Tuurlijk mag dat hoor! Het blijft een lastig dilemma: je wilt niet iemand vals beschuldigen, maar je wilt ook niet mishandeling missen.
Komen ze na 1 melding al? En schakelen ze eerst cb en al in voor info? Mijn moeder beweert amk en jeugdzorg ingeschakeld te hebben. Is zo'n 2 maanden geleden gebeurt, maar heb nog geen brief. Maar heftig! Is het gegrond die melding is het erg goed. Maar voor zo iets? Wou dat jeugdzorg en amk bij ons thuis hadden ingegrepen toen ik jonger was.
Hier zou ik werkelijk niets mee doen. Je hebt nu eenmaal kindjes die meer huilen als de ander, en wat driftiger als de ander. Wij hebben hier ook buren met een buurmeisje, even oud als mijn kind. Maar zoals je zegt, het tegenovergestelde! De mijne huilt zelden, maar zij huilt soms dagen (krijsen meer), uren achter elkaar. Maar zo is zij, dan zie ik haar op straat spelen, pakt een ander kindje iets van haar af, of ze mag niet meespelen o.i.d en is het gelijk "BRULLEN", en dit houdt ze makelijk 1 uur lang achter elkaar vol. Heel vermoeiend voor de ouders lijkt me. Ja voor de buren ook, maar je kunt er weinig mee.
Ik heb ook ooit boven een gezin gewoond met een dochter die de hele tent bij elkaar schreeuwde. Zij was al een jaar of 12... maar heb me ook wel eens afgevraagd of ik daar iets mee moest... nooit gedaan omdat er verder niks te zien was etc. .. en de ouders schreeuwde meestal niet terug, ook wel een belangrijk punt denk ik! nu schreeuwt mijn eigen zoon soms ook moord en brand als hij zijn zin niet krijgt, en dat is vaak ook wel meerdere keren per dag... dus tja..
oh mijn hemel...in wat voor een ellende kom je dan terecht?! Ga je nog (goed) met ze om?! Het is goed hoor dat mensen soms een melding maken, want soms is het ook echt nodig, maar bepaal die keus niet alleen op krijsen/gillen van een kind... er zijn zoveel meer signalen. Net als bij bovenstaand bericht kun je een gezin gewoon de vernieling in helpen op die manier...bah! Hier ook gehorige huizen en mijn dochter heeft ook vier maanden lang meer gekrijst en gegild dan dat ze rustig en stil is geweest...nu gelukkig weer uit die helse fase en is er niets meer aan de hand, maar je moet er toch niet aan denken dat buren dan zomaar even een melding doen
Je bent toch niet mijn buurvrouw????? Nee, dat kan niet. Ik heb geen dochter maar een zoon van 15 maanden en onze buren hebben geen dochter in de leeftijd van jouw dochter. Maar mijn zoon kan er met 15 maanden soms ook al wat van... hij heeft op het moment veel last van tanden en kiezen en had gisteren een vreselijke dag. Heeft 's middags een half uur achter elkaar ontroostbaar gekrijst en ik liet hem echt niet alleen. Maar denk ook wel eens 'wat zullen de buren denken?'
Officieel weten we dus niet wie de melding gemaakt heeft (was anoniem), maar uit de aard konden we het wel opmaken. Uit het gedrag trouwens ook, want de buurvrouw zei ons plots geen gedrag meer, zat sneaky te kijken naar ons, maar draaide haar hoofd weg als wij haar richting op keken of groeten etc. Dat is sindsdien eigenlijk niet veranderd en met haar man hadden we ok contact en dat is ook zo gebleven. We vermoeden dat hij niets van de melding af weet eigenlijk, maar hebben het verder niet besproken. Heb niet de behoefte het er verder over te hebben met haar (vermoed ook dat ze het dan gewoon ontkent allemaal). We groeten nog steeds gewoon etc, maar het allerliefste had ik per direct verhuisd. Die aldoor terugkerende angst voor weer zo'n brief zit er nu toch nog steeds flink in @ koningsgezin: hier kwamen ze inderdaad na een melding. Kan er misschien aan bijdrage dat ik een relatief jonge moeder was bij het krijgen van de eerste (19) dat ze het meteen opgepakt hebben of iets, maar er was echt maar 1 melding aldus de vrouw die onze zaak 'onderzocht'. Onderzoek gebeurde pas na het gesprek met ons, bij ons thuis: moet je nl. toestemming voor geven etc.
Ik zou er ook niets mee doen. Hier wordt ook wel wat afgekrijst hoor. Mijn oudst schreeuwt en doet als hij onder de douche moet of zijn tas moet opruimen. De middelste kan er wat van als ze moe en dan huilt ze ook om niets. En dan de jongste.. Die krijst als hij de auto uit moet en we naar binnen gaan, als hij geen koekje mag, als hij niet met de schoonmaakspray op mijn ramen mag sprayen, als hij niet met poedersuiker de kamer mag bestrooien en ga zo maar door. Kan hij een totale driftbui van krijgen die wel 15 minuten duurt. Maar eigenlijk is er niets aan de hand dus.
Kijk, zulke buren vind ik nou doodeng. Je zou maar een driftige dreumes hebben en een buurvrouw die zich geroepen voelt het amk te bellen omdat het volgens haar 'niet klopt'. Leuk, het amk op je dak die een diepgravende onderzoek naar je hele gezin instelt met alle stress van dien.