens al wat zorgen over maakt.
    Zodra het licht is kun je weer een beetje relativeren.
    Hier ook hoor ;)

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Toevallig kon ik vannacht ook geen slaap vatten.
    Heb zeker 2 uur lang over van alles en nog wat zitten denken.
    En elke keer dacht ik weer "oke en nu ophouden slapen" haha.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik denk niet dat dit echt de oplossing is ;).

Het nadeel is dat je 's nachts geen afleiding hebt van andere dingen. Als je er last van hebt dat dat maalwerk nooit stiltstaat is het best lastig ja. I know

Ik had er veel last van en heb het ook nog wel. Ik kan me sowieso heel gauw druk maken om bepaalde dingen.
    Zelf heb ik ontdentk dat ik het veel erger heb als ik op mijn rug lig, zo lig ik dus nooit meer.
    En later zei iemand eens, vertelde over iemand die er ook last van had, tja wat kun je er aan doen op dat moment. Niet dus laat het gaan, morgenochtend weer. Sinds ik dat bewust probeer, heb ik er minder last van.

11. Nicolevh

Nicolevh Actief lid

9 mei 2010
    179
    0
    0
    zaandam
    Heb er ook al zo lang ik me kan herinneren last van, maar sinds de zwangerschap lijkt het nog erger geworden.. Inderdaad over dingen als wat de volgende dag te eten en dat soort dingen. Ik probeer het ook altijd maar van me af te zetten, want het heeft geen nut om uit bed te gaan en alvast te gaan staan koken.. Maar met sommige dingen gaat dat wat makkelijker dan met andere. Want bedenk me dan in ene ook wat we allemaal nog moeten kopen en halen en regelen enzo haha... Heb wel eens 's nachts in ene nog van alles lopen bestellen, ook niet helemaal de oplossing:p

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier nog zo'n (nacht)piekeraar, pffff.....heb wel eens aan m'n man gevraagd hoe hij dat doet, nou gewoon liggen en slapen zegt ie dan ;)

Heb wel eens gehoord dat je je gedachte dan op moet schrijven zodat je het kwijt bent en er de volgende dag op kan reageren. Heb het zelf overigens nog niet geprobeerd, ga me meestal liggen irriteren....en nu wil ik slapen schreeuw ik dan in mezelf ;)

13. 0611inge

0611inge Actief lid

9 feb 2011
    188
    0
    0
    Klinkt heel bekend al ben ik er nu gelukkig zo goed als vanaf.
    Wat bij mij heel goed werkte is het opschrijven van de dingen die er waren. Dit heb ik een tijd gedaan en daarna ben ik ermee begonnen om te kijken of er pieker-dingen waren, waar ik op dat moment, in bed midden in de nacht iets aan kon veranderen. Het antwoord was meestal nee, dus dan moet je maar denken wat heeft het dan voor nut om hier nu over te piekeren.
    Het heeft bij mij denk ook wel een half jaar ofzo geduurd, maar moet zeggen dat ik nog niet altijd goed slaap maar mijn piekeren is zo goed als over en dat terwijl ik soms echt wel 5 nachten achter elkaar niet meer sliep :S

14. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    O klink zo bekend!

Ik ben een echte controlefreak en snachts ga ik nadenken over de dagen erna. Verschrikkelijk, ik pieker echt om niets.
    Volgens mij is snachts ook alles erger, de dag erna kan ik me namelijk al veel minder druk maken om iets en snap ik niet waarom ik mij er die nacht zo druk over heb gemaakt.

Ik ben erachter dat achter de pc gaan voor het slapen absoluut niet werkt. Bij mij werkt een goed boek lezen. Als ik snachts wakker word lees ik een paar blz om afgeleid te worden van mijn pieker gedachtes:).

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

als je ouder wordt, wordt dat minder ( heb ik gemerkt) , of kun je er beter mee omgaan in ieder geval vind ik. ik heb best veel zorgen, maar toch kan ik het knopje beter omzetten en toch in slaap vallen.over simpele dingen als wat we moeten eten maak ik me allang niet druk meer. om meer innerlijke rust te krijgen, ben ik wel eerst 40+ moeten worden en heb ik de nodige zeer heftige dingen mee moeten maken blijkbaar.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Van achter de pc gaan, word ik juist altijd actiever!
    Ik blijf, áls ik dan toch lig te piekeren, altijd in bed liggen eigenlijk.

17. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik blijf ook altijd in bed liggen.
    Vaak zet ik dan de radio heel zacht aan zodat ik me daar op kan concentreren en dan val ik zo in slaap.

Vervelend is het wel! Vooral omdat manlief zijn kussen alleen maar hoeft te ruiken om in slaap te vallen!

Deel Deze Pagina