Mijn man wil graag een keer naar Griekenland en ik wil liever niet in de zomer ivm de warmte, dus dachten wij aan de oktober vakantie? Is er iemand wel eens in oktober geweest? En waar? Mijn dochter wil graag oude gebouwen bezoeken en mijn zoon beetje zwemmen! Wie of wie heeft er leuke appartementen/ ideeen?
Ik volg even… Wij willen in de herfstvakantie ook nog even de zon opzoeken icm iets actiefs en denken aan Madeira. Maar Griekenland is niet uitgesloten. We zijn zelf ooit in Turkije geweest rond die tijd en hadden prachtig weer. Alleen in de avonden was het echt fris.
Wij zijn eens een keer begin oktober naar Kreta geweest. Was koud, nat, herfstachtig. Ik zou dat niet gauw weer doen. Dan beter Canarische Eilanden ofzo.
Qua weer kan het meevallen, maar in die periode zeker ook erg tegenvallen. Is Athene een idee? Mocht het niet super lekker weer zijn, dan heb je in ieder geval genoeg te doen in de stad. Mocht je wel veel zon hebben, dan kun je het afwisselen met bezoek aan het zwembad.
hahaha, wij zijn echt op meerdere griekse eilanden en regio peloponesos geweest, maar serieus nergens gyros gegeten of uberhaubt kunnen vinden verder nooit in die periode geweest. Is wel laat in het seizoen Ik las ergens dat het Toeristenseizoen daar eind oktober is. Ik weet dat bijv eind van het seizoen (in september) in de costa brava ook restaurants al dicht gaan of producten op zijn en bijv activiteiten niet meer doorgaan. Dus daar zou ik ook wel even naar kijken.
Echt, geen gyros? Dat is bijna in elke winkelstraat te koop. Ik ben heel Griekenland doorgeweest en overal stonden de gyros te draaien. (Ik eet het zelf niet, maar mijn man is er gek op). Zelfs in de grotere dorpen zijn er een of meerdere gyrostenten. In ons dorp, met minder dan 7000 inwoners zijn 3 plekken waarop je gyros kunt eten.
Zuid Kreta is over het algemeen goed in tot begin november, maar je kunt pech hebben en net een week treffen waarin het weer minder is. Het is wel zo dat de plaatsjes daar minder "vertier" hebben en je een auto nodig hebt om ook andere dingen te gaan doen. Plakias en Paleochora zou ik vermijden in het najaar, omdat daar vaak veel wind staat. Agia Galini heeft denk ik het beste klimaat in die tijd. Noord Kreta is meestal ook goed. Wij zwemmen elk jaar tot eind november, maar vanaf eind oktober is het meestal geen strandweer meer, hoewel er soms ook een dag met 40 graden tussen zit. Wat voor oude gebouwen wil je dochter precies bekijken? Heel oud? Zoals Knossos en Festos? Of uit het Venetiaanse tijdperk, die vaak in de grotere steden te zijn zijn?
Wij zijn ooit in de herfstvakantie in Zakynthos geweest. Het was echt einde seizoen. Veel hotels, appartementen en restaurants waren al dicht. Er lag in het toeristische gebied nog veel rommel van het hoogseizoen op de openbare stranden. De eerste kennismaking voelde als een spookstad en een domper. Gelukkig lag ons resort tussen de toeristische gebieden en hadden we een privé stukje strand. We hebben desondanks een heerlijke vakantie gehad. Elke dag rond de 25 graden en zon! Het zeewater was nog lekker warm. We hebben een auto gehuurd en zelf de mooie plekjes opgezocht. Geen massa toerisme was eigenlijk ook heerlijk! Lekker rustig. De restaurants die wel open waren deden echt hun best om de laatste toeristen naar de zin te maken.
Wij zijn naar Kreta geweest, 1 x op het strand kunnen loggen was nog niet ideaal. Wij waren in Chania,daar was wel alles nog open in de stad. Ons prima vermaakt maar het weer was niet op en top. O nee en daar was absoluut gyros, wij zijn er beide gek op.
Behalve het weer moet je er ook rekening mee houden dat het seizoen klaar is. Wellicht dat het nu door de covid anders is maar wij waren een eind september op kos en toen waren er heel veel restaurants gesloten omdat het zomerseizoen over was. Was heel treurig en verlaten toen. De seizoensarbeiders waren allemaal weer naar hun eigen dorp of naar nederland vertrokken Ps. Geen idee waarom dit plaatje er staat maar ik krijg hem ook niet weg
Moet je deze vakantie vlogs van Enzo Knol eens zien. Op Kreta waren ze. Echt wel heel leuk. Mooi appartement ook. In de laatste vlog staat geloof ik ook nog eens een kortingscode voor dat resort.