Wie weet dit, hoe snel groeien gaatjes dicht? Mijn dochter van 4 heeft nu een jaar gaatjes. Volgende week danst ze met ballet in het theater. Ze mogen dan geen oorbellen in ivm het weerkaatsen van de lampen daarop. Prima, maar nu vroeg ik mij af, hoe lang kan ik ze zonder problemen uit doen. Zou ik 's ochtends thuis uit kunnen doen tot de avond? Een tijdje terug was ze er 1 op het kdv verloren en de leidster was helemaal panisch, omdat ze in een paar uur dicht groeien, gaat dat echt zo snel? Dat zal wel meevallen toch?
Volgens mij valt dat wel wat mee! Tenzij je ze echt net hebt laten zetten. Een dag uitdoen moet geen probleem zijn.
Een hele nacht uit is geen probleem hoor dus een dagje vast ook niet... mocht je het toch niet zien zitten kun je er ook en.plakkertje leukoplast overheen doen... (ik vind het namelijk echt onzin om daarvoor oorbellen uit te doen... )
Ik ben nu 35 en het is ruim 25 jaar geleden dat ik voor het laatst oorbellen gedragen heb, maar de gaatjes blijven open. Geen probleem dus, denk ik.
Nou bij mij heeft het echt lang geduurd voor de gaatjes goed open bleven. De keren daarvoor waren ze niet helemaal dichtgegroeid natuurlijk, maar moesten we ze wel steeds doorprikken. Verschilt per persoon denk ik. Maar écht dicht zullen ze vast niet zijn.
In het begin kunnen ze in een paar uur dichtgroeien, maar na 1 jaar zou het moeten kunnen? Al moet ik er wel bij zeggen dat mij 3e gaatjes in beide oren dicht zijn, die ik al sinds mijn 16e heb.
Volgens mij blijven die gaatjes gewoon open. Na een paar dagen/weken kunnen er kleine velletjes overheen groeien die je dan moet doorprikken maar volgens mij gebeurd dat echt niet al na een paar uur. De littekens (want dat zijn de gaatjes) zijn na een jaar wel blijvend. Succes met de dansuitvoering
mijn dochter heeft laatst een judo les gevolgd, moesten haar oorbellen ook uit. Ik zag het probleem niet omdat ze ze al ruim 9 maanden had. Toch ging het er weer in doen niet zo heel erg makkelijk, heb uiteindelijk de oorbellen er weer door gekregen door ze eerst weer "open' te maken met de zweerknopjes (die er zo doorheen gingen). Ik zou gewoon de oorbellen afplakken met een beetje leukopor, het is mij het gemier met die oorbellen niet waard
weet van mezelf van vroeger dat als ik de ene dag mijn oorbelletje verloor de volgende dag doorgeprikt moest worden.. groeide bij mij dus meteen dicht en heb daardoor zelfs enkele keren opnieuw moeten laten schieten. zou ze zelf afplakken met eventueel een leuke pleister
Mijn dochter heeft net een balletvoorstelling gehad. ik heb de oorbellen afgeplakt met een stukje leukoplast want bij mijn dochter groeit het binnen een paar uur dicht.
Ik heb als kind serieus mijn oorbellen uitgedaan voor zwemles en na een ochtend waren de gaatjes dichtgegroeid!! Mijn moeder kon het niet geloven en heeft nog flink staan te prikken, maar het zat echt dicht en ik heb nieuwe moeten laten schieten. Ik zou dus oor afplakken!
Mijn dochters hebben oorbellen vanaf dat ze 7 Maanden zijn, ze zijn best weleens een oorbel verloren en na een halve dag was het niet niet dicht gegroeid maar zat wel vol met witte talg ofzo ? Moesten iig flink porren en doorprikken en vooral mijn oudste dochter van 5 vond dat verschrikkelijk Als afplakken ook zou mogen zou daar mijn voorkeur naar toe gaan
Die van mij zijn gezet toen ik een paar maanden oud was. Ik heb altijd oorbellen ingehad. Het maakt voor mij dus niet uit als ik een paar weken geen oorbellen in heb, want de gaatjes groeien niet meer (zo snel) dicht. Ze blijven open. Mijn neuspiercing is helaas een ander verhaal. Na 2 dagen voel ik hem al krapper worden. AARRGGHHH! Dus die moet gewoon in, want ik heb echt heel veel ellende doorgemaakt om hem sowieso te hebben/krijgen/houden met veel ontstekingen. Maar goed, 2 dagen dus; langer zou ik niet doen
Hier heeft mn dochter regelamatig een week of 2 / 3 geen oorbellen in en daarna gaan ze er gewoon makkelijk weer in.
Ik heb in allebei de oren een tweede gaatje vanaf mijn 18e, maar heb er nooit oorbellen in. Je ziet ze haast niet meer, alleen als je erop let denk ik. Ik prik ze 2 keer per jaar ofzo even door, maar dat gaat dan heel makkelijk. Denk wel dat de kans groter is bij kinderen dat het snel dichtgroeit, omdat ze nog jong zijn en in de groei zijn.
Bij mezelf kan ik wel maanden zonder oorbellen en dan ze gewoon weer instoppen. Record onlangs was terug oorbellen indoen na een 3tal maanden en ging prima. Heb wel al 10 jaar gaatjes. Geen idee hoe dat zit bij kinderen.