Hallo Ilse, Wat zijn jouw ervaringen met borstvoeding in combinatie met de Nuvaring? Komt dit hormoon in de borstvoeding terecht? Heeft dit invloed op de productie? Ik heb liever zo min mogelijk hormonen in mijn lijf, dus lijkt mij zo'n 'lokaal' voorbehoedsmiddel wel ideaal. Een spiraaltje wil ik niet, want wij hopen aan het einde van het jaar weer voor een tweede te gaan... Bedankt alvast! Groetjes, Appeltje
Hallo Appeltje, Ik ben er niet bekend mee. Ik ga het voor je navragen. Ik kom er dus nog op terug. Ilse
Hallo Ik heb wat voor je nagezocht en echte onderbouwde info is niet te vinden. Van de website van Nuvaring: "NuvaRing beschermt je op dezelfde manier tegen zwangerschap als de pil (het remt de eisprong). In NuvaRing zitten twee hormonen, oestrogeen en progestageen" "Nuvaring bevat 15 microgram oestrogeen" (en de combinatiepil 30 microgram). Van de webiste van Mirena "De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil". Het hormoon waar het bij de Mirena om gaat is levonorgestrel en "Levonorgestrel is een synthetisch progestageen" Zo te lezen lijkt het erop dat bij de Mirena toch minder hormoon vrij komt en gaat het hier om alleen een progestagene vorm in tegenstelling tot de Nuvaring. Hij hoort dus naar mijn idee zeker inhet rijtje anticonceptie middelen thuis waarbij je de combinatie met BV goed moet overwegen, er zit toch oestrogeen in en dat hormoon kan zorgen voor een terugloop van de productie. Het zal per vrouw afhangen wat de hoeveelheid moet zijn om terugloop te krijgen, maar het risico vind ik niet nodig om het uit te proberen. Ik hoop dat ik je genoeg heb geholpen. Succes met je keuze, Ilse
Bedankt voor het uitzoeken. Al heb ik na 7,5 maand voeden wel een stabiele productie, toch neem ik het risico maar liever niet. Mirena wordt het ook niet voor die relatief korte tijd. Dan maar even iets helemaal zonder hormonen... Groeten, Appeltje
Als je echt iets wilt kan je de cerazette (minipil) gebruiken. Die is heel licht. Heeft alleen progestogenen. En geen effect op de melkproductie. Wel moet je die elke dag op de zelfde tijd innemen. Ilse