Ons zoontje is nu 11 dagen oud en weegt inmiddels 4640 gram (geboortegewicht 4150) geen kleintje dus. Hij doet het dan ook heel goed aan de borst. De eerste week heb ik geprobeerd om de drie uur te voeden, maar de ene keer kwam hij veel eerder en soms ook later. Sinds vandaag probeer ik dus om gewoon op verzoek te voeden. Maar ik weet niet niet of het nu wel goed gaat. De ene keer zit er twee uur tussen de voedingen dan weer ruim drie uur. Het is dus nogal onregelmatig. Is dat erg? Is het beter als ik het schema van om de drie uur aan hou? Vandaag heeft hij bijvoorbeeld om half een en half drie een voeding gehad. Daarna tien over zes en dan krijgt hij om 21:00 uur een voeding en de laatste om 0:00. Is dat goed of is 0:00 uur te laat? Het is ons eerste kindje dus vandaar die onzekerheid. Alvast bedankt voor de antwoorden!
Hallo, Je doet het helemaal goed.Kijk naar zijn voedingssignalen. likken, smakken, happen, (Huilen is het laatste voedingssignaal en dan ben je eigenlijk al te laat) Voeden op verzoek betekend dat hij minsten 8 voedingen (meer mag ook) per 24 uur neemt. Met 1 maal maximaal 6 uur pauze (dat willen wij het liefst snachts maar vaak is dat niet zo. Ga lekker zo door, het komt goed! Uiteindelijk krijgen alle kindjes een ritme Denk wel aan de regeldagen, laat je daar niet door van slag maken. De eerste was rond 10 dagen, dan 6 weken, dan 3 maanden....etc... Succes Ilse Ilse