Vraag omtrend verloop van een miskraam.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Silla, May 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Beste verloskundigen,

Allereerst mijn excuses dat ik zo veel aan jullie vraag maar ik zit nu in een emotionele achtbaan sinds mij verteld is dat ik moet wachten op en miskraam. Ik heb al meerdere vragen gesteld maar ik heb er nog zoveel.

Ik zal proberen om mijn gehele "verhaal" c.q. vragen in 1 bericht te schrijven.

Ik ben sinds dec. 2005 gestopt met de pil de cycli na het stoppen met de pil waren het volgende, 25/15 eerste menstruatie na de pil. Daarna kwam het op 29 jan (35dgn), 26 feb (28 dgn) en 12 april (45 dgn).

Op 16/5 bij de HA een postitieve test, volgens haar was het nog een prille zwangerschap maar zij dacht dat ik op 20/1/2007 zou zijn uitgerekend.
    Vanaf die periode heb ik ook vreselijk last gehad van een slechte tot geen stoelgang. Donderdag 18/5 bij het afvegen slijm met rode "adertjes), die avond ook naar Spoedarts geweest, deze constateerde na een pijnlijke inwendig onderzoek dat ik moest wachten op een MK, hevige buikpijn en een hevige menstruatie. Dit slijmverlies hield aan t/m vrijdag, zaterdag ochtend nog wat slijm met oud "bloed".
    Van 20/5 tm 22/5 niets meer helemaal schoon nergens last meer van.
    Dinsdag 23/5 begon weer het het slijmverlies met roze/rode adertjes. Die dag had ik ook een inwendige echo gehad. Daar is wel een vruchtzakje gezien maar nog niet echt duidelijk of alles goed was, daar was het nog te vroeg voor. Wel zag mijn baarmoeder e.d. er goed uit. Ik had een dikke slijmvlies rondom mijn baarmoeder maar dat was volgens haar normaal bij een zwangerschap. Volgens echoscopiste was ik 5wkn en 6 dgn (?). Die nacht bloedverlies (matige menstruatie), wel buikkrampen maar had ook nog steeds geen stoelgang gehad. 24/5 in de ochtend, bloedverlies lijkt minder te worden, niets in maandverband maar wel weer bij het afvegen. Tegen de middag meer roze bloed ook in maandverband, op een gegeven moment weefsel verloren, deze opgevangen en direct naar de HA gebracht. De HA twijfelt of dit idd de vrucht volgens haar zou het kunnen maar ze dacht eerder van niet, ze heeft het naar het lab. laten sturen en ik krijg daar pas over 10 dgn. de uitslag van. Ik heb geen buikpijn, nog steeds geen ontlasting gehad en wel het gevoel alsof ik in mijn kruis geschopt ben (ik heb vechtsport gedaan dus ik weet hoe dat voelt). Het bloedverlies van die dag tm 25/5 (in de vooravond) lijkt nog steeds op een lichte menstruatie (ik heb vaak zware menstruaties dus deze is voor mijn doen erg licht). In de avond van 25/5 lijkt het nog minder te worden. 26/5 bloed verlies is gestopt, wel wat oud bloed bij afvegen maar later in de avond is dat bijna helemaal over. Ook heb ik op deze dag voor het eerst een stoelgang gehad.

Mijn vraag is, is dit een echte miskraam geweest? Heeft u in uw praktijk(en) een soortgelijke verloop van een miskraam meegemaakt?
    Ik heb 30/5 nog een echo deze was al op 23/5 ingepland.
    Ik ben radeloos, ik weet niet wat ik voelen moet, moet ik er nu idd vanuit gaan dat dit de miskraam geweest is of mag ik nog een beetje hoop hebben? Op dit moment zit ik in de fase: "Jantje lacht, Jantje huilt" alles is met te veel, ik kan het ook niet hebben als mijn vriend mijn buik aanraakt. De tijd lijkt zo vreselijk langzaam voorbij te gaan....ik weet het allemaal niet meer...

Sorry voor mij alsnog lange verhaal en korte vraag maar ik hoop dat u mij wat meer kunt vertellen als deskundige....

Alvast bedankt, tevens wil ik zeggen dat ik (en misschien ook de andere dames dit gebruik maken van dit Forum) blij ben dat ik zulke vragen aan u kan stellen.

Groetjen Silla
    *die errug verdrietig is*

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Silla,

sorry dat het zo lang duurde voordat je een reactie kreeg.
    Wat ontzettend verdrietig wat je nu allemaal meemaakt. Je bent niet de enige die dit meemaakt, we zien vaker dit soort dingen, met heel wisselende afloop, het kan dus echt nog twee kanten uit. Ik heb dat weefsel niet gezien, meestal zie ik wel aan het weefsel of het wel of geen miskraam is. Het enige wat je nu kunt doen is wachten op de echo. Dat is het enige wat je zekerheid kan geven. Helaas kan ik je dus ook geen duidelijk antwoord geven. Bij bloedverlies en krampen gaat het in 50% van de gevallen goed en in 50% mis. Alleen de echo geeft uitsluitsel.
    Dat je niet naar de wc kunt is echt een zwangerschapskwaal. Maar ook als de zwangerschap is misgegaan duurt het nog wel eens een poos voordat dat weer op gang komt. Veel drinken en vezels eten (fruit met schil, groenten, donkerbuin brood).
    Heel veel sterkte meid in deze tijd! Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Mirjam

3. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Beste Mirjam,

Bedankt voor je reactie en ik ben zojuist terug van de echo en helaas het was idd een miskraam.

Bedankt voor je adviezen e.d. en wie weet tot snel.

Liefs Silla

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Silla,

wat ontzettend verdrietig voor jullie. Veel sterkte de komende tijd. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Mirjam

Share This Page